834HF42F242 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Sitter med alle sesongene til en serie, og de er på samlet ca 40 GB i avi format. Hver episode er på 350 MB. Kunne tenke meg å få disse over på DVD-plater, men her møter jeg et problem. En episode (350 mb) krever 1,2 GB plass på platen. Må jeg virkelig gå så kraftig opp i plasskrav for en fil? Da endte det med at en sesong som var 3,7 GB overhodet ikke lot seg brenne som DVD-film på en plate. Er det en måte å få beholdt størrelsen på når jeg vil ha filmene over på DVD? Edit: Med enkle ord: Jeg vil beholde samme bitrate på DVD-formatet som AVI-formatet Endret 15. desember 2004 av anth Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Svaret er nei. Med mindre du vil ha noe som er fullstendig umulig å se på. Prøv med samme bitrate og se hva som skjer. Edit: Det du kan gjøre er å transkode til VCD (352x288/240 MPEG-1 @ 1150 kbps), da vil du få noenlunde samme størrelse på dem. Det er vel 45-50 minutter lange episoder vi snakker om? Da vil du havne på ca 400-450 MB per episode. Kvaliteten blir selvsagt ikke helt topp. Husk å sette lyden til 48kHz hvis du gjør dette, så slipper du å oppsample senere. Endret 15. desember 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå