Gå til innhold

Fra AVI til DVDuten å øke filstørrelse?

Anbefalte innlegg

Sitter med alle sesongene til en serie, og de er på samlet ca 40 GB i avi format. Hver episode er på 350 MB. Kunne tenke meg å få disse over på DVD-plater, men her møter jeg et problem.

En episode (350 mb) krever 1,2 GB plass på platen. Må jeg virkelig gå så kraftig opp i plasskrav for en fil? Da endte det med at en sesong som var 3,7 GB overhodet ikke lot seg brenne som DVD-film på en plate. Er det en måte å få beholdt størrelsen på når jeg vil ha filmene over på DVD?

Edit: Med enkle ord: Jeg vil beholde samme bitrate på DVD-formatet som AVI-formatet

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er nei. Med mindre du vil ha noe som er fullstendig umulig å se på. Prøv med samme bitrate og se hva som skjer.

Edit: Det du kan gjøre er å transkode til VCD (352x288/240 MPEG-1 @ 1150 kbps), da vil du få noenlunde samme størrelse på dem. Det er vel 45-50 minutter lange episoder vi snakker om? Da vil du havne på ca 400-450 MB per episode. Kvaliteten blir selvsagt ikke helt topp. Husk å sette lyden til 48kHz hvis du gjør dette, så slipper du å oppsample senere.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...