Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

rar bass lyd

ampersand

Anbefalte innlegg

Jeg har fått koblet til bassern min nå, men den virker så følsom. hva kan være grunnen til det ?

Jeg hører den vibrerer og dunker litt lett mellom sporene på cd'n og når jeg slo av spillern isted så gav den et kjempedunk, virket også som den hang seg litt opp når jeg dro volumet litt høyt..

Kan det være jording, phonopluggene eller hva ?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjør det systematisk. begynn med jordinga, finn en plass kor du vet det e bart metal, e det ikke jordinga, lån en spiller fra en kompis (no kommer iso inn hendig vis du har gjort det) skjekk om det ikke e spillern. E det heller ikke spillern tar du forsterkern inn i en bil kor det ikke e ulyda e det ulyda der så e det forsterkern

Lenke til kommentar

jeg bruker volvo's bigfront spiller og får å koble phonopluggene til den måtte jeg kjøpe en adapter som går fra phono til vanlige ledninger. Disse kobblet jeg til +/- på høyre og venstre fronthøytaler og jording på jording. Remote til remote.

Strømkabelen ligger på høyre side av bilen og phonokabelen og styrestrømmen ligger på venstre.

Har fremdeles litt problemer med å finne et sted å feste jording. Brukte først samme sted som noen orginal jording var koblet, men det var fortsatt dårlig lyd i bassern. Prøvde et annet sted isted, men fortsatt det samme.

Må vel også nevne at ingen av disse to stedene var direkte på selve rammen eller noe annet, så kanskje jeg får se litt nedi ved reservehjulet ?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

jeg har fått det til nå. For å gi topicet litt mere nyttig innhold kan jeg nevne at det var overgangen fra phono til orginalspiller som var problemet.

Stinger har to stykker, en liten sølvfarget og en større som er svart og koster mere. Jeg bytta til den svarte og da fuket det utmerket :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...