Gå til innhold

Lurt å oppgradere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du får nok 10-15 fps mere i spill med en amd 64 3400,+ at den koster ca 1500.- nå

Sammenlignet med en P4: 3.4GHZ mener du eller?

Eller var det den du mente:AMD Athlon 64 3400+ 2.4

Hva er forskjellen mellom: AMD Athlon 64 3400+ 2.4 og AMD Athlon 64 3500+ 2.2

Jeg ser at det er til forskjellige brikkesett men uansett. den på 2.4 GHZ er jo billigere! :yes:

Sammenlignet med en en P4: 3.4GHZ,så noen testen av forskjellige cpu i spill.en amd 64 3400+ drar faktisk i fra amd 3500+ også.nå er det bare 3-5%,men er vel fordi den har 200mhz mere enn 3500+.

ikke at det er noe feil med p4,men tror du får mere får pegene dine i ytelse med 3400+.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for abit hovedkortet og en Athon 64 3400+.

Om du har tenkt å spille f.eks cs:s online så vil du fort merke at den en ytelsesøkning på 10-15% i forhold til P4 har mye å si for hvor glatt spillet går i harde kamper på servere med 12+ spillere.

Lykke til med byggingen :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du først skal gå for et amd64 system så hadde jeg vel gått for s939 nå som det så liten prisforskjell mellom de. Da får du doble minnekanaler, 1000 MHz HTT og et generelt mer fremtidsrettet system. Altså blir det amd64 3500 winchester du bør gå for (eller du kan overklokke en 3000 til 3500 hastighet og spare en tusing, det skal visstnok gå på de fleste).

Når det gjelder HK så er jo MSI K8N Neo2 Platinum et populært valg.

Lenke til kommentar
Har du allerede kortet?

Ja jeg har X800XT PE nå (fikk det for 2 uker siden)! Men merker at den nåværende CPU`en henger etter som nevnt.

Ser ut til at de fleste er for at jeg kjøper et AMD 64-bits system. :)

Så da fant jeg ut følgene:

Jeg har PSU, Minne (1GB PC 2700 HK jeg planleger støtte både PC 2700 og PC 3200) og selvfølgelig skjermkortet fra før.

Jeg planleger å gå får et 939 system med følgene komponenter:

CPU: AMD 64 3500+

HK: Abit

HDD: Seagate Barracuda

Det jeg i ettertid lurer på er: Tilsier en AMD 64 3500+ = en P4: 3.4 GHZ eller? :hmm:

Det siste jeg lurer på er om jeg må ha på kjøle pasta på AMD`en eller er dette påbudt?

PC`en brukes til spill og da tenker jeg å dra BT 2, STALKER, Splinter Cell 3 og alle de kommende titlene som kommer til våren, sommeren på gode oppløsninger! :dribble:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Seff må du ha kjølepasta på, alle cpu treng det så skaff deg lit artic silver 5.

Og til kor lang tid det vil ta til du får pakken, varire av kor du bor, men husk det er juletid nå, og langt inn i den. Så regn med kanskje 6-9 dager før du får pakken eller flere avhengi når pakken din kommer frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...