Veritas84 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Spørsmålet gjelder programmering i vb.net jeg vil at den spesiell form som er åpen ikke skal vises i taskbar nederst på skjermen... Slik det er nå, åpnes det en ny "fane" for hver form som er åpnet. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sett ShowInTaskbar = false Lenke til kommentar
Veritas84 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 takk. koden din virket bra den. tanken min er å ha et enkelt vindu som viser en animert gif i et lite vindu. GIF`en ser ut som en progressbar... Dette vinduet skal komme til syne når hovedvinduene laster. Hovedvinduene er mye større en "progessbar"-vinduet... Er det mulig å få "progressbar"-vinduet til å kjøre konstant bak alle andre vindu? Da ser det ut som det er liv i programmet... Lenke til kommentar
asware Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er det mulig å få "progressbar"-vinduet til å kjøre konstant bak alle andre vindu? Du mener vel forran/øverst? Tja ikke vet jeg, men du kan vel kanskje sette TopMost = True for at vinduet alltid skal være øverst. Hvis det hjelper deg noe... Lenke til kommentar
Veritas84 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 jeg mener faktisk bakerst... Hovedvinduene bruker data fra en database. derfor tar det litt tid å navigere mellom di store hovedvinduene...Og ta er tanken at progressbarvinduet skal vises... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 for det første skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha nye forms hele tiden, og ikke bare endre control'en i form'en i stedet. uansett så vil det være mest "normalt" å åpne denne "prograss-bar'en" hver gang den trengs, og da sette topMost=true. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Eller sette Owner lik hoved vinduet, for da settes den kun foran alle andre vinduer i programmet, mens TopMost er foran alle andre i Windows. Endret 18. desember 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå