vanilla ice Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Heisann:) Etter å ha kjøpt ny harddisk fant jeg ut at jeg manglet en ledning som skal gå fra denne til hovedkortet eller noe sånn:P For å bruke harddisken nå må jeg bruke den ledningen som egentlig skulle gått til cd'rommen. Hovedkort: K7N2 Delta (MSI AMD Athlon xp) Harddisk: Denne (Seagate Barracuda IDE) Noen som vet hvilke ledning jeg snakker om? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Du snakker selvfølgelig om en IDE kabel. De fleste IDE kablene har mulighet til å koble på to enheter,men du må huske å stille en disk på "master" og en på "slave" Håper du ble litt klokere av dette. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Du snakker selvfølgelig om en IDE kabel.De fleste IDE kablene har mulighet til å koble på to enheter,men du må huske å stille en disk på "master" og en på "slave" Håper du ble litt klokere av dette. Oki, så da finnes det altså bare en type IDE-kabel? Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Det finnes vel forsåvidt flere typer, både rund-kabler og flat-kabler. Men pass på at det er en ATA100/133 kabel. link Enda en tråd med litt forklaring Endret 15. desember 2004 av Texas Stovner Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 det er bare en type P-ATA (standard IDE) kabel, men mange variasjoner. noen kan være korte, andre lange mens noen er runde, noen kan tilogmed lyse i mørket, og så kan de ha enten 40 'tykke' tråder (gammel ATA-33 standard) eller 80 hårstrå tynne tråder (ATA-66 og raskere), felles for alle er at der er tre store flatkontakter på den, en i hver ende og en sånn ca på midten. det du vil ha er en ATA-66 kabel, som f.eks denne flatkabelen eller denne runde flatkabelen en rund kabel er nok det beste valget da det hjelper på med luftsirkulasjonen inni maskinen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå