Gå til innhold

Elkjøp prøver seg hele tiden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kamerat av meg kjøpte Warcraft på Elkjip og når han kom hjem igjen fulgte det ikke med noen cd key! Han dro tilbake til butikken for å få byttet det eller få pengene igjen, men det fikk han ikke fordi han hadde åpnet coveret! :no::thumbdown:

 

Faen meg bra service..

og han gav opp?

 

 

da mailer du importor,produsent eller ringe og krever a fa snakke med butikksjefen ;)

Lenke til kommentar

Elkjøp Ålesund

 

Har aldri hatt noe til overs for Elkjøp... men forleden dag så kjøpte jeg et Lydkort .. Soundblaster 5.1 live. Til 599,-.. Men det viste seg at det ikke var kompatibelt med USB 1.1, og dermed fikk jeg det ikke til å virke skikkelig på den pcen det skulle stå i..!

 

Jeg ruslet ned på Elkjøp, UTEN kvittering - som jeg hadde mistet :cry:

Og ble møtt av hyggelig betjening som satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen salget på pcen, siden jeg ikke fant kvittoen.. Etter en halvtime klarte de å oppdrive den, da søkte han på alle 599,- beløp den aktuelle dagen, og fant til slutt min!

 

Jeg fikk pengene tilbake (selv uten s-video kabelen som jeg glemte å legge nedi)

 

Så.. Det var en God erfaring med elkjøp.. men det varierer som regel... hele konseptet er litt kapitalistisk..

Lenke til kommentar

<OT> Samfunnet drives av kapital og det er slik produkter og tjenester utvikler seg til å bli bedre og bedre. Jeg forstår ikke hvorfor ordet "kapitalistisk" blir brukt som noe negativt hele tiden, utvikling er jo noe som til syvende og sist gagner hele verden. </OT>

 

Jeg jobber ikke på Elkjøp, men jeg kjenner datasystemet de bruker svært godt og hvis de brukte en halv time på å finne kvitteringen som var slått inn på kassa samme dag så hadde de ikke fått særlig god opplæring i det datasystemet..

Lenke til kommentar
Elkjøp Ålesund

 

Har aldri hatt noe til overs for Elkjøp... men forleden dag så kjøpte jeg et Lydkort .. Soundblaster 5.1 live. Til 599,-.. Men det viste seg at det ikke var kompatibelt med USB 1.1, og dermed fikk jeg det ikke til å virke skikkelig på den pcen det skulle stå i..!

 

Jeg ruslet ned på Elkjøp, UTEN kvittering - som jeg hadde mistet :cry:

Og ble møtt av hyggelig betjening som satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen salget på pcen, siden jeg ikke fant kvittoen.. Etter en halvtime klarte de å oppdrive den, da søkte han på alle 599,- beløp den aktuelle dagen, og fant til slutt min!

 

Jeg fikk pengene tilbake (selv uten s-video kabelen som jeg glemte å legge nedi)

 

Så.. Det var en God erfaring med elkjøp.. men det varierer som regel... hele konseptet er litt kapitalistisk..

Fordi dette kommer helt ann på betjeningen i butkken.

 

Men ville referere til noe som ble sendt i et programm på TV i sommer, om at de ansatte på El-Kjøp å lignende skulle prøve å oppfordre kundene til å kjøpe MYE dyrere ting enn det de trengte! Eks: En gammel dame skulle ha en liten-TV, og kom ut ifra elkjøp med TV og DVD-spiller til én verdi av 15000,-. Dette er hetl over stokk og stein! Pluss at de ansatte for refs hvis de prøver å være snille!

 

Som sagt, mye av dette avhenger av butikk til butikk!

 

Mvh Birger

Lenke til kommentar
Elkjøp Ålesund

 

Har aldri hatt noe til overs for Elkjøp... men forleden dag så kjøpte jeg et Lydkort .. Soundblaster 5.1 live. Til 599,-.. Men det viste seg at det ikke var kompatibelt med USB 1.1, og dermed fikk jeg det ikke til å virke skikkelig på den pcen det skulle stå i..!

 

Jeg ruslet ned på Elkjøp, UTEN kvittering - som jeg hadde mistet  :cry:

Og ble møtt av hyggelig betjening som satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen salget på pcen, siden jeg ikke fant kvittoen.. Etter en halvtime klarte de å oppdrive den, da søkte han på alle 599,- beløp den aktuelle dagen, og fant til slutt min!

 

Jeg fikk pengene tilbake (selv uten s-video kabelen som jeg glemte å legge nedi)

 

Så.. Det var en God erfaring med elkjøp.. men det varierer som regel... hele konseptet er litt kapitalistisk..

Fordi dette kommer helt ann på betjeningen i butkken.

 

Men ville referere til noe som ble sendt i et programm på TV i sommer, om at de ansatte på El-Kjøp å lignende skulle prøve å oppfordre kundene til å kjøpe MYE dyrere ting enn det de trengte! Eks: En gammel dame skulle ha en liten-TV, og kom ut ifra elkjøp med TV og DVD-spiller til én verdi av 15000,-. Dette er hetl over stokk og stein! Pluss at de ansatte for refs hvis de prøver å være snille!

 

Som sagt, mye av dette avhenger av butikk til butikk!

 

Mvh Birger

Det gjør det heldigvis. Der jeg jobber ønsker vi selvsagt å selge mest mulig, men det viktigste er at vi selger noe som passer kundens behov. Hvis ikke kommer kunden tilbake med det og det tjener ikke butikken noe på. Poenget er at hvis en småbarnsfamilie kommer og vil kjøpe en vaskemaskin til 2500,- så bør ikke de gå ut igjen med den maskinen fordi vi som selgere VET at de med all sannsynlighet kommer til å være misfornøyd med det produktet. Maskinen er rett og slett ikke bygget for å vaske tøy 24 timer i døgnet.

 

I salgskurs er det behovsanalyse av kunden som oftest vektlegges ganske tungt, bare for å ha sagt det. Kunder blir mest fornøyd med noe som passer deres behov, og det er rom for å til en viss grad skape et behov hos kunden ved å snakke om funksjoner som kunden kanskje ikke visste fantes.

Lenke til kommentar

Det er synd at elkjøp har blitt så store. De kommer jo med reklameaviser hele tiden men de har nesten aldri de beste tilbudene på lager. Og når det først kommer inn så setter de opp prisen. Det har jeg erfart flere ganger. For en sleip taktikk. Men det ser da ut til at den fungerer. :shrug:

 

EDIT: Dette viser at det ikke bare er de ansatte som gjør elkjøp dårlig.

Endret av Same-
Lenke til kommentar
Så de mener det er greit at en El-Kjøp ansatt presser på en TV og DV-spiller til 15 000,- på ei endre dame som egentlig ikke har mere bruk for en TV til 3 000,-?

 

Ellers et respektabelt innlegg!

 

Mvh Birger

Jeg har ikke så lyst til å diskutere en konkret sak hvor jeg ikke kjenner alle fakta. Hvis dama hadde masse penger, og var svært glad i film så synes jeg det er flott dersom hun unnet seg selv den gleden. Det er veldig mange som kjøper en kjip TV og sitter og glor på den dag ut og dag inn. Jeg føler at jeg trenger en stor og god TV med en bra dvd-spiller, og jeg ser veldig lite på TV i grunnen. Det er jo selvsagt et kunstig "behov", jeg hadde jo ikke "behøvd" å ha en TV i det hele tatt. Imidlertid er jeg enig med deg slik du fremstiller saken, jeg bare peker på at det kan være andre årsaker til at hun kjøpte TVen enn at selgeren utnyttet henne.

Lenke til kommentar
Elkjøp Ålesund

 

Har aldri hatt noe til overs for Elkjøp... men forleden dag så kjøpte jeg et Lydkort .. Soundblaster 5.1 live. Til 599,-.. Men det viste seg at det ikke var kompatibelt med USB 1.1, og dermed fikk jeg det ikke til å virke skikkelig på den pcen det skulle stå i..!

 

Jeg ruslet ned på Elkjøp, UTEN kvittering - som jeg hadde mistet  :cry:

Og ble møtt av hyggelig betjening som satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen salget på pcen, siden jeg ikke fant kvittoen.. Etter en halvtime klarte de å oppdrive den, da søkte han på alle 599,- beløp den aktuelle dagen, og fant til slutt min!

 

Jeg fikk pengene tilbake (selv uten s-video kabelen som jeg glemte å legge nedi)

 

Så.. Det var en God erfaring med elkjøp.. men det varierer som regel... hele konseptet er litt kapitalistisk..

Fordi dette kommer helt ann på betjeningen i butkken.

 

Men ville referere til noe som ble sendt i et programm på TV i sommer, om at de ansatte på El-Kjøp å lignende skulle prøve å oppfordre kundene til å kjøpe MYE dyrere ting enn det de trengte! Eks: En gammel dame skulle ha en liten-TV, og kom ut ifra elkjøp med TV og DVD-spiller til én verdi av 15000,-. Dette er hetl over stokk og stein! Pluss at de ansatte for refs hvis de prøver å være snille!

 

Som sagt, mye av dette avhenger av butikk til butikk!

 

Mvh Birger

Er dette å lure kunden? Kunden fikk vite hva hun kjøpte, det var ikke som at hun trodde hun dro kortet for 3000kr så trakk de 15000 kr. Kunden må ha sagt flere ganger at det var den tven hun ville ha, selgeren sto ikke med kniv mot strupen hennes.

 

I alle bransjer skal en selger selge så mye som mulig, men han skal ikke lage falske behov for kunden, at han må ha en pc til 15000 for å bruke word feks.

 

Klagene hadde vært mye mer berettiget mot forhandlere av klær, kroppspleie og bildeler, hifi og ikke minst optikere som sitter på mye høyere inntjeningsprosent per produkt.

 

Et brilleglass koster rundt 20kr å produsere og de selger gjerne for 2000kr

Lenke til kommentar
Elkjøp Ålesund

 

Har aldri hatt noe til overs for Elkjøp... men forleden dag så kjøpte jeg et Lydkort .. Soundblaster 5.1 live. Til 599,-.. Men det viste seg at det ikke var kompatibelt med USB 1.1, og dermed fikk jeg det ikke til å virke skikkelig på den pcen det skulle stå i..!

 

Jeg ruslet ned på Elkjøp, UTEN kvittering - som jeg hadde mistet  :cry:

Og ble møtt av hyggelig betjening som satte himmel og jord i bevegelse for å finne igjen salget på pcen, siden jeg ikke fant kvittoen.. Etter en halvtime klarte de å oppdrive den, da søkte han på alle 599,- beløp den aktuelle dagen, og fant til slutt min!

 

Jeg fikk pengene tilbake (selv uten s-video kabelen som jeg glemte å legge nedi)

 

Så.. Det var en God erfaring med elkjøp.. men det varierer som regel... hele konseptet er litt kapitalistisk..

Fordi dette kommer helt ann på betjeningen i butkken.

 

Men ville referere til noe som ble sendt i et programm på TV i sommer, om at de ansatte på El-Kjøp å lignende skulle prøve å oppfordre kundene til å kjøpe MYE dyrere ting enn det de trengte! Eks: En gammel dame skulle ha en liten-TV, og kom ut ifra elkjøp med TV og DVD-spiller til én verdi av 15000,-. Dette er hetl over stokk og stein! Pluss at de ansatte for refs hvis de prøver å være snille!

 

Som sagt, mye av dette avhenger av butikk til butikk!

 

Mvh Birger

Er dette å lure kunden? Kunden fikk vite hva hun kjøpte, det var ikke som at hun trodde hun dro kortet for 3000kr så trakk de 15000 kr. Kunden må ha sagt flere ganger at det var den tven hun ville ha, selgeren sto ikke med kniv mot strupen hennes.

 

I alle bransjer skal en selger selge så mye som mulig, men han skal ikke lage falske behov for kunden, at han må ha en pc til 15000 for å bruke word feks.

 

Klagene hadde vært mye mer berettiget mot forhandlere av klær, kroppspleie og bildeler, hifi og ikke minst optikere som sitter på mye høyere inntjeningsprosent per produkt.

 

Et brilleglass koster rundt 20kr å produsere og de selger gjerne for 2000kr

Jeg regner med at en gammel dame som ikke har så mye peiling vil stole på at selgeren kommer med det tilbudet som passer henne best, noe som åpenbart ikke var tilfelle her. Elkjøp :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg regner med at en gammel dame som ikke har så mye peiling vil stole på at selgeren kommer med det tilbudet som passer henne best, noe som åpenbart ikke var tilfelle her. Elkjøp :thumbdown:

Har du tenkt på at selgeren spurte henne hva hun så på TV og hvor mye hun så på TV, og at hun svarte at hun liker å se filmer, har digital parabol (som sender en del i ws) og at hun stort sett bruker kveldene foran TVen? I tillegg så ser hun kanskje litt dårlig og da måtte det jo være flott med en litt stor TV. Synes du ikke en litt dyr og fin TV hadde passet til henne da? Hvorfor skulle hun ikke trenge noe mer enn en billig 28" 4:3 TV utelukkende med det argumentet at hun er gammel?

 

Jeg kjenner ikke noen flere fakta enn deg i denne saken, og allikevel er du svært så bastant i din påstand om at selgeren utnyttet dama. Jeg peker bare på at det kan være flere sider av samme sak.

Lenke til kommentar

Problemet her og over alt i verden for å være ærlig er at mange kommer med en MENING men de sier det som om det er fakta... det er forskjell på hva som er fakta og hva som er deres egen mening...

 

 

 

f.eks: Det er snø ute = Fakta

Det er 15 + grader ute = Noe som en har opplevd en gang i sommer og derfor

er det jo det hele tiden.....

 

 

 

Ikke ta meg feil jeg er ikke enig i kunde behandling i en del av sakene her... men husk at man hører som regel bare om negative ting.. og med tanke på antall kunder som handler hos Elkjøp så er det ikke en stor % som klager...

Lenke til kommentar
Det er synd at elkjøp har blitt så store. De kommer jo med reklameaviser hele tiden men de har nesten aldri de beste tilbudene på lager. Og når det først kommer inn så setter de opp prisen. Det har jeg erfart flere ganger. For en sleip taktikk. Men det ser da ut til at den fungerer. :shrug:

 

EDIT: Dette viser at det ikke bare er de ansatte som gjør elkjøp dårlig.

De har annonse garanti. Dermed kan jeg ikke skjønne at noen har problemer med dette. Er de tom for produktet så er det bare å kjøpe det på bestilling. Klarer de ikke å skaffe det innen 7 dager fra du bestilte så er det bare å hente et bedre produkt til samme pris. Jeg vil jo på den måten si at det er en fordel om de er tom.

Lenke til kommentar
Svaret er som følger-

 

Enkelte varer handles av en leverandør i Norge som har et agentur på en vare.

 

La oss bare for sammenligningen ta IPOD Mini som et eksempel. Denne varen distribueres og leveres av Scribona. Med dette agenturet som Scribona har fått fra Apple kommer det også forpliktelser i forhold til pris.

 

Apple gjør dette for at 'alle' skal ha lik sjangs til å selge IPOD Mini, de gjør med andre ord ingen forskjell på de store eller små kjedene.

 

Grunnen til at Apple kan gjøre dette er pga. deres unike markedsposisjon. Det som driver markedet er etterspørsl; og akkurat nå har det aldri vært større etterspørsel for IPOD produkter.

 

IPOD er et produkt som det tjenes svært lite penger på fra butikkenes side- som følge av Apple sin holdning ovenfor butikkene. Apple vet at folk vil ha produktet dems og de trenger derfor ikke å endre prisene sine fordi de selger som hakka dritt uansett!

 

Så alle de firmaer som har avtale med scribona ang. kjøp av varer kan i realiteten konkurrere med de større butikkene ettersom det er apple som leverer gjennom scribona.

det du sier der er direkte feil. det er kjedene som ikke har avtaler med apple som kjøper den inn fra scribona, de andre kjøper den direkte fra apple.

 

Hei alle sammen

 

Eg e avdelingsleder for brunevarer i en nystartet Elkjøp butikk og vil gjerne si noen ord på vegne av oss..

 

Vår pri 1 er at alle kunder skal, om mulig, gå fornøyde ut av vår butikk.

Si hva dere vil, men det er holdningen vår.

 

Men.. det er alltid et men

 

Me e mennesker me og som de fleste andre her.. vi har våre dårlige dager, vi begår feil som alle andre.. er det så vanskelig å ta til seg?

 

Hvis en kunde kommer inn og brøler oss opp i trynet for noe som er gått i stykker så mister vi mye av lysten til å hjelpe... (igjen.. me e mennesker me og, med følelser).

 

Mange klager over at de blir sendt fra kø til kø...

Neste gang du går i en butikk.. ikke gå bort til bilde/lyd avdelingen og forvent å få hjelp til å finne en støvsugerpose... tenk litt selv..

 

Servicen varier fra butikk til butikk, det er sant.. men kan en vente annet?

Me e alle forskjellige, e me ikkje?

 

Me kan ikkje alt om alt, me og må lære ting, men me prøve å holde følge.

Men prøv å få med alt som skjer på teknologifronten nå til dags og du har fått deg heltidsjobb allerede....

 

Til de som er misfornøyde med servicen vår... så må eg bare beklage og si at det er noe vi hele tiden legger mye ressurser i og hele tiden prøver å bli bedre på...

 

takk for meg

 

jøss, var ikke store kravene til norsk rettskrivning for å få jobb som avdelingsleder i elkjøp må jeg si :p:p:p

Lenke til kommentar
Svaret er som følger-

 

Enkelte varer handles av en leverandør i Norge som har et agentur på en vare.

 

La oss bare for sammenligningen ta IPOD Mini som et eksempel. Denne varen distribueres og leveres av Scribona. Med dette agenturet som Scribona har fått fra Apple kommer det også forpliktelser i forhold til pris.

 

Apple gjør dette for at 'alle' skal ha lik sjangs til å selge IPOD Mini, de gjør med andre ord ingen forskjell på de store eller små kjedene.

 

Grunnen til at Apple kan gjøre dette er pga. deres unike markedsposisjon. Det som driver markedet er etterspørsl; og akkurat nå har det aldri vært større etterspørsel for IPOD produkter.

 

IPOD er et produkt som det tjenes svært lite penger på fra butikkenes side- som følge av Apple sin holdning ovenfor butikkene. Apple vet at folk vil ha produktet dems og de trenger derfor ikke å endre prisene sine fordi de selger som hakka dritt uansett!

 

Så alle de firmaer som har avtale med scribona ang. kjøp av varer kan i realiteten konkurrere med de større butikkene ettersom det er apple som leverer gjennom scribona.

det du sier der er direkte feil. det er kjedene som ikke har avtaler med apple som kjøper den inn fra scribona, de andre kjøper den direkte fra apple.

 

Hei alle sammen

 

Eg e avdelingsleder for brunevarer i en nystartet Elkjøp butikk og vil gjerne si noen ord på vegne av oss..

 

Vår pri 1 er at alle kunder skal, om mulig, gå fornøyde ut av vår butikk.

Si hva dere vil, men det er holdningen vår.

 

Men.. det er alltid et men

 

Me e mennesker me og som de fleste andre her.. vi har våre dårlige dager, vi begår feil som alle andre.. er det så vanskelig å ta til seg?

 

Hvis en kunde kommer inn og brøler oss opp i trynet for noe som er gått i stykker så mister vi mye av lysten til å hjelpe... (igjen.. me e mennesker me og, med følelser).

 

Mange klager over at de blir sendt fra kø til kø...

Neste gang du går i en butikk.. ikke gå bort til bilde/lyd avdelingen og forvent å få hjelp til å finne en støvsugerpose... tenk litt selv..

 

Servicen varier fra butikk til butikk, det er sant.. men kan en vente annet?

Me e alle forskjellige, e me ikkje?

 

Me kan ikkje alt om alt, me og må lære ting, men me prøve å holde følge.

Men prøv å få med alt som skjer på teknologifronten nå til dags og du har fått deg heltidsjobb allerede....

 

Til de som er misfornøyde med servicen vår... så må eg bare beklage og si at det er noe vi hele tiden legger mye ressurser i og hele tiden prøver å bli bedre på...

 

takk for meg

 

jøss, var ikke store kravene til norsk rettskrivning for å få jobb som avdelingsleder i elkjøp må jeg si :p:p:p

Jo, men det var en nystartet elkjøp butikk.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at en gammel dame som ikke har så mye peiling vil stole på at selgeren kommer med det tilbudet som passer henne best, noe som åpenbart ikke var tilfelle her. Elkjøp  :thumbdown:

Har du tenkt på at selgeren spurte henne hva hun så på TV og hvor mye hun så på TV, og at hun svarte at hun liker å se filmer, har digital parabol (som sender en del i ws) og at hun stort sett bruker kveldene foran TVen? I tillegg så ser hun kanskje litt dårlig og da måtte det jo være flott med en litt stor TV. Synes du ikke en litt dyr og fin TV hadde passet til henne da? Hvorfor skulle hun ikke trenge noe mer enn en billig 28" 4:3 TV utelukkende med det argumentet at hun er gammel?

 

Jeg kjenner ikke noen flere fakta enn deg i denne saken, og allikevel er du svært så bastant i din påstand om at selgeren utnyttet dama. Jeg peker bare på at det kan være flere sider av samme sak.

Eks: En gammel dame skulle ha en liten-TV , og kom ut ifra elkjøp med TV og DVD-spiller til én verdi av 15000,-.

Joda jeg sier ikke at det er dumt at hun fikk en fin TV, men hun kom for å kjøpe en liten og sikkert ikke halvparten så dyr TV.

Det var ikke ment som at hun måtte ha en "dårlig" TV fordi hun var gammel, men jeg hører jo daglig at ikke alle gammle folk får allverden i pensjon. Selv har jeg faktisk "en billig 28" 4:3", som du nevner i innlegget ditt.

Jeg har ikke sett programet og vet ikke hva selgeren spurte henne om osv. Men hvis det du nevner over er det selgeren spurte henne om er jeg enig i at den TVen passet henne best, selv om DVD spiller kanskje var litt drøyt. Har bare noen erfaringer om at det ikke er alle selgere som jobber på den måten.

Lenke til kommentar
det du sier der er direkte feil. det er kjedene som ikke har avtaler med apple som kjøper den inn fra scribona, de andre kjøper den direkte fra apple.

Og de butikkene som kjøper fra Scribona må betale mye mer enn de som har avtale med Apple... og dermed kan ikke de små butikkene som ikke får avtale med Apple konkurrere med de store kjedene på pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...