Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NO-IP ddns - problem etter update

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg ddns fra no-ip for å kunne kjøre bl.a. Remote Desktop og ftp på serveren min. Har lagt inn update-klienten på serveren.

Så langt ser det ut som om klienten sjekker og evt. oppdaterer hver time, men etter at jeg har restartet routeren i forbindelse med konfig får jeg jo tildelt en ny ip. Når klienten da har oppdatert til no-ip sine servere fungerer det ikke lenger og jeg må ty til den eksterne ip-adressen for å få kontakt.

Det er ingen indikasjoner på at klienten ikke fungerer, for melding om at ny (og riktig) ip er lagt inn. Ved kontroll på no-ip sine sider kan jeg verifisere at oppdateringen er registrert.

Likevel får jeg ikke kontakt via .no-ip.com - navnet etter oppdateringen.

Ligger det en forsinkelse i systemet til no-ip? Gjør jeg noe feil? Ringer det en klokke hos noen av dere?

EDIT: Legger til at når det fungerte var ikonet for update-klienten blått, nå er det rødt. Ser dette gjennom remote desktop over lan, så det er mulig det bare er noe RD forårsaker.

EDIT: Skaffet meg host hos dyndns.org, og bruker klienten i WL500G-routeren til oppdatering. Oppdateringen blir registrert på kontosidene hos dyndns.org, men jeg kommer fremdeles ikke inn på ftp/remote desktop med hostnavnet. Hva gjør jeg galt?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viser seg at problemet ligger i routeren. Selv om porter er forwardet tilsynelatende avslører shields up at hele butikken er stengt og stealth. Firmware ned og oppgradering, hardware reset og mye knoting halp ikke, og routeren virket veeldig treg. Etter en stund begynte det å funke igjen.

Dette forklarer en del problemer jeg hadde for et par måneder siden som bare forsvant av seg selv etter mye krøll. Spørs om routeren har en slags funksjon at den blokkerer alt av porter ved oppdaget forsøk på hacking eller kanskje det ganske enkelt er en bug. Hva vet jeg.

Uanset fungerer det nå helt fint med ddns fra dyndns.org og den innebygde updateklienten i routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...