Brendis :D Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Noen forslag til den prossesoren som egner seg best til overklokking, bortsett fra AMD Athlon XP-M 2400+. Denne prossesoren oppererer jo med teknologi som er ganske utgående. Forslag?? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Testene sier at med brukbar luftkjøling får du ca 2,4-2,5 Ghz på en semperon, den er ganske billig, så mye overklokking for penga... Ytelsen kan diskuteres Lenke til kommentar
cyrilf Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) På letingen etter hvilken cpu som kan klokkes best så vil jeg heller si at spørsmålet i seg selv har en feil.. Ytelse er jo det alle leter etter, og om en prosessor ikke kan klokkes så veldig mye, men yter veldig mye bedre enn f.eks en sempron, som kan klokkes mye. Så anbefaler jeg deg å kjøpe en god CPU og klokke den forsiktig istedet. Uansett så er disse dager et lit dumt tidspunkt å vurdere kjøp av datautstyr siden veldig mye hardware med ytelses oppgraderinger kommer på begynnelsen av nyåret. Men per i dag så står nok mynten mellom Intel Prescott og AMD FX-55 evt Opteron. >.< Men ettersom jeg har lest/hørt så sliter Prescott med varmeutvikling, noe som er dumt om du skal klokke, så jeg antar at AMD er den CPU'en du skal gå etter om du vil klokke.. hovedkortet du kommer til å bruke + resten av hardwaren må jo selvfølgelig også passe inn dog. Endret 15. desember 2004 av cyrilf Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 A64 939 3000 eller 3200 Klokker som fy og koster ikkje all verden. en kommer også langt med boxed kjøleren Var en tur opp på 270*9 med boxed kjøler på en A64 939 3000+ Vart litt varmt så den kjører nå på 240*9. Med Cool and Quiet på ligger den på 33grader idle og rundt 45-50 ved konstant gameing Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå