gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Send de til dyrehage!! Alltid skal ting drepes. Gjør det selv. Det er ingen grunn til at samfunnet skal betale masse ekstra for at disse ikke-utryddingstruede dyrene skal fraktes til dyrehage istedet for å drepes. Får jeg anbefale svært tykke hansker? Endret 16. desember 2004 av gspr Lenke til kommentar
alexf Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Etter mer informasjon om saken i dagens BT støtter jeg avgjørelsen om å avlive dyrene. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Bor selv i området hvor vaskebjørnene er sett. Ser jeg en, så er jeg nok ikke sen med å ta en telefon for å få den skutt Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det jeg stusser litt over er at en zoolog sa at om noen så dem så måtte de enten slå de ihjel eller skyte dem. Altså..slå dem ihjel? Var det ikke snakk om smittefare? Jeg ville ikke ha nærmet meg en vaskebjørn som føler seg truet... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det jeg stusser litt over er at en zoolog sa at om noen så dem så måtte de enten slå de ihjel eller skyte dem. Altså..slå dem ihjel? Var det ikke snakk om smittefare? Jeg ville ikke ha nærmet meg en vaskebjørn som føler seg truet... Tror han på en billedlig måte prøvde å si "de må for all del avlives". Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258968 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Bra det ikke var Vaske-Bakke. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg gir meg jeg etter at alle fakta har kommet på bordet.. Skyt de svina Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Det jeg stusser litt over er at en zoolog sa at om noen så dem så måtte de enten slå de ihjel eller skyte dem. Altså..slå dem ihjel? Var det ikke snakk om smittefare? Jeg ville ikke ha nærmet meg en vaskebjørn som føler seg truet... Tror han på en billedlig måte prøvde å si "de må for all del avlives". Ja i Danmark (og sikkert i Norge også før i tiden) sier man at en person er "slået i hjel" selv om personen skulle være knivdrept, skutt, forgiftet, kjørt ned av bil eller banket til døde. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Dyrene var ulovlig importert til landet, mulig smittebærende og i Bergen er det ingen dyreparker som kan ta hånd om disse. Ser ikke helt problemet, selvom det selvfølgelig er litt trist at så fine dyr må avlives. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hva er vitsen? Hver gang ett stakkars dyr havner ett sted det ikke skal være så kommer det ett eller annet menneske fra viltforvaltningen å skyter ned og dreper det. Det må da finnes andre måter å gjøre dette på? Det er ganske kult å avlive ting. Kan du ikke for en gangs skyld skrive noe meningsfullt? Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) De utgjør en mulig økologisk katastrofe. Bedøvelsespiler (orddeling anyone?) er ikke noe alle har for hånden til enhver tid. Hvor skal dyret gjøres av om det fanges? Skyt dem. Drep dem. Edit: Hadde uten kvaler gjort dette selv. Endret 19. desember 2004 av Fasces Lenke til kommentar
alexf Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 To nesebjørner skutt i Fana De skulle for lengst ha vært døde av kulde, men i dag dukket to nesebjørner opp i levende live i Fana. Begge de eksotiske dyrene ble skutt og drept med hagle etter halvannen times bjørnejakt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Send de til dyrehage!! Alltid skal ting drepes. Lettere sagt enn gjort. Det er ikke bare å sende dem til en dyrehage. Det finnes såvidt jeg vet bare to store dyreparker i Norge. Jeg kan med sikkerhet si at den ene av de to ikke har ledige områder til slike dyr på så kort varsel, da jeg jobber i en av dem. Det er heller ikke noe sjakktrekk å bringe inn potensielt smittefarlige dyr til et så avgrenset området som en dyrepark. Endret 20. desember 2004 av Peterman Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Blah! Nå er de skutt. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Blah! Nå er de skutt. .... Og det før de rakk å skade økosystemene i den norske naturen Sårbare saker, vet du. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ofte billigere og skyte den i stade for og drive og bedøve den og frakte den lagt avstad. Ei kule, og ein mann med ein spade så er jobben gjort. Ganske billig. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Nå sammenligner du mennesker og dyr igjen.. Det er ingen forskjell på å drepe en vaskebjørn eller biffen du har til middag. Eller katten fordi du er lei av den f.eks.. Nei...men nå er det ikke alle som er enige i at man bare kan avlive katter fordi man ikke vil ha den lenger... Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ofte billigere og skyte den i stade for og drive og bedøve den og frakte den lagt avstad. Ei kule, og ein mann med ein spade så er jobben gjort. Ganske billig. Er penger viktigere enn alt annet? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hvis du insinuerer at noen skulle ha betalt for å frakte fire skadedyr i sikkerhet så bør du tenke deg litt om. Ville du ha brukt mangfoldige tusen kroner på å få flydd fire dødsdømte rotter fra tyskland til norge? eller kanskje noen duer fra nederland? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå