Gå til innhold

Viften på skjermkortet mitt står stille....

glimpze

Anbefalte innlegg

heisann! mitt skjermkort er et NVIDIA GForce 4 Ti 4200........plutselig når jeg åpnet pcen her om dagen, så la jeg merke til at viften på kortet stod helt stille! tok på kortet, og brant meg som juling. var ikke snakk om å holde på den et halvt sekund en gang. var VARMT!! nå sitter jeg her og tenkte å overklokke kortet, men vet ikke helt det når situasjonen er som den er. :thumbdown:

bør ikke viften svive? hva kan jeg evnt. gjøre for å fixe dette? vet ikke helt om garantien på kortet gjelder ennå, er vel 2 år gammelt nå.... :hmm:

hvor varmt kan kortet bli før det blir ødelagt? hvordan kan jeg evnt. måle temp?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
arh fyr på ein kraftige kjøler og GLOKKAN!!!!

eg fyrte på ein cpu kjøler på skjerm kortet mitt :!: :D

Men det sga ta lang tid før skjermkortet brenne... tåle ganske mye...

men d lukte grusomt er det lurt og skru av pc`n :p

ja, tenkte på å kjøpe ein king size kjøler og glokki glokke i vei!! :D tok å tok av døren og blåste og prøvde å ventilere litt, blei kaldere da! kunne holde på kortet i 1-2 sek. Prøvde å klokke opp core en 20 Mhz, men da ble det jo SINNSYKT varmt!! akkurat som i stad, helt kanon, umulig å touche!

hehe, litt off topic, men da jeg åpnet pcen i stad, luktet det helt sykt svidd! Har jo teppe på gulvet hjemme, og ikke noe filter på kabinett-viftene, så alt var dekket av det laget med støv! :whistle:;)

tilbake til topic.....sitter her med HL2, men vet ikke om jeg tør prøve det engang i angst for at kortet ryker! :cry: sendte mail til komplett og hørte med garanti og stuff....håper det ordner seg......

Lenke til kommentar
:!:  rart at ikke kortet ble ødelakt !

yes, flaks kalles det! :D :D

Du må huske på å rengjøre maskinen for støv jevnlig, vifter og slikt kan ofte ta kvelden fortere med masse støv og møkk i seg. 

vet jeg må rengjøre, men det er kjedelig! :p hehe....blir ofte mye slurv der....

Du sier at du har en del støv i PC`en!  Da kan det vel være lurt å bare rense støvet da!  Spesielt hvis kabinettet ligger på en teppe og sidedøren er åpen så kan det komme masse støv inn i PC`komponetene på noen uker!

jeg renset kraftig ut nettopp, da jeg så alt støvet......... :thumbup:

Endret av glimpze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...