gamer73 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ikke det at jeg trenger cpu'en lenger da, da jeg nettopp har oppgradert til AMD 3500+ Men kan være greit å ta vare på P4 2.4 cpu'en hvis jeg skal bygge en pc til kona liksom. Men når jeg dro ut cpu og hk under oppgradering merket jeg at cpu'en hang fast i cpu-kjøleren når jeg fjerna denne. Cpu'en sitter dønn fast! Hvordan skal jeg få løs denne uten å bruke skrujern å brekke den av liksom? Noen tips? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det skjer med min cpu på mitt hk også, virker som at det blir vakum under kjølepastaen.... Av og til må jeg bruke skrujern men det går som oftest ved å bare å vri cpuen rundt på kobberet! Har mist gjort det 15ganger på samme hk.... Aldri ødelagt noe., Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 samme skjer med meg..bruker bare å dra den løs Lenke til kommentar
Rage Against My Machine Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvist du ikke får den av kan du prøve å varme kjølern så pastaen blir litt mer "flytelig".. Da burde du hvertfall få den av.. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 ok..skal prøve å varme den opp med hårtørker...det funker kanskje bra det. Tror neppe varme ødelegger en cpu når den ikke er i bruk liksom. Lenke til kommentar
Rage Against My Machine Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Er nok ikke så falig.. P4 cpu'ene tåler misshandling.. Har selv måtte gått løs med kniv for å få cpu'en av kjølern.. Har til og med bøyd et par pinner uten at det gjorde noe.. Og du trenger vel ikke være bekymret for å ødelegge kjerne.. den har jo panzer! EDIT: Leif Endret 15. desember 2004 av Rage Against My Machine Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 evt. prøv å riv den rundt, ikke rett av... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Siden alle her foreslår og bruke rå makt vil jeg gjerne foreslå en litt "snillere" framgangs metode. Kjøp en flaske med "akasa Tim-Clean", dette er en citrus- basert væske som er laget for for å fjerne kjølepasta. Ta en Q-tip og fukt den forsiktig med væsken og tørk rundt CPUen, og Volila, cpuen er løs. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Problemet er løst!!! varmet opp med hårtørker og vred cpu'en av.. Takk for alle tips folkens!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå