1234567890qwertyuio Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Jeg har tenkt å bytte PSU vifta mi, den som er er 40*40*10mm. Jeg har sett på to vifter, ei Papst-vifte til 148,- og ei Primecooler-vifte til 69,- Bør jeg gå for god kvalitet å ta Papst vifta, eller er Primecooler-vifta til under halv pris grei nok? Takker for alle svar, hilsen Lars Endret 15. desember 2004 av Carrox Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er mange her på forumet som har god erfaring med Papst viftene. Har ikkje langtids erfaring med Papst, så eg kan ikkje svara på kor slitesterke dei er. Det er vel ein grunn for at dei er dobbelt så dyre. Vil du ha kvalitet og har tenkt å ha psu ei stund framover, kjøp papst. Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har den Papst vifta du lenker til, og den er ikke spesielt stille egentlig. Prøvde å bruke den på chipset, men den støyet minst like mye som den originale vifta. En del har hatt stor suksess med å bruke SilenX-vifter i Shuttle PSU. Sjekk denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308066&hl= Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hadde egentilig tenkt å kjøpe med noen folk, og spare de 150 kronene i porto. Hvor mye er det i porto fra Vendur? De har vel lager i Alta eller noe slik? Edit: Kanskje jeg skal lese hele tenksten før jeg klager på dyre pakke priser.. Edit2: Spørsmålet mitt er enda, vil jeg merke stor forskjell på de to viftene? Er Papst vifta verdt 150kr? Og jeg skal kjøpe fra Microplex. Edit3: Når jeg tenker meg om, så kan det vær smar å se litt i den tråden du linket til.. Endret 15. desember 2004 av Carrox Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 min erfaring er at papst hoder i seg stille i 2måner før den begynner og bråke og blåser lite luft hadde en papst på CPU. denne holt en tempratur på ca 40-45*C. noe som troligt har fått glidelageret (som disse og billigvifter bruker) til og fordampe raskere enn normalt. har aldri opplevd problemer med kulelager vifter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå