Gå til innhold

Lurt å oppgradere?

Anbefalte innlegg

Var innom komplett og skulle sette sammen en oppgraderingspakke som denne!

CPU: P4: 3.4GHZ

HK: Abit AS8 Hovedkort

HDD: Seagate Barracuda

Mange som har klaga på temeraturen så tenkte å smøre litt med:

Kjølepasta: Arctic Silver 5

Hva syns dere vil jeg merke litt ytelse i spill eller. Da jeg spiller dagens spill som krever mye. Liker å ha alt på max når jeg spiller(untak CS-Sorce) :D !

AMD eller AMD 64 er uaktuelt!

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det nok bygging på meg i juleferien. Skal bestille så snart som mulig! :yes:

Var akkurat det svaret jeg var ute etter! :)

Lurer bare på en ting til: Følger det med S-ATA kabler med dette HK? Kan ikke lese det noen steder! (Blir digg å gå fra IDE flatkabler!) :thumbdown:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Whoa! Litt dyrt eller? Fire tusen tusen vil vel bli 4 000 000?
Sorry hvis du missforstod mente litt over 4000KR! :yes:

Men uansett en ting jeg stusset over er at det hovedkortet jeg planleger å kjøpe ikke har plastikkramme får å flippe CPU kjøleren(vet ikke hva det heter så bare legger til et bilde av et 478Chipsett)

Er den Boxed kjøleren tilpasset det nye 775 Chipsettet eller den er jo uten plastikkramen men kunn med fire hull.? :hmm:

post-94-1103243581_thumb.jpg

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Var innom komplett og skulle sette sammen en oppgraderingspakke som denne!

CPU: P4: 3.4GHZ

HK: Abit AS8 Hovedkort

HDD: Seagate Barracuda

Mange som har klaga på temeraturen så tenkte å smøre litt med:

Kjølepasta: Arctic Silver 5

Hva syns dere vil jeg merke litt ytelse i spill eller. Da jeg spiller dagens spill som krever mye. Liker å ha alt på max når jeg spiller(untak CS-Sorce) :D !

AMD eller AMD 64 er uaktuelt!

ikke for å starte en diskusjon, men hvis du er ute etter bedre ytelse i kravstore spill så vil jo amd64 være et bedre valg.

Lenke til kommentar
ikke for å starte en diskusjon, men hvis du er ute etter bedre ytelse i kravstore spill så vil jo amd64 være et bedre valg.

Er veldig lite kjent med AMD 64 bits CPU`er. Men hvis det finnes en AMD 64-bits CPU som er meget overlegen Prescot 3.4GHZ (og da snakker jeg om å slå Prescot ned i støvlene) så kan jeg kanskje vurdere AMD! ;)

Lenke til kommentar

Så på den linken og ja AMD er overlegen P4! :yes: Men den beste AMD CPU`en koster vel i overkant av: 7000Kr :thumbdown: (Uaktuelt)

Men derimot denne CPU`en fra AMD er aktuell:AMD Athlon 64 3500+

Og et av disse hovedkortene:HK-1

Eller dette: HK-2

Noen forslag? Er AMD-64 vanskelig å montere kjøleren på (alaa) Socet A som jeg synes var vanskeligt! :thumbdown:

Er AMD 64 best i alle nyere spill?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Har nettopp montert mitt nye AMD 64 3500+ system. Gikk helt fint det og jeg har aldri gjort det før liksom.

Men det er jo ikke dem laveste temp da. Ligger på 44-52 på idle. Og har vært oppe i 58 grader under load. Men jeg tror ikke det har så mye å si egentlig, annet enn skal man overklokke så må man kjøpe bedre kjølere.

Lenke til kommentar
du får nok 10-15 fps mere i spill med en amd 64 3400,+ at den koster ca 1500.- nå

Sammenlignet med en P4: 3.4GHZ mener du eller?

Eller var det den du mente:AMD Athlon 64 3400+ 2.4

Hva er forskjellen mellom: AMD Athlon 64 3400+ 2.4 og AMD Athlon 64 3500+ 2.2

Jeg ser at det er til forskjellige brikkesett men uansett. den på 2.4 GHZ er jo billigere! :yes:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...