Alfred_ Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei folkens. Eg har nett kjøpt eit 64 megabyte skjermkort til oppgradering. Men den virkar ikkje. Kvifor ikkje? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Litt mer info hadde vært fint, men kortet skal vanligvis stå med VGA-utgangen pekende _ut_ av kabinettet.... Lenke til kommentar
dnort Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 03:16, LarsC skrev:Litt mer info hadde vært fint, men kortet skal vanligvis stå med VGA-utgangen pekende _ut_ av kabinettet.... Hadde vært litt morsomt å sette kortet med VGA-utgangen inn i kabinettet. Kan hende man må sage litt for å få det til, men det klarer vel enhver hardcore casemodder. Med det ville kanskje blitt litt vanskelig å koble til skjermen da. Alfred_, jeg tror nok som LarsC sier, at du må komme med litt mer info om hvilken hardware du har og hva som skjer når du skrur på datamaskinen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hjelp... datamaskinen min virker ikke. Hva er galt? (trenger man egentlig mer info enn dette for å fortelle i detalj hva som feiler maskinen?) :grin: Lenke til kommentar
Alfred_ Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Da skjer ingenting når eg skrur på datamaskina. Kortet står med kontakten peika inn i maskina. Skal ikke dette væra lukka system? Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Prøv å snu korte du :smile: /Marius Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 07:14, Alfred_ skrev:Da skjer ingenting når eg skrur på datamaskina. Kortet står med kontakten peika inn i maskina. Skal ikke dette væra lukka system? Nei det er rett det. Det kan hende du må ta skjermledningen ut gjennom floppy-disken. Da går det bra... Du kan godt prøve å ta skjermkortet nedi der som ram'en skal stå. Da får den data raskere og bildet blir bedre. Men igjen... Ledningen må nok ut gjennom forsiden av kabinettet. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Prøv å koble skjermkortet direkte til cd-romen [ Denne Melding var redigert av: blanc på 2002-06-04 10:14 ] Lenke til kommentar
cdi115 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Prøv heller å lodde IDE kabelen direkte på skjermkortet, så slipper du å gå innom hovedkort og CPU som bare forsinker prosessen allikevel! Lykke til og slit det med helsa! Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Det er slike poster som burde stenges!! Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 09:29, Relayer skrev:Prøv heller å lodde IDE kabelen direkte på skjermkortet, så slipper du å gå innom hovedkort og CPU som bare forsinker prosessen allikevel!Lykke til og slit det med helsa! Haha...CPU'n hva er den til ??? Og Hovedkort tar bare plass (røsk det ut) Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Du trenger for så vidt bare skjermkort og tastatur og skjerm. En strømforsyning kan du bruke, men du kan også bruke et standard 9volts batteri. Lodd batteriet til skjermkortet, fest skjermkortet inne skjermen (til katodene hvis du har CRT) og kobl tastaturet inni bak skjermen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hmm... Er det ikke mulig at hvis du fjerner agp/pro sperreduppeditten som er på noen hovedkort så får du nedi kortet feil vei? Christian Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 09:49, ChristianW skrev:Hmm... Er det ikke mulig at hvis du fjerner agp/pro sperreduppeditten som er på noen hovedkort så får du nedi kortet feil vei?Christian Skal du få det ordentlig nedi så må du i de fleste tilfeller skjære hull i hovedkortet til "bakplaten" også, hehe. Du kan jo selvsagt ta den av også, du trenger jo ikke den allikevel siden du skal ha kortet feil vei inne i pc'en. :razz: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 En plastflaske. Det er det som må til. Hvis du putter skjermkortet oppi en plastflaske og lar det ligge i tre måneder, og så tar det oppi en isa-slot, da virker det. _________________ Hello, I'm a signature virus. Copy me to your signature and help me spread. [ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-06-04 10:01 ] Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Pass på at du ikke flasher biosen slik at hele harddisken fyker ut i cd rommet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Slike poster passer bedre på forumet på http://www.datadocktorn.nu Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 10:09, Smirnoff skrev:Slike poster passer bedre på forumet på http://www.datadocktorn.nu Og du passer et sted der ingen ser humoren i ting. Eller tok du deg nær av forslaget om å flushe/flashe biosen? Har du kanskje prøvd det? Jeg tror du har det... Og snudd skjermkortet? Greit vi skal kule'an litt... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Skjønte nesten det... Det gjorde kanskje litt jeg og... Men jeg fikk en god ide der... Å bygge LCD-skjermen inn i kabinettet med et lite vindu ut på siden... Med skjermkortet pekende innover i maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg