ElmotriX Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 hei her en shuttle pc som bråker en del, og tenkte derfor å vannkjøle gpu'en, men er litt usikker på hvilken størrelse på radiatoren jeg skal ha. valget står mellom en aktiv blackice micro bak den 80mm vifta, og en passiv black ice pro på høyre siden. et annet ellement i beregningen er at det kan fort bli varm luft på baksiden pga. psu'en blåser ut der, mens på siden er det kalt, men veit jo ikke om der vil forbli kaldt nok med en passiv rad. der... skal forresten bruke en slik gpu block.. TAKKER Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Pen gpu-blokk.. Det som vill evære det beste hvis du skal kjøle passivt er hvis du kan ha radiatoren liggende, slik at luften (varmluftstiger) kan stige gjennom den lettere. Dette går ikke like bra hvis du har den stående på siden, men jeg vet ikke hvor mye mindre. Om microen er nok vet jeg desverre ikke... Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Noen andre som har noe å legge til?? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er det snakk om bare GPU, så vil du fint klare deg med en Micro. Lufta du får fra den 80mm vifta vil ikke gi "superresultater", men du vil i alle fall bli kvitt mye støy fra GPU-vifta, samtidig som GPU-temp neppe vil bli høyere enn i en luftkjølt løsning. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 valget står mellom en aktiv blackice micro bak den 80mm vifta, og en passiv black ice pro på høyre siden. et annet ellement i beregningen er at det kan fort bli varm luft på baksiden pga. psu'en blåser ut der, mens på siden er det kalt, men veit jo ikke om der vil forbli kaldt nok med en passiv rad. der... Mellom aktiv Micro og passiv Pro, må nok Microen vere best. Særlig sidan du skal har Proen delvis inni kabinettet (?) Du kan jo lage ein skillevegg på baksida slik at PSU-lufta og radiatorlufta ikkje blandar seg om dei går i motsatt retning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå