jevel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 I det siste har det gått totalt sørover med staveferdighetene til folk flest, og det er mange ord som nå staves på helt andre måter enn de opprinnelig gjorde. Her tar jeg nå initiativet til å få laget en liste over de mest vanlige slik at vi kan sende dem inn til Norsk Spårkråd eller en annen instans, slik at dette blir tatt ved roten og kommer inn som pensum i grunnskolen. Det første ordet vi skal ta for oss er å sjekke, sjekk, sjekket har sjekket. Det skal ikke under noen omstendigheter blandes inn noen k mellom s og j i dette ordet! Pugg nå dette en gang for alle. Ellers er ordbøker fine dyr... -KJ Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Desver(re) nåkk bestillt interesangt og/å feil når/da feil værre,værst Lenke til kommentar
rlz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Og/å-feil. Når/da-feil. Tengte, sakt, nåkk osv. Intresangt. Og de hersens orddelerne. Edit: Må legge til en Endret 15. desember 2004 av rlz Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Abonemang (Abonnement), sjanger (genre, kanskje dette er lov?). Fornorsking av ord vi har rappa fra andre språk er i og for seg greit syns jeg. Bare uvant å se det. Det er ikke engang 50-100 år siden det var riktig å skrive "Jaleoux" istedet for Sjalu, fordi det er et fransk ord. Heldigvis slipper vi å stave franske ord korrekt nå. Språket forandrer seg med tiden. Endret 15. desember 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 sjanger er lov å si. Dessuten hater jeg folk som skriver dialekt. Og morro er det VELDIG mange som skriver. Skrives MORO. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 og / å "i dag skal jeg sove å spise" =/ Hvert / vært "nå har jeg hvert ute i snøen" "vær dag må jeg stå opp" Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Komplimang KOMPLIMENT!! Da og når-regelen kunne også trengt å blitt prentet inn i små nerdehjerner. Endret 15. desember 2004 av darkness| Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 værre,værst Jepp. Det skrive VERRE, folkens. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ossen skal jeg finne ut av.... Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Skal ikke kimse av dyslektikere! Har to på gruppa mi i skolesammenheng og det er feil i hver eneste setning nesten. Og vi snakker ikke sånne pinglefeil som dere nevner her. Er ikke alle som gjør det med vilje da vet dere Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Neonog Ikek dette er vel ikke skrivefeil på lik linje som resten, dette er vel mer "skrive for fort på tastaturet" feil. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Og/å regelen er jeg ganske lei av at folk skriver feil edit: skriveleif Endret 15. desember 2004 av Hyrlen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) En annen godbit jeg har sett gjentatt i det uendelige er invistere. Det heter å investere!!! -KJ Skjebnens ironi.... SKrivefeil i skrivefeiltråden. Endret 15. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Orddeling Høytaller Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Folk som ikke aner hva understrek egentlig er til, er også fett. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Abonemang (Abonnement), sjanger (genre, kanskje dette er lov?). Abonomang, heter det. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 "hvem bil" er jo klassikeren. Ellers er jo orddelingen meget irriterende. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ser VELDIG mange som skriver "sjekke" som "skjekke" .. Lenke til kommentar
nord Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Får jeg skal ut en snartur!! hyyyyl! irriterer meg noe vanvittig når venner skriver det. Endret 15. desember 2004 av nord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå