Gå til innhold

Sende gave fra USA, unngå mva?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...
den koster rundt 1000 i norge avhengig av hvor man sjekker. det er påført at det er gave både på en sånn customs lapp på pakken i tillegg til at det står gift på selve pakken skrevet med sprit tusj. nei ligger ikke faktura oppi.

5733521[/snapback]

Sto det Gift og verdi på selve pakken?

Har bestillt fra ebay flere ganger, da står det lapp på pakken med krysset av på gift, og verdien i dollar ved siden av

Lenke til kommentar

Svigerinnen min kjøpte bursdagsgave til kona mi i tyskland og sedte den hit, det gikk ikke sa tollvesenet og enten måtte vi betale ganske mye eller ikke få pakken. Helt idiotisk spør du meg, det virker som det er litt tilfeldig hvem og hva som blir tatt. Dette var jo noe vi ikke visste hva som var i pakken engang. Kjipe greier det der.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finansdepartementet hevet grensen for toll- og avgiftsfritak for gaver 3. juli 2003.

Den ble hevet til 1000kr.

Sitat: Varer i gavesendinger av verdi under kr 1000,- kan leveres avgiftsfritt når varene innføres til bruk for vedkommende selv eller dennes familie. Fritaket gjelder ikke brennevin, vin og tobakksvarer (herunder sigarettpapir) og heller ikke masseforsendelser av varer fra utlandet til en eller flere adressater her i landet.

Link til toll.no

Så 2mass: det er bare "utpressing" av tollvesenet/posten at du skal betalt toll for den gaven!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitat: Varer i gavesendinger av verdi under kr 1000,- kan leveres avgiftsfritt når varene innføres til bruk for vedkommende selv eller dennes familie.

Betyr dette at den som sender må være i familie med meg for at jeg skal slippe moms på gaver?

Og: hvis varen i Norge koster f.eks. 3 000, mens gaven kostet 800 i utlandet. Må jeg da betale moms for et produkt til verdi av 3000?

:hmm:

Lenke til kommentar

Det er verdien som er oppgitt på forsendelsen som blir brukt. Avsender kan være hvem som helst, men unngå firmanavn, og sørg for at verdien som er oppgitt er maks 1.000 kroner. FOr guds skyld, ikke dropp å oppgi verdi, for da må du dokumentere hva det er og hvor mye du har gitt for det når pakken blir stoppet i tollen i Norge.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Vet dette er en gammel tråd, men uansett:

Skal kjøpe meg ny PC, og komplett vs newegg.com er ca 40-50% billigere.

Totalkostnaded er ca 1000dollar fra USA. Dersom det står Gift verdi = 1000nok på pakken, vil det bli stress om tollen sjekker? (Om de sjekker, og jeg må betale 25% moms på de 1000dollar så har jeg fortsatt spart 25%, vil bare vite om det kan bli noe stress for meg/avsender dersom vi "lyver" om pakkeverdien. Straffetoll eller hva det nå kalles, og isåfall hvor mye det vil svi?

Endret av SG_Discoking
Lenke til kommentar

Totalkostnaded er ca 1000dollar fra USA. Dersom det står Gift verdi = 1000nok på pakken, vil det bli stress om tollen sjekker? (Om de sjekker, og jeg må betale 25% moms på de 1000dollar så har jeg fortsatt spart 25%, vil bare vite om det kan bli noe stress for meg/avsender dersom vi "lyver" om pakkeverdien. Straffetoll eller hva det nå kalles, og isåfall hvor mye det vil svi?

7464237[/snapback]

Husk at de har 110 volt i usa, og ikke alle strømforsyninger har en bryter for å skifte over til 220 volt, og at den amerikanske nettledningen ikke vil passe i den norske stikkontakten.

Lenke til kommentar

7464237[/snapback]

Husk at de har 110 volt i usa, og ikke alle strømforsyninger har en bryter for å skifte over til 220 volt, og at den amerikanske nettledningen ikke vil passe i den norske stikkontakten.

7465222[/snapback]

Kjøper bare hovedkort, ram, HD, GFX og CPU. Kjøper kabinett og strømforsyning fra norge. Da blir det vel ikke noe problem med 100v/220v ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...