ScadamiCa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tenker da spessielt på Toyota Celica, men og på andre biler. Hvor mye har dette å si egentlig? Hører hele tida at viss en bil er kjørt over 200.000 så er det bare å knokse den. Noen som har en bedre forklaring på hvor mye det har å si. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 det kommer vel mere ann på hvem som har kjørt den. At enn bare kan knokse en bil etter 200,000 er ihvertfall bare tull Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 200 000km på en normalt kjørt japse er ingen problemer. Saken er at etter 200 000 så begunner det å dukke opp ting som slitte opphengskuler, hjullager, foringer, eksosanlegg, simmeringer osv. osv. En japsebil skal holde mye lengere en dette samt Merzedes, BMW og Audi. Jeg har hørt om flere Ford Mondeo som har måtte bytte motor etter 200 000km. Gamle Chevrolet 6,2L Diesler må som oftest overhales motor og girkasse på ca 200 000. Begge Laurellene mine har rundet 300 000km uten å bytte annet en slitedeler. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg vil påstå at dette med hvor mange Km en bil har gått blir tillagt ALT for mye vekt. Å angi en bils tilstand basert på og telle hvor mange ganger hjul, og utgående aksel i girkasse har gått rundt er ganske vagt... det betyr egentlig ikke så veldig mye. Altså det som teller er vedlikehold og hvordan den er kjørt, og under hvilke forhold. Mye småkjøring, mye grusvei, mye salt,kjørestil osv betyr mye mer. Jeg ville feks sterkt vurdert en bil som har gått dobbelt så langt på atobahn enn en som har gått halvparten i Oslo by, bare for å sette det litt på spissen. Når det er sagt er jeg enig i det perpyro sier som en tommelfinger-regel/ gjennomsnitt. (kjenner til taxier hvor motor har kjørt over 500.000 uten annet enn servicer, mens vanlige biler som regel tar kvelden før den tid) Celica er vel (uten at jeg kjenner den spesielt) en typisk bil som har potensiale for å kunne gå veldig langt, veldimensjonert og forseggjort bil, men som nok er veldig mye avhengig av hva slags kjørestil den har vært utsatt for. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 "Sportslige" biler (spesielt av eldre typer) har en lei tendens til å ha blitt kjørt hardt. Siden de er gamle er de ganske rimelige, og dermed ettertrakta blandt "småunger" som nettopp har fått lappen å vil ha sprek bil å råkjøre rundt i. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Flyttes til 'Bil->Annet' Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ved normalt vedlikehold og bruk skal det ikkje spele noken stor rolle om bilen han gått 100 000 eller 200 000. Men det er jo klart at motor og drivverk er meir slitent på 200 000. Samtidig er det bilar som har gått under 100 000 som er i dårligare tilstand enn bilar som har gått over 200 000. Så det er ikkje enkelt å gje eit rett fram svar på dette spørsmålet. Det viktige er å passe på at vedlikeholdet har blitt gjort (servicehefte) så er det ikkje noke problem å kjøpe bil som har gått over 200 000. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du må sjå det i forhold til modellen og da. Ein drosje kan ha kjørt 200 000 på 4 år, mens ein annan bil kan ha kjørt 200 000 på 15 år. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Volvo 240 er slitesterke biler.. min har gått 310 000 ca nå, akkurat innkjørt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå