Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har nettopp installert amsn på min PC(kjører Fedora Core 3). Poblemet er at jeg ikke får kjørt det... Jeg har lett etter ikoner, men jeg finner ingen... Jeg har gått i terminal og skrevet: wish amsn Siden dette ikke funka så prøvde jeg: ./amsn Dette funka heller ikke... Kan noen si meg ossen jeg skal kjøre amsn? P.S Ja, jeg har prøvd "søk" funksjonen på fourumet, og ja, jeg er helt ny med Linux. Takk Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sikker på at den ble installert da? Det er dette som er så dritt med Linux Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 før du kjører "./amsn" må du være i riktig mappe.. "cd /mappa/til/amsn && ./amsn". hvis du da ikke legger til mappa til msn i $PATH da.. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 prøv å bare skriv "amsn" (uten gåseøyne:P) skal funke da, hvis det ble installert that is. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 amsn krever noe som heter tcl, omtrent på samme måte som man trenger j2re for å kjøre javaprogrammer. Letteste er nok og skrive yum install amsn i konsollet, så skal alt bli instalert på rett måte av seg selv. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sikker på at den ble installert da? Det er dette som er så dritt med Linux Ja, off.. For noe dritt at det ikke funker når man ikke kan det! Prøv å skriv: find / -name amsn* Da skal det dukke opp en del linjer med amsn i seg. Har ikke amsn, så jeg kan ikke si hvem av dem, men en av filene under /usr-katalogen skal kunne kjøres. (Kanskje /usr/lib/amsn... eller /usr/share/amsn....) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Korleis installerte du aMSN? Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Okey, takk for all hjelp så langt... Jeg prøvde å skrive "yum install amsn" som root i terminal, men da kom det bare opp: You have enabled checking of packages via GPG keys. This is a good thing. However, you do not have any GPG public keys installed. You need to download the keys for packages you wish to install and install them. You can do that by running the command: rpm --import public.gpg.key For more information contact your distribution or package provider. __________________________________________________________________ Kan noen forkalre hva jeg skal skrive? Jeg skjønner at jeg skal skrive noe som "rpm --import public.gpg.key", men ikke ikke helt hva man skal skrive... Takk... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Edit: Dobbelpost... Endret 15. desember 2004 av Gimper Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kjør "rpm --import /usr/share/rhn/RPM-GPG-KEY-fedora". Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Korleis installerte du aMSN? Jeg lastet ned den bin fila som het "amsn-0.94-linux-installer.bin" Så gikk jeg til terminal og skrev(som root): chmod +x amsn-0.94-linux-installer.bin ./amsn-0.94-linux-installer Så begynte installasjonsprosessen... Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 bruk yum install du best det Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Eg pleier berre å laste ned "Tarball", då er det berre å pakke ut fila og starte "amsn" i den utpakka mappa. Personleg likar eg GAIM mykje bedre når eg er i GNOME. Er ikkje mange features som manglar, og GAIM ser såklart mykje bedre ut i GNOME, i og med at GAIM er eit GTK-program. GAIM følger vel med Fedora... Endret 15. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Kjør "rpm --import /usr/share/rhn/RPM-GPG-KEY-fedora". Når jeg kjørte dette så kom det bare: --import/usr/share/rhn/RPM-GPG-KEY-fedora: unknown option Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er du sikker på at du tok med mellomrom mellom "--import" og "/usr/share/rhn/RPM-GPG-KEY-fedora"? Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Er du sikker på at du tok med mellomrom mellom "--import" og "/usr/share/rhn/RPM-GPG-KEY-fedora"? Okey, jeg hadde glemt det mellomrommet, men så prøvde jeg med mellomrom, og da funka det. Men når jeg trykker "yum install amsn" så kommer det: Setting up Install Process Setting up Repo: base repomd.xml 100% |=========================| 1.1 kB 00:00 Setting up Repo: updates-released repomd.xml 100% |=========================| 951 B 00:00 Reading repository metadata in from local files primary.xml.gz 100% |=========================| 797 kB 00:47 MD Read : ################################################## 2623/2623 base : ################################################## 2622/2622 primary.xml.gz 100% |=========================| 134 kB 00:02 MD Read : ################################################## 327/327 updates-re: ################################################## 327/327 No Match for argument amsn Nothing to do Hva er galt? Er ikke så flink i detta Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ser ikke ut som om "amsn" finnes i Fedora's offisielle program-arkiv. Da må du heller laste ned denne filen: ftp://rpmfind.net/linux/dag/fedora/3/en/i...fc3.rf.i386.rpm . Når du har lastet den ned er det bare å dobbel-klikke på den, og alt vil bli installert automatisk. Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ser ikke ut som om "amsn" finnes i Fedora's offisielle program-arkiv. Da må du heller laste ned denne filen: ftp://rpmfind.net/linux/dag/fedora/3/en/i...fc3.rf.i386.rpm . Når du har lastet den ned er det bare å dobbel-klikke på den, og alt vil bli installert automatisk. Huff, dette blir bare værre og værre Når jeg trykker på linken, så skjer det ingen ting... Jeg har prøvd å trykke på linken i XP og da funker det, men ikke nå... Jeg veit at det ikke er noe galt med FTP-protokollen min, siden jeg brukte denn når jeg lasta ned den andre amsn fila... Huff Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Prøv wget i ein terminal då. wget ftp://rpmfind.net/linux/dag/fedora/3/en/i...fc3.rf.i386.rpm Det du opplever er i så fall eit browserproblem, og ikkje noko du treng Windass for å sjekke. Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Prøv wget i ein terminal då. wget ftp://rpmfind.net/linux/dag/fedora/3/en/i...fc3.rf.i386.rpm Det du opplever er i så fall eit browserproblem, og ikkje noko du treng Windass for å sjekke. Okey, endelig fikk jeg det til... Takk alle sammen Utrolig bra at det finnes et norsk forum som folk er så villige til å hjelpe!!! TAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå