K.. Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei! Idag fikk jeg vite at jeg kom til å få seks i naturfag første termin. (GK allmenn) Læreren mente også at jeg kunne prøve å ta 2 kjemi til neste år som privatist.. og ha eksamen til våren. Så, jeg lurer på om noen her har/har hatt 2kjemi og kan fortelle litt om hvordan det er? Er det ett tungt fag å ta som privatist? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis du tar noe slikt hos privatist, får du ikke primærvitnemål, noe som er veldig bra å ha! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Så, jeg lurer på om noen her har/har hatt 2kjemi og kan fortelle litt om hvordan det er? Jeg antar det er 2KJ du snakker om. Hvorfor i all verden skal du ta det som privatist? Eller mener du at skal ta det dette skoleåret? Uansett, 2KJ er helt greit... Noe er vanskeligere enn annet selvfølgelig, men det meste er greit å svelge. Null problem for deg å få 5/6 i det faget på VK1 hvis du får 6 i naturfag på GK. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Mulig jeg blingser litt med utrykkene her.. Det tanken er, er at jeg skal ta 2KJ nå etter jul. Vanligvis vil vi bare kunne ta dette når vi skifter over til VK1 (etter sommeren). Men, poenget er at jeg må lese det meste på egen hånd. Læreren min har sagt at han kan hjelpe meg om nødvendig, så jeg føler meg sikker på støtte fra den kanten! På denne måten blir jeg ferdig med 3KJ til jeg begynner på VK2. Har jeg misset totalt hvis jeg tror at privatist er å lese faget selv? Beklager for eventuelle kommunikasjonsfeil som kan ha oppstått! *edit - litt mer info* Endret 15. desember 2004 av Knut Erik Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har jeg misset totalt hvis jeg tror at privatist er å lese faget selv? Nei, det er helt rett det. Tviler ikke på at du faktisk vil klare å ta det som privatist, selv om det blir stress. Ikke noe jeg i mine villeste stunder hadde vurdert selv, men. Hør litt med rådgiveren hvordan det er med primærvitnemål og slikt (det som roadflash nevnte) når du tar ting som privatist. Så hvis du finner ut at du vil, så er det jo bare å kjøre på. Klarer du det ikke stiller du i det minste veldig godt til 2KJ neste år. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Takker for supre svar! Skal snakke med rådgiver i morgen! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 hvorfor ikke melde deg opp til deg på skolen og ta det gjennom et helt skole år.. er vel ikke noe poeng å ha 3kj ferdig til vk2 når du uansett må gå ett år til på skolen.. Hvis du tar det som studieretningsfag vil du også få primærvitnemål... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis du tar noe slikt hos privatist, får du ikke primærvitnemål, noe som er veldig bra å ha! Selvsagt får han primærvitnemål, og selvsagt får han 2KJ ført opp på dette primætvitnemålet. Han har da ikke tatt faget før, og han fyller sikkert ikke 21 år i 2005. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå