Gå til innhold

Endelig nyheter angående WoW EU FB!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe US WoW? Dette orker jeg ikke.

sry Pinnela, du får nok kjøpt spillet, men du får nok ikke spilt det i det hele tatt, fordi du må ha amerikansk credit kort og amerikansk adresse for å betale hver måned for å spille den amerikanske WoW.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe US WoW? Dette orker jeg ikke.

sry Pinnela, du får nok kjøpt spillet, men du får nok ikke spilt det i det hele tatt, fordi du må ha amerikansk credit kort og amerikansk adresse for å betale hver måned for å spille den amerikanske WoW.

Da kan du forklare hvordan en kompis av meg spiller det as we speak

Lenke til kommentar
Syens Blizzard burde løst det med fransk/tysk versjon ved å gi en patch i stedet for 3 forskjellige spill/språk 3 mnd etter USA.

NØYAKTIG slik som det er med DAoC.

 

Vi engelsktalende europeere må lide på grunn av at franskmenn og tyskere skal ha egne servere.

Og oversettingen av patchene vi får fra USA tar tid, og gjør at EU WoW blir liggende 3-4 måneder bak USA.

 

De lover nok sikkert at det ikke skal være noen forskjell etterhvert. Det er bare tull.

Forskjellen kommer alltid til å være der. (Snakker av erfaring fra DAoC)

 

Og dette med utsettingen av final beta.

Blizzard spør sparke samtlige hos markedsføring og de som tar seg av finansene, for de aner ikke hva de går glipp av ved å utsette betaen til etter jul.

 

My two cents...

 

 

EDIT:

 

Og en ting til:

Det at folk fra closed beta skal få overført sine characters til final beta er også absurd.

Dette dreper ENHVER glede man har ved å spille et nytt spill.

Nå blir det plutselig ikke morsomt lengre, siden man vil se en drøss med høylevel folk løpe rundt i skinnende armor og hiver penger fra seg som om de brant i lomma.

 

Det som virkelig er spennende med et nytt MMORPG, er å utforske ting selv, og å bli kjent med spillet, på dine betingelser.

Hvis man nå får alt på sølvfat, kan man jo likegjerne bare boikotte hele WoW og finne et annet MMORPG.

Er det bare jeg som ser gleden i å gjøre ting fra scratch, og ikke få utlevert armor?

 

*grøsser ved tanken på alle fjortiser som løper etter høylevel-folka og roper: "GIVF GUD ITAMZ PLZ!!!!!oneone!11'!!"

 

Og ja, det er nesten så ekstremt til tider.

 

:nei:

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Syens Blizzard burde løst det med fransk/tysk versjon ved å gi en patch i stedet for 3 forskjellige spill/språk 3 mnd etter USA.

NØYAKTIG slik som det er med DAoC.

 

EDIT:

Og en ting til:

Det at folk fra closed beta skal få overført sine characters til final beta er også absurd.

Dette dreper ENHVER glede man har ved å spille et nytt spill.

Nå blir det plutselig ikke morsomt lengre, siden man vil se en drøss med høylevel folk løpe rundt i skinnende armor og hiver penger fra seg som om de brant i lomma.

 

Det som virkelig er spennende med et nytt MMORPG, er å utforske ting selv, og å bli kjent med spillet, på dine betingelser.

Hvis man nå får alt på sølvfat, kan man jo likegjerne bare boikotte hele WoW og finne et annet MMORPG.

Er det bare jeg som ser gleden i å gjøre ting fra scratch, og ikke få utlevert armor?

 

*grøsser ved tanken på alle fjortiser som løper etter høylevel-folka og roper: "GIVF GUD ITAMZ PLZ!!!!!oneone!11'!!"

 

Og ja, det er nesten så ekstremt til tider.

 

:nei:

Helt enig der ja, har lært med erfaring fra Diablo II at ALLE "noobs" nå for tiden springer å syter om å få fine items av de som er høy level.

 

Ja, jeg vet at WoW ikke kan sammenlignes med DIablo II, sier det bare likevell jeg!

 

Nei! Du er ikke den eneste som liker å starte helt fra scratch i et nytt spill..

Endret av riversen
Lenke til kommentar

virker som noen her tror at Final Beta = retail.....

 

spiller da ingen rolle om closed beta folka får overført characterene sine til FB?

Spillet skal jo testes så jo flere jo bedre.

Når spillet går retail kommer alle til starte fra scratch (vet at blizzard ikke har sagt noe om dette men tviler veeeldig sterkt på om dem lar euro folk beholde beta characterene sine mens dem wiper usa sine)

 

Final Beta kommer sikkert ikke til å vare mer i 2-3 uker uansett.

Og dere har ikke kjøpt en plass i en beta. Dere har forhåndsbestilt spillet og får spille i betaen som en liten bonus.

 

Og tenk så liten jobb det er å oversette et sånt spill av denne størrelsen til 2 andre språk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du heller helt forstår dette...

 

En beta er et spills måte å vise seg frem på, før det blir solgt i butikker. (Dette gjelder da MMORPGs)

Jada, det er for å fjerne bugs og sånn, men dere forstår tankegangen min.

 

Betaen vil enten jeg vil det eller ei danne mitt førsteinntrykk av WoW.

 

Jeg kan garantere at mitt, og andres, førsteintrykk vil bli dårligere om vi blir møtt av en hel horde med høy-levler som raser rundt.

SPESIELT i PvP. For hvor morsomt er det å prøve seg på PvP, når man blir møtt av en drøss høy-levler som gruser deg med et slag?

Kan tenke tilbake til betaen i DAoC (Dark Age of Camelot) hvor ingen var høylevler, og alle var likt. Der var det virkelig morsomt å spille, og i pvp var det jo ingen som egentlig kunne så mye, så det var svært underholdende å løpe rundt som en hodeløs kylling mens man drepte andre folk og lærte om spillet :)

Det er dog bare en erfaring jeg har.

 

Og selv om denne betaen er bare i 2-3 uker så skal den danne grunnlaget for om jeg skal spille det videre eller ei.

Jeg er nok sikkert ikke alene om den tankegangen.

 

Og jeg håper for din del at det med oversettingen var ironi? ;)

Lenke til kommentar
Du vil/kan komme på samme server som noen fra CB ja. Det var lett å se det i US OB, folk på level 40+ som herjet i contested zones beregnet for level 20+

Men det er bare teit, og det er vel få på level 40 som gidder å bry seg med leel 20 folk, det er jo nesten mer givende å drepe beasts på level 30 enn players på level2*.

 

Samme det, bare join koreaen beta det da... om du er koreansk statsborger eller kjenner en.

Lenke til kommentar
Du vil/kan komme på samme server som noen fra CB ja. Det var lett å se det i US OB, folk på level 40+ som herjet i contested zones beregnet for level 20+

Men det er bare teit, og det er vel få på level 40 som gidder å bry seg med leel 20 folk, det er jo nesten mer givende å drepe beasts på level 30 enn players på level2*.

You would be VERY surprised...

 

Det er utrolig hvor lame folk kan bli, bare for å drepe deg gang på gang på gang :)

Jepp, nok en erfaring fra andre MMORPG, spesielt Asheron's Call.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor alle tar av pga. av CB-folkene får overført char'ene til FB.. Det fungerte jo på akkurat samme måte i USA!

Jeg gikk ut i fra at det ville fungere på samme måten, og ser på det som ren logikk. FB er der for å stress-teste serverene med langt flere char's enn man hadde i CB. Ulogisk at den testingen kun skulle omhandle newb-områdene vel?

 

Uansett, jeg ser ikke på dette som noen nedtur. Har vent meg til tanken om at den franske og den tyske versjonen må være oppe og går til FB starter. Det viktige for meg er at FB omsider (snart) starter, slik at Retail starter like etterpå. Det er tross alt Retail alle venter på (vel også FB men alle vil vel til syvende og sist ha char's som ikke wipes etter 3 uker).

 

Står fast på 27.12.04 som jeg sa tidligere. Tviler på at Blizzard vil være så forutsigbar at de velger 31.12.04-23:59 i beste EU CB-stil.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke noe nytt i den posten deres..

 

Tror nokk at Blizzard har hatt januar som FB tidspunkt hele tiden.. Hvis man ser på hvor mye av staben og serverparken som er klar.. og at de skrev en avtale med en ISP i forrige uke, så tror jeg ikke de hadde til hensikt med en FB i midten av Desember..

 

MEN.. hadde de sagt at FB ikke begynner før i januar da de lanserte US versjonen hadde det nokk vært en del nord europeere som hadde signa opp på US versjonen istedenfor.. Pingen blir omtrent det samme.. språket det samme.. Dermed kan de miste en del kunder til den europeiske versjonen..

 

Så hvordan løse problemet? Enkelt og greit.. HOLDE KJEFT! Funker det.. La folk leve i håpet om en snarlig Beta så gidder de ikke å signe opp på US.. I så henseende så har BLizzard gjort en glimrendes jobb.. De fleste satset på en FB tidlig i desember.. og de fleste tapte.. Ikke noe å gjøre med det..

 

 

Epilog: Ja jeg gleder meg fremdeles som en unge til WOW.. men jeg er ikke så veldig imponert over kundebehandlingen til Blizzard så langt. Og er ikke så veldig imponert over valget av server location.. Omtrent de eneste som nyter godt av den lokaliseringen er franskmen.. Venter fremdelse på å få se om de klarer å lansere patchene samtidig i US og EU.. Har ikke store håpet om det...

Lenke til kommentar

Jeg tror fortsatt på en desember release eller veldig tidlig januar. De kom litt sent ut med testingen av de lokaliserte språkversjonene. Nå når det igjen nærmer seg jul vil ikke Blizzard ha nok bemanning for å kunne støtte en FB.

 

Hvis ikke FB kommer før 22 desember forventer jeg at det kommer igang iløpet av de første to ukene i Januar. Betyr bare at dere får mer tid til å handle inn julegaver :p

Lenke til kommentar

Alt dette styret her gjør meg så ubeskrivelig sint :realmad: .. Hvorfor skal de stygge tyskerne og franskmennene være så "stolte" over språket sitt? De er en av hovedgrunnene til at alt går så tregt. Hvis WoW noen gang kommer ut skal jeg bare spille på PvP servere og kverke low lvl franske og tyske spillere..

 

Vurderer å gå tilbake til Anarchy Online igjen, selv om grafikken er überstygg og spillet har mer nedetid enn oppetid (og hvis serveren funker, ligger man på 900 i ping)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...