Gå til innhold

Ohh, partition table, where art thou?

schnix

Anbefalte innlegg

Ja ja... nå har hele partisjonstabellen min forsvunnet til de korruptes land. Etter ev avinstallering av Fedora Core 3 lubix-distribusjon med grub oppstartsloader så fant harddisken min ut at den ikke skulle ha noen gyldig partisjonstabell lenger. Derfor finner ikke datamaskinen min noen partisjoner på den lenger. (Jeg har installert windows xp på en ekstra HD for å kunne boote.)

GetDAtaBack finner tydeligvis alle filene min, så de er i behold. I tillegg så prøver HD'n å boote: Det kommer windows XP skjerm i noen sekunder før den gir beskjed om at den ikke finner CheckDisk, så rebooter den. Dette looper i det uendelige.

Mine spørsmål er: Finnes det noen mulighet å ta en "restore" av partisjonstabellen -- altså slippe å måtte kopere alle filene fra GetDataBack (som koster schpenn, har båre NTFS og FAT partisjon på harddisken.).

Eller finnes det noen billigere/bedre løsninger for å kopiere dataen enn GetDataBack?

ps: nei.. jeg har ikke tatt backup av filene... ja... dumme meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært innom den, ja. Jeg er ikke noen ekspert på området, så tror kanskje at jeg ikke fikk gjort det riktig.

Scenarioet blir som følger: Jeg booter opp XP Home CDen min. Der velger jeg Recovery Console. Men... når jeg først er der inne, hvordan velger jeg den andre harddisken (som er defekt), da den ikke har noen partisjoner å velge? c:\ er jo den med windows, så den er helt fin. Den andre harddisken har ingen.

Gjerne ta i betraktning at jeg helt ny til dette hvis dere svarer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...