b-real Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jævla oslo-folk som skriver HVEM ditt-og-datt "Hvem band?" "Hvem er den sin?" Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 "Hvem er den sin" er vel teknisk sett korrekt? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 "Hvem er den sin" er vel teknisk sett korrekt? Erm... Jah...du har rett, jeg skrev vist litt feil der. Men bruken av hvem i sin helhet var det jeg ville til pers.. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Og/å-feil. Når/da-feil. Tengte, sakt, nåkk osv. Intresangt. Og de hersens orddelerne. Edit: Må legge til en Enig med deg. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kom på en til: Folk som bruker apostrof og s for å markere genitiv på norsk. F.eks. "Dahle's julekalender luke <etellerannet>" (Ingen vet hvilken tråd den er fra, nei...) Eller kanskje enda mer graverende: "Rolf's skiltmakerverksted." Så til de som i sin villfarelse har syndet mot dette hellige bud, og det er deprimerende mange av dem der ute - selv i stillinger som i teorien skulle betinge en høyere utdannelse: LES OG LÆR, JÆVLA ANALFABETER! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Den der "hvem skjermkort" tingen irriterer meg fryktelig. Hvem var det som fant på å plassere en "hvem" der, i stedet for "hvilken/hvilket"? Og så er jeg sabla irritert på hviss/vis - hvis vært/vert - verdt osv. Er utrolig mye rart som går igjen der ute i den ville, fæle verden. Og nei, virker ikke som om dagens ungdom klarer å skrive norsk lenger.. Endret 16. desember 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Til opplysning: det er faktisk lov å skrive viss på bokmål. Og som sagt tidligere, det heter "i stedet for". Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Til opplysning: det er faktisk lov å skrive viss på bokmål. Og som sagt tidligere, det heter "i stedet for". mulig jeg tar feil nå, men menes det da ikke: i følgende sammenheng - en viss person eller er jeg helt på jordet? Tror ikke man kan si viss i stedet for hvis.... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 mulig jeg tar feil nå, men menes det da ikke: i følgende sammenheng - en viss person Trodde det jeg og. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Tror ikke man kan si viss i stedet for hvis.... Jo, det er en klammeform. Edit: hvis [viss] konj (lty wes, eg sm o s I *hvis) dersom, om 1 i vilkårssetn: h- de kommer, går jeg / hva h- det blir regn? 2 i ønsker: h- hun bare hadde hørt på meg! . Endret 15. desember 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er utrolig mye rart som går igjen der ute i den ville, fæle verden. Og nei, virker ikke som om dagens ungdom klarer å skrive norsk lenger.. Gjett a... Men, vi vet alle hvorfor. Alle de kvisete fjortissene skal jo bli rap-stjerner! (*Fasces uttrykker intenst hat med fingeren*) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 eller er jeg helt på jordet? du er nok det Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Skriver man "hvis" eller "vis(s)" ? På nynorsk altså.. EDIT: leif Endret 16. desember 2004 av rob|n Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Skrivar man "hvis" eller "vis(s)" ? På nynorsk altså.. Nynorsk form er "Dersom" Viss du derimot MÅ bruke viss, så brukar du viss. Vis er noko heilt anna. Hvis du skriv hvis, så skriver du ikke nynorsk, men bokmål. Edit: Og forresten; "skrivar" er ein person som skriv, til dømes "brevskrivar". "Skriver" eller "skriv" er korrekt form av verbet skriv i setninga di på nynorsk. Mest naturleg blir setninga dersom du skriv den slik: "Skriv ein "hvis" eller "vis(s)"?" Sidan vi likevel er inne på irriterande skrivefeil her! Edit II: Det eg sjølv finn mest irriterande er dei evinnelege ord delings feila. Endret 16. desember 2004 av Junior19 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Dumme klammeform. Endret 16. desember 2004 av ZyreX Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ord deling, uten tvil. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) når folk tror at mb er MB lissom edit : og når Mb er MB (egentlig) Endret 16. desember 2004 av Jonki Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Mer / mere (mere er dansk) Flere / fler (fler brukes i ord som flertall og flerbarnsfamilie, og ikke alene. Da heter det flere) Detalj / detalje (enda en dansk form. Nordmenn holder seg til detalj) Edit: Ja, også har vi disse fordømte orddelerene. Endret 16. desember 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Folk som bytter ut OSSEN med "Hva slags, hvordan, etc". "Hvordan sekk har du" "Ossen kamera har du..." "jeg er en pærson som liker og skrive setninger med masse feil å uten komma for det liker jeg hehe når jei spiller cs så eier jeg alle hehe jeg tar headshott hele tia å jeg ligger alltid øvest på lista for jeg har flest kills." Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 "jeg er en pærson som liker og skrive setninger med masse feil å uten komma for det liker jeg hehe når jei spiller cs så eier jeg alle hehe jeg tar headshott hele tia å jeg ligger alltid øvest på lista for jeg har flest kills." Tror du glemte et par "lol!!2111" der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå