Gå til innhold

TEST: Tre optiske fra Logitech

Anbefalte innlegg

En annen forskjell er fenomenet som kalles pekerkravling, hvor pekeren beveger seg av seg selv eller vibrerer, mens musa ligger i ro. Dette kan skje hvis man bruker musene direkte på skrivebordet, og kommer av at sensoren plukker opp ujevnhetene i mønstret i treverket som bevegelse.

Både Logitech Optical Black og Logitech Mouseman Dual Optical har disse problemene, men førstnevnte har det i størst grad.

TULL!!! Aldri brukt en så god mus jeg som optical black jeg, og jeg har prøvd mange :p eeee..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei den er ikkje optisk, det er en laser mus

Den fungerer jo på akkurat samme måte som de optiske musene, bare at den bruker litt forskjellig lys, ergo er det en optisk mus.

Hertz, eller antallet målepunkt i sekundet, blir begrenset av USB-teknologiens øvre grense på 125 "pakker" i sekundet. På eldre PS/2-mus var faktisk dette bedre. PS/2-grensesnittet kunne overføre 200 pakker i sekundet.

Med USB-"hacet" som MaD_DoG skrev om i posten

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!, kan det fort se slik ut når en fyrer opp Mouse Rate:mus.png

Fungerer ypperlig med min MX510 :love:

Edit: Argh. Kan jeg aldri skrive et feilfritt innlegg?

Endret av Pearwood
Lenke til kommentar

Dette er vel en av de beste, mest gjennomførte og objektive testene jeg har lest på lenge her på HW.no nettverket! Stå på, for jeg vil gjerne lese flere tester av deg Maroder_S! Kan vel legge til at jeg er svært glad over å slippe å lese mus-testene på gamer.no nå som HW.no har begynt å utføre langt bedre tester enn de (gamer.no) noen gang har gjort.

Lenke til kommentar

Leste i testen at MX700 må lades hver natt. Den går tom på 3 dager.

Da burde de som utførte teste lese instuksjonsboka. Noe som vi nordmenn ikke klarer, som igjen viser seg her. De første oppladingene vil den bare vare fra 1-3 døgn, før den må lades igjen.(står det i boka) Jeg har hatt MX700 i 2 månder nå. Den første uka ladet jeg den ca 3 ganger. Nå går det ca 14 dager mellom hver lading. Man kan også kjøpe bedre batterier, da de som følger med ikke har spes god kapasitet.

Og ja..... bruker musa mange timer i uka. Står ikke en dag stille.

Lenke til kommentar
Leste i testen at MX700 må lades hver natt. Den går tom på 3 dager.

Da burde de som utførte teste lese instuksjonsboka. Noe som vi nordmenn ikke klarer, som igjen viser seg her. De første oppladingene vil den bare vare fra 1-3 døgn, før den må lades igjen.(står det i boka) Jeg har hatt MX700 i 2 månder nå. Den første uka ladet jeg den ca 3 ganger. Nå går det ca 14 dager mellom hver lading. Man kan også kjøpe bedre batterier, da de som følger med ikke har spes god kapasitet.

Og ja..... bruker musa mange timer i uka. Står ikke en dag stille.

Uansett er MX 700 en forferdelig dårlig mus. Testet den ca en mnd tid og det var fælt. Ikke nok med at den måtte lades i tide og utide, men også den henger etter (mouselag) og er rimelig upresis. Kan ikke fatte å begripe folk som finner seg i alle ulempene denne musa har.

Prøv noe nytt. Du vil ikke angre!

K :w00t:

Lenke til kommentar

Min far har microsoft. Husker ikke modellen nå....

Min bror har logitech trådløs,

jeg har hatt utallige forskjellige PC muser oppigjennom.

Både optisk, infarød...... mm

Jeg er veldig fornøyd med MX700

Ikke noe lagging hos meg. Merka ikke noe forskjell fra musa jeg hadde før. Det var en med kabel.

Smak og behag..... og vist du har noe mot Logitech... så er det jo klart at det er noe dritt.

Endret av girenloland
Lenke til kommentar

Flott test, er enig i alt som står der. Jeg har mx700 og er forøvrig kjempefornøyd med den. Men jeg kommer kanskje til å gå over til mx900, siden den følger med i diNovo som jeg har store planer om å kjøpe meg :love: Noen forskjell mellom mx9- og 800 bortsett fra at 900 er blåtannbasert, og 800 er usbbasert?

Lenke til kommentar

Hertz, eller antallet målepunkt i sekundet, blir begrenset av USB-teknologiens øvre grense på 125 "pakker" i sekundet. På eldre PS/2-mus var faktisk dette bedre. PS/2-grensesnittet kunne overføre 200 pakker i sekundet.

Med USB-"hacet" som MaD_DoG skrev om i posten

Bedre respons fra musa ved øking av usb-port HZ!, kan det fort se slik ut når en fyrer opp Mouse

Fungerer ypperlig med min :love:

får 50 Hz med min 3 år gamle logitech mus :p

Lenke til kommentar
Min far har microsoft. Husker ikke modellen nå....

Min bror har logitech trådløs,

jeg har hatt utallige forskjellige PC muser oppigjennom.

Både optisk, infarød...... mm

Jeg er veldig fornøyd med MX700

Ikke noe lagging hos meg. Merka ikke noe forskjell fra musa jeg hadde før. Det var en med kabel.

Smak og behag..... og vist du har noe mot Logitech... så er det jo klart at det er noe dritt.

Nei. Jeg har hatt Logitech Pilot mouse, Optical iFeel, Dual optical og MX 500 og vært kjempefornøyd med dem.

Men MX 700 var en nedtur. Selv om noen mener at det er ingen forskjell i forhold til mus med tråd, kommer en fremdeles ikke unna faktumet at de er tyngre og må lades ofte. Og vær så snill å ikke kom med "er du svak i armen eller"-argumentet. Uansett, det er mulig det er forskjell på folks sanseevner for respons og muselagg, noe som gjør at noen trives godt med trådløs mus, mens andre skyr det som pesten (slik som meg :thumbup: ).

Synes faktisk det er litt teit at Logitech ikke har sluppet en "MX1000" med usb-kabel. Det ville blitt en killer!

K :w00t:

Lenke til kommentar

Ble gal av ledning, var konstant i veien. for en fantastisk lettelse det var å gå over til en mx900. Var litt ubehaglig i begynnelsen med den extra vekten, men nå er det motsatt, en mx510 er alt for lett.

Ingen pressisjons problemer, men jeg vurderer å bytte ut den gamle filt matta :]

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om MX1000 går under definisjonen optisk mus. Men uansett, dette er flisespikkeri. Bra artikkel  :)

Ehm, den er optisk... :ermm:

Bra test forøvrig :)

Nei den er ikkje optisk, det er en laser mus :thumbup:

JAMMEN..hva i all..hvordan....er det mulig? :cry:

Jeg begynner å lure på om den IQ testen til Ivar Dyrhag viste korrekt poengsum likevel... :(

Dere som ikke skjønner dette her med at en laser mus er en optisk mus, slå opp i ordoka på optikk/optisk.. omså optiker..bare ikke bland det sammen med opiat. Ikke bland opiater i cornflakesen heller, slutt med det øyeblikkelig. Eller mener dere at MX1000 er en opiums mus? Slå opp på laser i leksikon også for å være 100% sikre på at dere skjønner at tittelen på denne testen er høyst passende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...