Gå til innhold

Elkjøp prøver seg hele tiden!

Anbefalte innlegg

hvordan kan du vite at det er tull?? var det du som pakket inn kjøleskapet og solgte det?? isåfall er det kansje derfor du ikke jobber der mer??

kjøleskapet hadde vert på reprasjon 2 ganger før :mad:

jeg for min del kommer ikke til å handle annet derifra mer. kansje billig filmer og spill!!

Har jo sagt hvorfor det er tull. Kjøleskapet er ikke pakket i papp, men som en "eske". Dvs hvis kjøleskapet er brukt og solgt, hvor skulle da selgerne ha skaffet seg den "esken"?. En høy avlang "eske" som ikke kan brukes til noe, kastes gjerne av kjøperen. Sjeldent at folk sparer på pappen, når en kjøper nye varer. Har man pakket opp kjøleskapet, så blir pappen rivet i stykker. Og det skal være ekstremt imponerende av den butikken, hvis de har klart å finne en helt lik "eske" til kjøleskapet, og som er helt perfekt og ikke rivi i stykker, i tillegg til at det er riktig merke og varenr. I de fleste elkjøpbutikkene så er de flinke til å resirkulere, dvs at hvis det kommer esker, så blir dette kastet i en kontainer. DERFOR TROR JEG AT DET DU SIER BARE ER TULL.

Nei jeg jobber ikke der, det var ikke jeg som solgte, har ikke sagt at jeg er selger.

Var det ikke 3 ganger før at kjøleskapet hadde vært på reperasjon da? Ha hvertfall riktig historie når du forteller en løgn.

DU bør seriøst lese hva jeg har skrivi. Jeg har sagt at hvis kjøleskapet hadde vært på rep for 3 gang med samme skade, så hadde det kjøleskapet blitt sendt til leverandøren. Og kunden fått ny av leverandøren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BLABLABLA

Da min mor og de trengte en ny vaskemaskin og tørketrommel. Lovet jeg de at jeg skulle finne de et bredre tilbud enn de kunne finne.

Når de hadde nesten bestemt seg for 2 maskiner, kom jeg bort til de med 2 bedre maskiner til samme pris.

Fikk to AEG maskiner til 12000kr mens orginal pris var 17000kr.

Når den ansatte går til sjefen etter en prute runde. Da vet du at du ikke kan presse de så mye mer enn dette. :lol:

Tenger jeg å si mer!!! :whistle:

Elkjøp I Bergen her på nordås er helt perfekt for meg.

Med 2 konkurenter rett ved siden av. Som sefølgelig alltid prøver å gi bedre tilbud enn elkjøp. Som plummen i egget. :thumbup:

Bullsh*t, de er der for å tjene penger.. 5000kr i rabatt ?! på et kjøp på 17000kr?! fyrn fikk vel sparken etterpå. sjekka du om det var nye eller gammle modeller ? :)

Vel dette var for over 1 år siden. Og se selger ennå AEG maskinene.

Og jeg kan sikkert trylle frem en kvittering om jeg mase lenge nok på foreldrene mine. :lol:

Selv begynte jeg det hele med et budsjett på 5000 kr for et tv.

Fikk et tv til 7200kr for ca 5000.

Ikke gale å ha like stort tv som mine foreldre på gutte rommet. :whistle:

Tenk deg en tanke om hvor de kjøper alle tingene sine. Tror du virkelig at Elkjøp må ut med mer enn 20-30% i innkjøp av det de prøver å selge deg??.

Et tv til 10000 koster de sikkert 2-3 tusen, pluss litt frakt.

En lærer jeg hadde engang i tiden på VG. Hadde en jobb som importør av altmulig elektriske dritt greier. Eks headsett.

Men uansett, mens han var i hongkong skulle han fikse noen minidisk spillere. Han fikk da de nyeste modellene til 7-800kr. I norge lå de pent på 5-6 tusen. :hmm:

Lenke til kommentar

LOL

¨

hvilken verden lever du i ?

Dette er det jeg mener med at visse personer utaler helt uvitent.

Selv om det sikkert var satt litt på spissen tror jeg ikke det er så altfor langt fra sannheten, men det kommer nok mye an på produktgruppen. En kompis som jobbet på elkjøp kjøpte seg en forsterker til innkjøpspris (ca 6000,-), mens i butikken var denne varen priset til 14990,-

Lenke til kommentar

Det får da være måte på synsing. Et TV med en utsalgspris på 10000,- har en betydelig høyere kostpris enn 2-3000,-. Hvis det var så mye penger å tjene på en TV så skulle jeg jaggu importert og solgt dem selv. At du setter det på spissen når du antyder en kostpris er greit nok, men velkommen til den virkelige verden, kostprisen er minst det dobbelte. Går du opp i pris på de større LCD/Plasma TVene så er det som regel snakk om ren omsetning og ingen inntjening. Det er ikke disse produktene elektrokjedene gjør seg fete på!

Et sted jeg jobbet solgte vi PS2 og jeg hadde en gang en kunde som syntes det var så rart at vi solgte PS2 til 100kr mer enn Elkjøp. Jeg fortalte han at vi allerede tapte penger på å selge PS2 til den prisen vi hadde og hvis han heller ville at Elkjøp skulle tape penger så måtte han gjerne dra dit for å kjøpe seg en PS2. Kunden satte seg så på bakbena og mente at han visste at vi tjente masse penger på å selge PS2, men jeg nektet han jo selvfølgelig å kjøpe maskinen noe billigere hvorpå han forsvant ut av butikken mens han mumlet for seg selv. Selv kunne jeg ikke gjøre annet enn å le litt for meg selv..

Lenke til kommentar

Uff...uvitende folk som synser feil om priser, bør ikke si noe i det hele tatt.

De som tror elkjøp tjener som gærninger må tro om igjen. Ja på noen varer så kan de tjene mye, som på høytallere så tjener de mye. Tver og sånt tjener de ikke så sykt mye på. De taper faktisk penger på non tv. Ting som er på tilbud, er ting de vanligvis taper penger på.

Folk som ikke vet for sikkert, bør for all del ikke synse så mye. De bør vite med sikkerhet hva de prater om.

Lenke til kommentar
hvordan kan du vite at det er tull?? var det du som pakket inn kjøleskapet og solgte det?? isåfall er det kansje derfor du ikke jobber der mer??

kjøleskapet hadde vert på reprasjon 2 ganger før :mad:

jeg for min del kommer ikke til å handle annet derifra mer. kansje billig filmer og spill!! 

Har jo sagt hvorfor det er tull. Kjøleskapet er ikke pakket i papp, men som en "eske". Dvs hvis kjøleskapet er brukt og solgt, hvor skulle da selgerne ha skaffet seg den "esken"?. En høy avlang "eske" som ikke kan brukes til noe, kastes gjerne av kjøperen. Sjeldent at folk sparer på pappen, når en kjøper nye varer. Har man pakket opp kjøleskapet, så blir pappen rivet i stykker. Og det skal være ekstremt imponerende av den butikken, hvis de har klart å finne en helt lik "eske" til kjøleskapet, og som er helt perfekt og ikke rivi i stykker, i tillegg til at det er riktig merke og varenr. I de fleste elkjøpbutikkene så er de flinke til å resirkulere, dvs at hvis det kommer esker, så blir dette kastet i en kontainer. DERFOR TROR JEG AT DET DU SIER BARE ER TULL.

Nei jeg jobber ikke der, det var ikke jeg som solgte, har ikke sagt at jeg er selger.

Var det ikke 3 ganger før at kjøleskapet hadde vært på reperasjon da? Ha hvertfall riktig historie når du forteller en løgn.

DU bør seriøst lese hva jeg har skrivi. Jeg har sagt at hvis kjøleskapet hadde vært på rep for 3 gang med samme skade, så hadde det kjøleskapet blitt sendt til leverandøren. Og kunden fått ny av leverandøren.

enda mer negativt om elkjøp (verre enn det første),men med "god" ending: dette gjelder også ett nytt kjøleskap som onkel skulle ha på hytta. det gikk også sund etter noen uker, så han måtte dra kjøleskapet 5mil til nermeste elkjøp for og få det reparert. dette jentok seg 2gang når kjøleskapet var ferdig reparert den siste gangenspurte de på værkstedet til elkjøp om han hadde hatt mye feil med kjøleskapet. kjøleskapet var jo nytt så han begynte jo å lure så han spurte repratørn om hvorfor han spurte om det. da fant han ut at kjøleskapet hadde vert på reprasjon 3ganger tidligere. han kjører rett til elkjøp for å klage. han måtte hisse seg opp og true med både det ene og andre. da fikk han snakke med sjefen etter litt diskusjon fikk han ett nytt kjøleskap som kostet noen kroner mer. det viste seg også at det var en "B" vare. noe han ikke hadde fått vite da han kjøpte kjøleskapet. heldigvis fungerer det nye skapet han kjøpte/fikk.

det gjentok seg 2 gang=det vil si at min onkel hadde det 2 gang på reprasjon. og når han skulle hente det den siste gangen sa repratørn eller den han snakket med at kjøleskapet hadde vert på reprasjon 3ganger tidligere. da hadde kjøleskapet vert på reprasjon 4 ganger til sammen.

2+1=3 eller er det 2?? +1 den siste gangen.

vet ikke om det var samme feiln.

sjønner eller må jeg prøve å beskrive det noen ganger mer??

vet jeg skriver dårlig ,men det får no være måte på det.

skal man vite akkurat nøyaktig hvordan en eske til akkurat det produktet skal see ut?? :hmm: og man skal vite nøyaktig hvordan det skulle vært pakket fra fabrikk :roll:

vell det at folk ikke sparer på eskene er ikke helt sant. det gjelder iallfall ikke av de fleste av oss hifi folk som er nesten like forsiktige med eskene som annlegget.!!!!!

tror ikke jeg gidder å diskutere denne saken mer.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på en liten eske med lokk på, og en eske som er avlang og ikke har bunn. Tviler på om folk sparer på noe sånt.

Uff...igjen du klarer ikke å lese hva jeg har skrivi. Du sa at kjøleskapet hadde vært på rep 3 ganger før onkelen din.

Jeg syns det er så mye tull i det du sier. Du sier at onkelen din leverte kjøleskapet til elkjøp, den er grei. Så sender elkjøp jo varen videre til deres reperatør firma. Men onkelen din snakket med dette firmaet? Han dro dit for å hente det? Det igjen syns jeg er rart, for varen blir jo sendt tilbake til elkjøp. Og det er ingen elkjøp butikk i norge som har reperatører i butikken, med unntak av data. Alt annet blir sendt videre.

Du ser vel greit og tydelig om det er en riktig eske som har fulgt med. Ikke så lett med tver og div småting, men med store ting som kjøleskap så ser du det. Som jeg har sagt, så er det lite sannsynlig at en som pakker opp et kjøleskap eske, ikke ødelegger esken. Med unntak av at den blir åpnet ute. Uansett så er det igjen helt umulig å pakke inn en gammel kjøleskap som nytt. Det er isopor inni esken, det er isopor under kjøleskapet, og over. Det er ikke lett å få alt dette til å se ut som nytt. Det er mulig å få alt på plass, men da ser man med en gang at den har blitt åpnet.

Har nevnt flere faktorer som gjør at jeg mener bestemt at du prater bullshit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

tror ikke jeg gidder å diskutere denne saken mer.

Men det tror jeg..

Flere morsomme røverhistorier er velkommen her.. ...

..og så må du hilse "onkel" fra meg at det er dumt å frakte kjøleskapene han må ha på hytta i betongblanderen...

:!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

kjøleskapet hadde vert på reprasjon 2 ganger tidligere. min onkel hadde kjøleskapet på reprasjon 2 ganger. når han kom for å hente kjøleskapet altså den siste gangen . da hadde kjøleskapet vert på reprasjon 3 ganger tidligere med den første gangen min onkel hadde hatt kjøleskapet på reprasjon.

var dette uklart??

på elkjøp i tromsø kan man velge om man leverer ting inn til dem eller kjører rett oppi heia til verkstedet. kunne det før iallfall.

oki da diskuterer jeg vidre!!!

TL1000S:vell viss du kaller bil for betongblanderen. så kan jeg hilse det til han men bytter det ut med bil?? viss du mente betongblanderen så må jeg bare le.

hehehe

Lenke til kommentar

reprasjon..

hadde vert..

liten bokstav etter punktum..

vidre..

viss..

komma..

Dette er første gangen jeg gidder å poste om skrivefeil på dette forumet, men jeg greier ikke dy meg når noens skrivefeil er så mange at autoriteten forsvinner og fokuset blir trukket bort fra innholdet og baktanken med posten.

Lenke til kommentar

Tenk deg en tanke om hvor de kjøper alle tingene sine. Tror du virkelig at Elkjøp må ut med mer enn 20-30% i innkjøp av det de prøver å selge deg??.

Unnskyld, men dette er beviset ditt på at du er en komplett idiot!!!!

Du har ikke den minste peiling på elektronikk og konkurranse i markedet. Det er vel ingen bransjer i norge hvor konkurransen er større. F.eks på klær så finnes det null konkurranse. Der kan man snakke om den avansen du prater om.

F.eks denne:

Sony 32" widescreen

Jeg kan garrantere at de maks tjener en hundrelapp på denne, mest sannsynlig taper de penger på å selge den.

Lenke til kommentar

Hm... Kjøpte forsterker for et år siden... En Yamaha sak som hadde utsalgspris på 6200... Bare lot som jeg ikke var helt sikker... litt tvilende...

Og så fikk jeg tilbud om å få den for 5500 uten at jeg hadde nevn prisen en gang...

Så dem har sikekrt noe å gå på....

Men handler der kunn når det er varer som jeg har sjekket grundig på forhånd... Slik at jeg vet mer en de selgerne om den greia jeg skal ha... da viser det seg fort om dem prøver å lure meg...

Men ellers er det greit å handle filmer der... Ettersom det er billigere enn alle andre butikker i landet... Ikke engang webshopene klarer å matche den prisen... 130kr for en release DVD ække dårli d....

Lenke til kommentar

LOL

¨

hvilken verden lever du i ?

Dette er det jeg mener med at visse personer utaler helt uvitent.

Selv om det sikkert var satt litt på spissen tror jeg ikke det er så altfor langt fra sannheten, men det kommer nok mye an på produktgruppen. En kompis som jobbet på elkjøp kjøpte seg en forsterker til innkjøpspris (ca 6000,-), mens i butikken var denne varen priset til 14990,-

Ok.

Hvilken forsterker var dette. Jeg krever du finner ut av dette. For dette er garrantert løgn fra din eller din venns side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...