erlber Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Sliter alvorlig med å koble maskinen min opp mot nettverk, etter at jeg var så lur å sette opp maskinen slik at den skulle fungere mot VPN-nettverket på skolen. Eneste måte jeg kan kommunisere med andre maskiner utenom dette nettverket er ved å innstallere IPX-protokoll, og disable TCP/IP. Er det da noen mulighet for å dele en internettoppkobling, når jeg er hjemme hos min mor og vil snylte på hennnes oppkobling? Lenke til kommentar
larsie Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 erleber: I dette exempelet blir det gitt noen premisser: 1. Du har Windows2000 hos moren din 2. Begge har ISDN 3. Moren din har bredbånd. Hos din mor setter du opp RAS funksjonalitet. Det vil si at folk kan ringe inn til henne. Men du får ikke snyltet hvis DU skal ringe, right? Nei, du må også sette på callback funksjon. Den sjekker hvem som ringer, legger på og ringer opp til deg slik at du tar opp samtalen. Når dette er gjort, så gir RAS serveren deg en IP adresse samt en GW adresse. Og Vips. Du sitter og her på bredbånd, via isdn :razz:, gratis.. Men, husk. Det er dyrt å ringe =) mvh lars vegard bundli Lenke til kommentar
erlber Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Det var for såvidt ikke det jeg spurte etter, men..................... ! DÆVEN! hm.... kanskje jeg skal lure meg inn på en eller annen sentral maskin på universitetet....... og gjøre akkurat det samme der.... Har sikkert ikke gratis i mer enn to dager før de står på døren, men likevel. Mulighetene er mange... [ Denne Melding var redigert av: erlber på 2002-06-04 10:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå