Gå til innhold

varm celeron det ER feil ja


Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som kjøpte seg pc på elkjøp(dUh...) hu har hatt en god del problemer med den (dUh...) at den har vært ustabil og har en tendens til å henge seg... :sad:

så hu ringte til meg, og jeg satte meg ned å se på shitten....etter litt sjekking, så fant jeg ut at cpu temperatur i når den idler var 65 til 75 grader pluss pluss!

 

som den garva overklokkeren jeg er, så VET jeg at det er for varmt, en celeron liker ikke slik varme...så jeg antok at vifta var stoppet og slo av maskinen, og ba dem sende den til reparasjon, iogmed at den var forseglet så man ikke kan mekke selv på den (garantigreier).

 

anyway, de sendte inn maskinen med feilbeskrivelsen "maskinen er for varm", fordi jeg sa at de skulle skrive at cpu var for varm, men det fikk det visst ikke med seg..

men, de fikk tilbake maskinen et par uker senere med forklaringen at "de hadde merket på maskinen at den ikke var varm, og de hadde hatt den stående på i 5 dager uten at den låste seg" .. D0H!

temperaturen var uforandra, lå på altfor mye...

seriøst, det er ikke snilt å lure folk som ikke kan,

jeg mistenker elkjøp for å ha satt maskinen på, hatt den stående å idle, målt PÅ maskinen med temperaturmåler (maskinenkabinettet, ikke hw'en)

og sendt tilbake siden kabinettet var kaldt....

jeg er rimelig sikker på at de ikke hadde sett i bios engang...

 

er det noen andre enn meg som synes elkjip suger generelt?

 

btw, kan jo legge med at den maskinen har brukt opp en skjerm på to måneder :sad:

 

ikke det at jeg har noe forferdelig med det å gjøre, synes bare at det er dårlig gjort av elkjøp å ikke gjøre en skikkelig jobb... den kosta tross alt 11k

 

dette blei litt for langt... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rett og slett helt jævlig! Men Elkjøp er nå kjendt for å gjøre slikt. Må nå tenke hu å da om og kjøpe PC i samme butikk de selger vaffeljern :grin:

 

Men dersom hu kjører et program som heter SETI@HOME

(det teite astronom programmet) vil dette "drepe" prosessoren, programmet kjører 100% CPU konstant å du vil raskt nå 70c +

 

Min Athlon prosessor går på 62-70c , men Athlon skal kunne gå fint på opptil 90c. En Intel sak skal vel ryke på rundt 70c.....(normalt er 40c)

Lenke til kommentar

Man bryter da ikke garantien når man røsker av "lokke" på elkjøp pcer! På IBM mekka PCer er det ihvertfall ikke noe sånn jalla forsegling. Åssen produsent er dette da? En ide og gå direkte til produsenten? IT-ansvarlige i firmaer driver jo å røsker å drar i pcene og krever nye hele tiden :smile:.

 

Forresten firma til fattern klarte å koke 5 Intel Xeon 800mhz :razz:, pga. av ventilasjon svikt i en hel uke (vinterferie). De fikk nye på garantien, det er enda mer: :razz:!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 19:39, Kjetil Lura skrev:

NitroPlex hadde du gjort det gratis om du hadde drevet en butikk,hvor lang tid trenger du på å innstalere win 2k,ca to timer med alle driverne,husk du som er arbeids giver må betale abeidsgiver avgift+forsikringer+lønn+feriepenger.

Kjetil


 

jeg må vell egentlig si meg enig i det da,

men det er dyrt!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 19:39, Kjetil Lura skrev:

NitroPlex hadde du gjort det gratis om du hadde drevet en butikk,hvor lang tid trenger du på å innstalere win 2k,ca to timer med alle driverne,husk du som er arbeids giver må betale abeidsgiver avgift+forsikringer+lønn+feriepenger.

Kjetil


 

Joda.. Kjetil. Men skal den ansatte sitte med beina på bordet å drikke kaffe når vi installerer da? "Sett deg tilbake i stolen å slapp av under den automatiske installasjonen". :grin:

 

Mange annonserer med "kjøp cd brenner" og få den installert gratis når du kommer. Kunden tar med PC'n, å du skruer den i starter opp å er fedrig i løpet av 5 minutter.

 

Elkjøp skal ikke ta 1000 kroner for installasjon.

Det er sykt.. veldig sykt..

Lenke til kommentar

Viva hvordan ville du gjorte da,intallasjonen av win 2000 tar mer en 5 min,ville du tatt betaling for antall tastetrykk eller time betalt,om eg har lite å gjøre på jobb skal ikke eg ha min vanlige time lønn da,eg syns ca 1000 er billig,har hørt om mye dyrere plasser for å få insallere oset på pcen.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 13:37, Kjetil Lura skrev:

Viva hvordan ville du gjorte da,intallasjonen av win 2000 tar mer en 5 min,ville du tatt betaling for antall tastetrykk eller time betalt,om eg har lite å gjøre på jobb skal ikke eg ha min vanlige time lønn da,eg syns ca 1000 er billig,har hørt om mye dyrere plasser for å få insallere oset på pcen.

Kjetil


 

Vel, ikke jeg som hadde gitt 1000 dalere for installasjon. Men tror du virkelig du får selge installasjon av pc for 1000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...