ØysteinRolf Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg kjøpte et nytt pc kabinett 15/12/04 Det var en pundit r asus. Typen finner du her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300781&cks=SER Jeg satte en bryter bak på 115 isdenfor 230. Jeg trodde dette vil få pcen til å virke fordi den virket ikke før etter jeg hadde satt inn delene. Da hørte jeg en merkelig lyd når den startet, og det sa bang! Det er 14 dagers angrerett. Går dette på garantien? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det går ikkje på garanti siden det er feil instalasjon frå din side. Er du heldig er det kun psu som er øydelagt. Ta å sjekk kontaktane ut frå psu om dei er brent. Spesielt den til hk. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 du har herpet strømforsyningen, og dette går ikke på garantien!! ikke vondt ment, men hvis du ikke aner hva en bryter gjør, ikke trykk/flytt/mess med den.. gjør du det, er du direkte dum.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 du kan jo alltids prøve, "den virker ikke, lutker surt gjør den og" slik sier du bare.... skift den knåtten på plass, og ring komplett!! Garanterer ikke for noe som helst. ketchez Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 du kan jo alltids prøve, "den virker ikke, lutker surt gjør den og" slik sier du bare.... skift den knåtten på plass, og ring komplett!! Garanterer ikke for noe som helst. ketchez Uærlig, men hvis samvittighet ikke er noe faktor kan det fungere. Om jeg ville gjort det samme er høyst usannsynlig. Lenke til kommentar
ØysteinRolf Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 du har herpet strømforsyningen, og dette går ikke på garantien!! ikke vondt ment, men hvis du ikke aner hva en bryter gjør, ikke trykk/flytt/mess med den.. gjør du det, er du direkte dum.. Jeg skriver dette innlegget på vegne av min bror Øystein. Saken er at først ble kabinettet skrudd opp for å sette harddisk (ata), ram og cpu (2,4 Ghz pentium 4) i. Så ble den skrudd i sammen og deretter skrudd på. Maskinen lyste inni samt bråket veldig, men på pc-skjermen sto det bare at skjermen var på og fikk signal men på input (som jeg regner med er pc'en). sto det no signal. I et forsøk for å få den til å funke, ble det flyttet på denne bryteren. Det sto ikke noen advarsel ved den og jeg er enig i at man ikke burde trykke eller justere på ting som man vet hva er. Men når man ikke får noe til å fungere, er det lett å prøve brytere og slik, for man tenker ikke at man kan ødelegge/skade pc bare for å trykke/justere på en knapp/tapp. Sett at pc'en ikke fungerte av en årsak som min bror selv var ansvarlig med før han testet bryteren, kvalifiserer den seg ikke til garantien da? Og hva kan ha blitt gjort feil når han satt i cpu, ram og hardisk for så å starte den for første gang? Er det noen med erfaring med pundit r eller tilsvarende som kan forklare sin fremgangsmåte/ eller hva de tror kan ha blitt gjort feil? Komplett taper vel ikke så mye for å levere en nye/repare den. Er jo ganske synd at pc'en blir ødelagt/ikke fungere før den har blitt klargjort med operativsystem en gang. Har dere ellers noen råd, hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar
ØysteinRolf Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 du kan jo alltids prøve, "den virker ikke, lutker surt gjør den og" slik sier du bare.... skift den knåtten på plass, og ring komplett!! Garanterer ikke for noe som helst. ketchez Uærlig, men hvis samvittighet ikke er noe faktor kan det fungere. Om jeg ville gjort det samme er høyst usannsynlig. Hva hadde du gjort hvis du var i hans ståsted? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Beklager, men dette er diskusjoner vi helst ikke vil ha på forumet. Din bror har iallefall ødelagt strømforsyningen ved å sette bryteren til 115V, og selv om det ikke var intensjonelt, kan ikke skylden flyttes til noen andre enn ham selv. Å legge dette spørsmålet ut på forumet vil mest sannsynlig resultere i en del innlegg som det ketchez kommer med, som i bunn og grunn går ut på å svindle komplett. Selvfølgelig er det surt å betale dobbelt opp, men sånn er livet. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg