notnA Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tok dette bildet idag etter stormen og regnet hadde gitt seg Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Fett bilde. :thumbsup: Men kanskej litt mye vann nederst? Hadde blitt bedre med like mye under vannskorpa som over Lenke til kommentar
notnA Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Fett bilde. :thumbsup: Men kanskej litt mye vann nederst? Hadde blitt bedre med like mye under vannskorpa som over Prøvde det. Ble bare hvitt øverst. Og så vil jeg ikke skjere vekk vannet. Var liksom en viktig del av bildet. Og..l egg merke til båten til venstre Lenke til kommentar
notnA Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ble litt bedre slik som du sa Mixel. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hmmm, kanskje litt mye? Prøv med en halv cm lenger på den nederste delen. Jeg tenkte mest på å få vekk det gråe i høyre hjørne. Får ikke helt symmentrien til å stemme i bildet ditt. Det treet, har en større avstand fra kanten på toppen enn huset, men i speilbildet er det likt. Hmmm. Kanskje en helt åpenbar grunn jeg ikke helt ser nå Endret 16. desember 2004 av Mixel Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det treet, har en større avstand fra kanten på toppen enn huset, men i speilbildet er det likt. Hmmm. Kanskje en helt åpenbar grunn jeg ikke helt ser nå Det har noe med lys, refleksjon, avstand og vinkler å gjøre..... Hvor var du i fysikk timene (geometri også for den saks skyld)? ... Når et objekt står forran et annet objekt, vil det skygge for det bakerste objektet. I dette tilfelle et hus som det bakerste, og et tre som det fremste. Når en beveger seg i forhold til disse tingene, vil treet "flytte" på seg i forhold til huset. Altså; Fotografen står ca 1,7m over vannet og tar bildet. Refleksjonen i vannet som da er på et lavere nivå, og i tillegg et stykke lenger frem mot motivet, vil da "se" treet og huset i et annet forhold enn fotografen selv. Konklusjon: En helt åpenbar grunn som du ikke så Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ble litt bedre slik som du sa Mixel. Det første eksemplaret ble mye mye mye bedre i mine øyne... Veldig tøft bilde faktisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå