Gå til innhold

Div eller frame?

Anbefalte innlegg

Hvilken av dem er best? evt andre måter å gjøre det på? er ganske newbie jeg..

Pleier å bruke div og css, er det lurt?:hmm:

Og Hvilken side(veit ikke hva det heter) er best? Html eller php? (ikke xhtml, er ikke klar for det ennå.)

PS: har søkt litt rundt men vil heller å spørre dere om det nå..

Mvh André

Endret av andre_goaaal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: En kombinasjon av divs og CSS er uten tvil en bedre løsning enn frames, ALLTID. Ikke fall tilbake på frames om du først har begynt med divs og CSS.

2: HTML og PHP er to vidt forskjellige ting, og kan knapt nok sammenliknes på noen måte. Eneste fellestrekk er at begge sender informasjon fra en webserver. PHP er et serverside-programmeringsspråk, mens HTML er et struktur"språk".

Ang. XHTML og HTML så var det noen diskusjoner i denne tråden om hvorvidt det var nødvendig å ty til XHTML i 2004. Det ble enighet om at dersom du ikke trenger de spesielle XML-funksjonene XHTML kan by på, så er det absolutt ingen grunn til å gå over fra HTML til XHTML. Personlig foretrekker jeg å skrive koden min etter XHTML 1.1-standarden, men det er mest for å ha kode jeg er sikker på er skikkelig ryddig, og fordi jeg har vent meg til å skrive med XML-syntaks (avslutte tomme tags, etc.), og ikke fordi jeg nødvendigvis trenger det så sårt. Smak og behag her altså. :thumbup:

Edit: Feil sted.. :blush:

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på hvordan du bør bygge opp en side, er det DIVs og CSS som er best i bruke. Ingen tvil om det.

Så til det andre spørsmålet ditt. Tror du har misforstått litt her, hvis siden din ikke inneholder noe PHP eller annet serverside-script, så lagrer du siden som .html eller .htm. Inneholder derimot siden PHP lagrer du som .php.

*lokaltog :realmad: *

Endret av Mira
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er hvordan får du menyen og innhold til å stå der de står når du bruker css?

Kan du utdype spørsmålet ditt litt? Du plasserer jo elementer der de skal være, og der blir de jo værende. Jeg foreslår at du tar deg en titt på en css-fil, og prøver å se hvordan tingene henger sammen. :yes:

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på er hvordan får du menyen og innhold til å stå der de står når du bruker css?

Kan du utdype spørsmålet ditt litt? Du plasserer jo elementer der de skal være, og der blir de jo værende. Jeg foreslår at du tar deg en titt på en css-fil, og prøver å se hvordan tingene henger sammen. :yes:

Ja men hvordan lager jeg menyen og får den til å komme på venstre side og innholdet på høyre side av den da f.eks.

Har sett på andre css filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...