arvebe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 En av dere mer gode webutviklere har skrevet en artikkel om hvorfor verdana ikke burde brukes i web på deres websider. Jeg husker ikke helt hvem og på hvilken webside, men jeg skulle gjerne ha funnet den igjen.? Nå har forsåvidt ikke jeg vært fast inventar her, men jeg skrev en gang en artikkel om Verdana med masse bilde-eksempler på hva som skjer dersom Verdana ikke er installert: Don't smoke Verdana Var det denne du tenkte på? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 http://www.papress.com/thinkingwithtype/le...creen_fonts.htm Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Det går vel ikke an å angi forskjellige størrelser til alternative fonter? Det kommer til å gå ann med CSS3 (eller var det 2.1). Med font-size-adjust. Endret 16. desember 2004 av dan1el Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det går vel ikke an å angi forskjellige størrelser til alternative fonter? Det kommer til å gå an med CSS3 (eller var det 2.1). Med font-size-adjust. Det er jo genialt da.. Lenke til kommentar
arvebe Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det går vel ikke an å angi forskjellige størrelser til alternative fonter? Det kommer til å gå ann med CSS3 (eller var det 2.1). Med font-size-adjust. font-size-adjust var en del av CSS2. På grunn av manglende browserimplementasjoner er det tatt ut av CSS2.1 I CSS3 er font-size-adjust med igjen, se CSS3 module: Fonts Font-size-adjust brukes forøvrig ikke for å angi forskjellige fontstørrelser til forskjellige fonter, den brukes til å angi x-høyden til førstevalgsfonten. Det står et ganske godt eksempel på bruk i spesifikasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå