kristi87 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei! Jeg bare lurte om det var noen snille folk der ute som har lyst til å hjelpe meg hehe... Jeg har tenkt å kjøpe ny mobil, er det noen her som har litt peiling? Det jeg trenger er: Funksjoner: -Kalender: JA -MMS: Ja. -GPRS: Ja. -WAP: Ja. -Kalkulator: Ja. -JAVA: Ja. -Email klient: ja -Spill: Ikke viktig. Eller, jeg har lyst på det Go! Hamster! spillet på samsung E700, hehe =) savner det..! Form: -Format: samme det -Vekt: Ikke viktig. -Antenne: Intergrert. Skjerm: -Over 65000 farger, helst megapixel kamera =) -Størrelse på skjerm: samme det egentlig, men ikke mindre enn K700i.. det kommer jo ann på størrelsen på mobilen og sånn pixlers oppløsning: Det vet jeg ikke -Touchscreen: vet ikke Pris: Jeg har mellom 2500 og 3000 kroner til rådighet. Har tenkt til å kjøpe med NetCom YoungTalk.. men kunne godt tenkt meg å kjøpe uten abonnomang.. men IKKE over 3 500 kr... Diverse: -Merke: liker best Sony Ericsson og samsung =) har ikke prøvd andre kameratelefoner, har ikke så lyst på nokia.. men... det kan gå -Kamera: Ja. -Videokamera: tja. -Symbian: samme det -triband: Ja. -Infrarød port: JA!! bruker til pcen -Bluetooth: ja -Minne: Masse minne!! -Minnekort?: Kunne godt tenkt meg det -Polyfoniske ringetoner: Ja. -MP3: JA!! viktig!!!!!. -UMTS/3G: samme det -Radio: ikke viktig, men er litt pluss da =) -Bruksområder: Ringer litt, sender en del sms.. hører på musikk og sånn, så trenger litt minne og batteri.. Annet: Har sett veldig mye på Samsung D500! men jeg tror ikke jeg kommer til å like menysystemet der, liker Sony Ericsson sitt menysystem... Jeg syns S700i er alt for stor, men den er også for dyr uansett... Vet dere om noen mobiler som kunne passer for meg? Kan godt vente litt.. men helst ikke lenger enn til februar asså.. det er maks Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kanskje 6230. Den har litt mindere skjerm enn K700i (tror jeg), men den er bra, og trenger du stort minne støtter den minnekort som også er billige. K700i er også et alternativ. 41mb er stort minne, men om du skal ha mp3 på den, er det i minste laget. Den har dessverre ikke minnekort. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 K700i kunne kanskje vært noe, men hvis du skal bruke mobilen til mp3 spiller, så har den bare 41MB internt minne, og har ikke mulighet for utvidelse av minnet. Siemens S65 kunne du også tatt en titt på. Samsung D500 (Dagens julekalender tilbud på amobil.no) kunne kanskje vært noe? Lenke til kommentar
Shar9 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) vet du egentlig ikke vil ha Nokia ,men hva med Nokia 7610? - Har en stor og god skjerm - Megapixelkamera - Masse minne...64mb minnekort + 8mb internminne - Mange funksjoner - Bra design mener eg Kan hende den er litt stor ,men skal du ha en mob. med stor skjerm, ikke mindre enn 176x208 så blir det litt størrelse på den. Må kunne få den til 3000kr med young talk! eller LG T5100, Nokia 6230 , K700 Endret 15. desember 2004 av Shar9 Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg anbefaler 7610 Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kan hende den er litt stor ,men skal du ha en mob. med stor skjerm, ikke mindre enn 176x208 så blir det litt størrelse på den. Piksler har ingenting med skjermstørrelse å gjøre. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kan hende den er litt stor ,men skal du ha en mob. med stor skjerm, ikke mindre enn 176x208 så blir det litt størrelse på den. Piksler har ingenting med skjermstørrelse å gjøre. Neivel? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Samsung D500 er jo et altrnativ. Du sa jo du likte Samsung! Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Samsung D500 er jo et altrnativ. Du sa jo du likte Samsung! Koster ikke den litt over 3000kr da? Spesialtilbud i julekalenderen på amobil i dag 4000. Da koster den vel litt mye over 3000 ellers Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Samsung d500 koster 3290kr med young talk. se her:d500 hos siba Men d500 er jo ikkeså bra til mp3, med tanke på at den ikke har minnekort. Lenke til kommentar
Morosamen Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 For å korrigere/veilede i forhold til tidligere innlegg her: Du sier det er viktig med mp3-spiller, og Siemens S65 har ikke det. Ser at flere anbefaler Nokia 7610... Den spiller bare i MONO. ANBEFALES IKKE av meg. For best mulig musikknytelse med telefoner som kun har ørepluggtilkobling tilgjengelig, sjekk http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=238436 og ta fram loddebolten! Lenke til kommentar
Kornelius Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg tittet litt på motorola e398. Den virker som passer deg mye bedre! Den har mp3 og alt den andre, og denne har minnekort. Det er du nesten avhenig av for å få nytte av mp3. Den koster under 3000kr hos mpx. Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en grundig titt på denne telefonen! Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hej hei Jeg har hatt k700i, syns den var perfekt.. eneste jeg ikke likte var lite minne en k700i med masse minne Dere vet altså ikke om noen mobiler som er på vei som kunne vært noe for meg? jeg har tenkt mye på å kjøpe motorolaen.. grei pris og sånn.. men jeg er litt usikker, siden det er motorola.. har hørt mye negativt om det Jeg liker ikke designet til noen av de nye nokia telefonene egentlig... og hvis det stemmer det Morosammen sier om 7610, er den enda mindre interessant.. Eller den 6230 er grei den, men den er litt gammel og har ikke så bra kamera. Når det gjelder LG, er jeg interresert.. =) har LG T5100 mp3 da? leste om den, fant ikke ut.. Syns mange av LG telefonene er stilige =) Design er litt viktig for meg, egentlig Siemens... ikke noen stor fan.. har hatt før, liker ikke noe særlig noen av mobilene jeg har hatt, eller venner har.. uansett.. Akkuratt nå sitter jeg og vurderer D500, Motorola E398, og LG... og håper det kommer en forbredet k700i Må legge til: Jeg har sett litt på LG1800 ( http://www.gsmarena.com/index.php3?sRedir=...reviews-706.php ) Tror dere denne passer for meg? Endret 15. desember 2004 av kristi87 Lenke til kommentar
Morosamen Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Uansett hvilken du velger, så vær SIKKER på at den har minnekortplass! (For du ville vel bruke mp3 mye, og da trenger du plass nok. 80 mb blir fort lite...). Og pass på om du kjøper en telefon med RS-MMC at du kjøper riktig kort. RS-MMC har nemlig to standarder. Kortleser anbefales på det sterkeste foran overføring via bluetooth! Jeg har Nokia 6230, og jeg ELSKER den! Veit at den har litt liten skjerm, men til gjengjeld har den en av markedets raskeste prosessorer og MANGE GODE funksjoner! Jeg synes kameraet er bra, jeg! Bare ofte smart å bruke nattmodus innendørs. Vi hører jo rykter om 6230i, men når den kommer, kan jo julenissen fortelle oss... Det eneste som er dårlig med 6230, er at programvaren er full av bugs, i alle fall var den det da jeg kjøpte min i høst. Om du kjøper en 6230, og den har programvareversjon 3,15 eller noe, så burde du få den oppgradert til 4,44 eller høyere (min krasja, og jeg har akkurat fått den igjen med 4,44. Det er gratis). Jeg kan hjertelig anbefale Nokia 6230. Den er liten og stilig, og kan ha minnekort på opptil 1 GB (selv om 512 MB holder i massevis). Dessuten har den jo det aller meste! Radioen er veldig god, selv her inni skauen (jeg bor i Hurdal ). Kjøper du 6230 kommer ikke til å angre. (Har du tålmodighet nok, kan du jo vente og se om 6230i kommer, men da kan du bli sittende med skjegget utenfor en nykjøpt telefon ganske lenge...) Til sist: Jeg veit at jeg gjentar meg selv, men sjekk ORDENTLIG etter om den telefonen du kjøper har minnekortplass! De fleste skriver ikke "Minnekortplass: Nei". Bare et lite tips Lenke til kommentar
Morosamen Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Glemte å si en ting: Du må ikke finne på å kjøpe TwinMOS-minnekort til telefonen! Det kan visst bli herpa... Kjenner en som har brukt det, og både hans og flere han kjenner sine kort har blitt herpa. Lenke til kommentar
kristi87 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 okai takk for svar men jeg vurderer å vente litt, og kjøpe oppgraderingen av k700i.. den kommer sikekrt til å ha minnekort.. men vet ikke om det blir sånn minnekort som du sier jeg bør ha? det jo ikke sikkert den har noe en gang, men jeg skal i verfall vente og følge med hva den kommer til å ha.. og kjøpe en billig telefon nå mens jeg venter på den =) Lenke til kommentar
Morosamen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hva slags minnekort den kommer med, har ingenting å si, for det er uansett kompitabelt med telefonen. Det er bare det at om den kommer med RS-MMC (Reduced Size MultiMedia Card), må du være sikker på at du kjøper riktig type RS-MMC-kort (alle vanlige MMC-kort er av samme standard). Og det med TwinMOS er at mange telefoner ikke fungerer som de skal sammen med kort fra dette merket. Mulig jeg skriver litt uforståelig... Du får bare spørre om det er noe som er umulig å skjønne Lykke til med kjøpet(-ene)! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 men jeg vurderer å vente litt, og kjøpe oppgraderingen av k700i.. den kommer sikekrt til å ha minnekort.. men vet ikke om det blir sånn minnekort som du sier jeg bør ha? Clara kommer til å bruke Memory Stick Duo Lenke til kommentar
Morosamen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ja, flere telefoner som kommer nå framover bruker andre kort enn MMC og RS-MMC. SD blir kanske brukt etter hvert, og man lager også i disse dager et nytt kort som er kun 1/4 av størrelsen til RS-MMC(!). Lenke til kommentar
Erren Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Hadde tenkt å foreslå 7610 jeg.. Den oppfyller alle kravene dine, men skal du bruke den som mp3-spiller blir det kanskje litt slapt Men 7610 tar MMC og kan derfor brukes både som underholdningsmaskin og mp3-spiller.. Vil du ha kamskjell er ikke LGT5100 noe bra valg.. Den har jo stor skjerm og sånn, men ikke no minnekort, og heller ikke noe særlig stort internminne heller.. Du burde også styre unna 6260! Den har elendig batteri hvis du skal høre på mp3! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå