Gå til innhold

Elkjøp prøver seg hele tiden!


Anbefalte innlegg

Fint innlegg...

Viser hvorfor noen er flinkere med penger enn andre...

Får satse på at du ikke har en jobb.. i motsatt tilfelle bør du jo kreve tapt arbeidsfortjeneste på den tida du har brukt på å kranlge på 40kr..

BTW.. Du har ikke kjøpt ett skjermkort til kr.4000+ i det siste?

Det ville liksom satt innlegget ditt i et bedre lys..

Det er sånne som deg som gjør at Elkjøp kan dure på med svindelen sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morten K:

Jeg er da ikke uenig i trådstarter, men synes det blir så rart å henge ut hele kjeden.

Skjønner godt at EL-Kjøp ikke har de beste ansatte med den beste kompetansen.

(Ikke hat meg for at jeg ikke hater "EL-Kjøp", de har da gode tilbud i ny og ned)

 

Retter all tillit til trådstarter! Slik behandling er unødvendig av butikk-ansatte.

 

Mvh Birger

ja gode tilbud. MEn du må jo 3¤%"!#¤% meg passe på at du får dem til rett pris. Handlet 3 spill (som kostet 99kr hver) på internett. I butikken var de priset til 250kr hver! Altså spart 450kr på å gå bort og si at det var billigere på internett.

Lenke til kommentar
Hei og takk for din henvendelse!

 

Vår prisgaranti gjelder ikke lenger mellom Internettbutikken og fysiske varehus. Grunnet ulik prising mellom regioner og de enkelte butikkene, er det ikke mulig å vise en pris på nettet som også vil være gyldig i alle våre butikker.

Det kan derfor være forskjellige priser i vår Internettbutikk og i din lokale Elkjøp butikk.

 

Dette ble innført den 02.12. 2004.

 

God jul og godt nyttår!

 

Med vennlig hilsen

xxxxx

 

Elkjøp Kundesenter

www.elkjop.no

Elkjip sin prisgaranti gjelder ikke lenger mot seg selv, med andre ord - og de kuttet ut prisgarantien i all stillhet. Sleipinger.

 

En annen ting jeg ikke helt begriper i disse sentraliserte, datastyrte tider er hvorfor det er ulik prising "mellom regioner og de enkelte butikkene". Betaler man nå mer for en vare om man bor i Østfold, enn om man bor i Nord-Trøndelag? Tydeligvis er det nå opp til hver enkelt butikk hva slags priser de vil operere med, og i enkelte tilfeller gir dette ganske grove eksempler. At de ikke kjører samme priser i butikker med samme navn er merkelig, synes jeg... hvorfor får jeg ikke samme prisen om jeg handler i Elkjøp et sted i Østfold, eller om jeg gjør det i en Elkjøp i Bergen, eller om jeg gjør det på nettsidene deres? Alle utsalgsstedene bærer det samme navnet, hvorfor er ikke prisene det samme? Det er jo ikke noen kunst å vise en pris som gjelder i alle butikker, i hele landet? (ikke kom med vås om høye kostnader osv.. McDonald's klarer å sette samme pris på sine burgere landet over, og en liter melk koster stort sett det samme)

 

Nå er kundene overlatt til butikksjefenes grådighet og jakt på enda mer overskudd. Et lite skrekkeksempel:

 

Skulle kjøpe et eksternt analogt modem til bestemora til dama, og fant ut at det kostet 349,- på elkjop.no. Går i butikken, og finner frem modemet selv, men der koster samme faenskapen hele 495,-!!!!! Altså er modemet i butikken 42% dyrere enn det er på nettbutikken ved samme navn. Fuckers. Bytt heller navn på den jævla nettbutikken til ElTyveri, om dere ikke klarer å samkjøre prislistene deres med butikkene deres.

 

Det gir jo et pent overskudd i kassa, det. Men ikke f... om jeg lar meg lure av sånt, og det er dumt å betale for mye, som Elkjiiip selv sier, så nå handler jeg ikke lenger der. Det er jo toppen av dumhet å betale for mye, må vite. Men det er like dumt å lure kundene sine til å betale for mye.

 

Derfor vil jeg heller bruke rene nettbutikker til alt - de er tilogmed billigere enn Elkjiiip sin nettbutikk.

 

Go' jul!

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja, er jo helt enig at elkjøp har dårlig service, men de er da billige og. må si at expert ikke er så mye bedre, kjøpte en dvd-spiller der en gang og så slutta den å fungere, jeg gikk opp og leverte til reperasjon men de ga meg den bare tilbake og sa at ingenting var galt med den, så fikk jeg onkelen min til å se på den(jobber med sånne ting)fant feilen med en gang og ble med meg opp til expert for å konfrontere idiotene der. da fikk jeg en ny spiller med en gang, men mye tid var bortkasta

Lenke til kommentar
Hei og takk for din henvendelse!

 

Vår prisgaranti gjelder ikke lenger mellom Internettbutikken og fysiske varehus. Grunnet ulik prising mellom regioner og de enkelte butikkene, er det ikke mulig å vise en pris på nettet som også vil være gyldig i alle våre butikker.

Det kan derfor være forskjellige priser i vår Internettbutikk og i din lokale Elkjøp butikk.

 

Dette ble innført den 02.12. 2004.

 

God jul og godt nyttår!

 

Med vennlig hilsen

xxxxx

 

Elkjøp Kundesenter

www.elkjop.no

Elkjip sin prisgaranti gjelder ikke lenger mot seg selv, med andre ord - og de kuttet ut prisgarantien i all stillhet. Sleipinger.

Prisgarantien har vært offisielt borte i langt over et år nå, helt siden diverse forbrukermyndigheter krevde det. Siden Elkjøp ikke kunne dokumentere alle priser i hele landet til enhver tid, fikk de ikke lov til å kalle det prisgaranti lenger. Det har blitt sånn delvis praktisert i butikkene ...

Lenke til kommentar

Mange her med dårlig erfaring fra elkjøp ser jeg.

Har selv handlet en del spill og sånt der, grunnet at de er ganske billige på spill og hvis de er dyrere enn et annet sted tar jeg bare med bevis på at den er billigere et annet sted og så får jeg spillet til samme pris som på den billigere butikken.

Har også ødelagt 3 mobiltelefoner (uten vilje) og fått ny uten noe mas eller kjas om at det ikke dekkes og slikt. Jeg hadde jo fosikring på dem så det skulle jo bare mangle egentlig.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg ikke helt begriper i disse sentraliserte, datastyrte tider er hvorfor det er ulik prising "mellom regioner og de enkelte butikkene". Betaler man nå mer for en vare om man bor i Østfold, enn om man bor i Nord-Trøndelag? Tydeligvis er det nå opp til hver enkelt butikk hva slags priser de vil operere med, og i enkelte tilfeller gir dette ganske grove eksempler. At de ikke kjører samme priser i butikker med samme navn er merkelig, synes jeg... hvorfor får jeg ikke samme prisen om jeg handler i Elkjøp et sted i Østfold, eller om jeg gjør det i en Elkjøp i Bergen, eller om jeg gjør det på nettsidene deres? Alle utsalgsstedene bærer det samme navnet, hvorfor er ikke prisene det samme? Det er jo ikke noen kunst å vise en pris som gjelder i alle butikker, i hele landet? (ikke kom med vås om høye kostnader osv.. McDonald's klarer å sette samme pris på sine burgere landet over, og en liter melk koster stort sett det samme)

Er langt fra El-kjøp fan, men må få kommentere dette.

 

En butikk som ligger f.eks. langt nord i Norge, kan ha høyere transportkostnader enn en som ligger i Sør Norge ettersom den i Sør-Norge gjerne ligger mye nærmere hovedlageret til de forskjellige importørene. Når det gjelder melk og McDonalds, så har de flere produksjonssteder rundt omkring i landet, og derfor blir ikke forskjellen i transportkostnad så stor at den påvirker prisen i butikken.

 

Skulle kjøpe et eksternt analogt modem til bestemora til dama, og fant ut at det kostet 349,- på elkjop.no. Går i butikken, og finner frem modemet selv, men der koster samme faenskapen hele 495,-!!!!! Altså er modemet i butikken 42% dyrere enn det er på nettbutikken ved samme navn. Fuckers. Bytt heller navn på den jævla nettbutikken til ElTyveri, om dere ikke klarer å samkjøre prislistene deres med butikkene deres.

Nettbutikker har langt lavere kostnader enn butikker med disk. Det er nettopp dette som gjør at nettbutikker er billigere enn de tradisjonelle butikkene. Jeg kaller det ikke lureri at butikken jeg jobber i har enkelte produkter som er dyrere enn i nettbutikkene... det er bare rett og rimelig når vi har høyere kostnader og vi må jo dekke inn de kostnadene ett sted. For ordens skyld... jeg jobber ikke i El-kjøp, men er i bitter konkurranse med de når det gjelder priser.

Lenke til kommentar
Hei og takk for din henvendelse!

 

Vår prisgaranti gjelder ikke lenger mellom Internettbutikken og fysiske varehus. Grunnet ulik prising mellom regioner og de enkelte butikkene, er det ikke mulig å vise en pris på nettet som også vil være gyldig i alle våre butikker.

Det kan derfor være forskjellige priser i vår Internettbutikk og i din lokale Elkjøp butikk.

 

Dette ble innført den 02.12. 2004.

 

God jul og godt nyttår!

 

Med vennlig hilsen

xxxxx

 

Elkjøp Kundesenter

www.elkjop.no

Elkjip sin prisgaranti gjelder ikke lenger mot seg selv, med andre ord - og de kuttet ut prisgarantien i all stillhet. Sleipinger.

 

En annen ting jeg ikke helt begriper i disse sentraliserte, datastyrte tider er hvorfor det er ulik prising "mellom regioner og de enkelte butikkene". Betaler man nå mer for en vare om man bor i Østfold, enn om man bor i Nord-Trøndelag? Tydeligvis er det nå opp til hver enkelt butikk hva slags priser de vil operere med, og i enkelte tilfeller gir dette ganske grove eksempler. At de ikke kjører samme priser i butikker med samme navn er merkelig, synes jeg... hvorfor får jeg ikke samme prisen om jeg handler i Elkjøp et sted i Østfold, eller om jeg gjør det i en Elkjøp i Bergen, eller om jeg gjør det på nettsidene deres? Alle utsalgsstedene bærer det samme navnet, hvorfor er ikke prisene det samme? Det er jo ikke noen kunst å vise en pris som gjelder i alle butikker, i hele landet? (ikke kom med vås om høye kostnader osv.. McDonald's klarer å sette samme pris på sine burgere landet over, og en liter melk koster stort sett det samme)

 

Nå er kundene overlatt til butikksjefenes grådighet og jakt på enda mer overskudd. Et lite skrekkeksempel:

 

Skulle kjøpe et eksternt analogt modem til bestemora til dama, og fant ut at det kostet 349,- på elkjop.no. Går i butikken, og finner frem modemet selv, men der koster samme faenskapen hele 495,-!!!!! Altså er modemet i butikken 42% dyrere enn det er på nettbutikken ved samme navn. Fuckers. Bytt heller navn på den jævla nettbutikken til ElTyveri, om dere ikke klarer å samkjøre prislistene deres med butikkene deres.

 

Det gir jo et pent overskudd i kassa, det. Men ikke f... om jeg lar meg lure av sånt, og det er dumt å betale for mye, som Elkjiiip selv sier, så nå handler jeg ikke lenger der. Det er jo toppen av dumhet å betale for mye, må vite. Men det er like dumt å lure kundene sine til å betale for mye.

 

Derfor vil jeg heller bruke rene nettbutikker til alt - de er tilogmed billigere enn Elkjiiip sin nettbutikk.

 

Go' jul!

Du har jo et helt skrudd begrep om butikkdrift... Å tilby en vare til høyere pris enn et annet sted er jo ikke tyveri.. De tvinger deg ikke til å kjøpe varer, de tilbyr deg en vare til en pris og du har to valg:

 

a. Godta tilbudet og betale for varen

b. Kjøpe varen et annet sted

 

Det er nemlig slik at poenget med å drive en butikk er å tjene mest mulig penger. Det oppnår man ved en balansegang mellom pris og etterspørsel. Dersom Elkjøp-butikken du snakker om velger å selge et modem for 495,- så er det antageligvis en pris som ikke er høy nok til å skremme unna veldig mange. Ulike produkter har ulik pris-sensitivitet, og det kan også variere fra sted til sted avhengig av hva slags konkurrerende butikker som finnes i nærheten.

 

Eksempelet ditt med McDonalds er jo søtt, men McDonalds har jo en begrenset meny mens Elkjøp har et meget stort sortiment og det er ikke mulig å holde like priser i samme grad. Innpris på varer endrer seg også og dette gjelder særlig dataprodukter. Produkter som er profilert i reklamer har jo samme pris på alle Elkjøp forretninger.

Lenke til kommentar
En butikk som ligger f.eks. langt nord i Norge, kan ha høyere transportkostnader enn en som ligger i Sør Norge ettersom den i Sør-Norge gjerne ligger mye nærmere hovedlageret til de forskjellige importørene.

Eksempelet jeg viser til, kommer fra en av stormarkedsbutikkene i Oslo-området. Med andre ord - transportkostnadene burde være lave... men likevel er modemet 42% dyrere.

 

Nettbutikker har langt lavere kostnader enn butikker med disk. Det er nettopp dette som gjør at nettbutikker er billigere enn de tradisjonelle butikkene. Jeg kaller det ikke lureri at butikken jeg jobber i har enkelte produkter som er dyrere enn i nettbutikkene... det er bare rett og rimelig når vi har høyere kostnader og vi må jo dekke inn de kostnadene ett sted.

Tilogmed jeg skjønner at en fysisk butikk kan ha høyere kostnader, og derved høyere priser enn en nettbutikk. Men nettbutikken Elkjøp gir et svært feilaktig inntrykk av at butikkene som har samme navn har lave priser, mens det i realiteten er svært mye dyrere, selv på en enkel vare som et eksternt, analogt modem. Det finnes sikkert andre grelle eksempler. Som jeg sa, og som Elkjøp sier, så er det dumt å betale for mye - og derfor bruker jeg heller ikke Elkjøp lenger. Fordi jeg føler at jeg blir lurt - og ikke bare på pris.

 

Du har jo et helt skrudd begrep om butikkdrift...

Ingen grunn til å være sarkastisk.

 

Å tilby en vare til høyere pris enn et annet sted er jo ikke tyveri.. De tvinger deg ikke til å kjøpe varer, de tilbyr deg en vare til en pris og du har to valg:

a. Godta tilbudet og betale for varen

b. Kjøpe varen et annet sted

Helt korrekt - og jeg velger glatt alternativ b. Det er dumt å betale for mye, som Elkjøp sier selv.

 

Det er nemlig slik at poenget med å drive en butikk er å tjene mest mulig penger. Det oppnår man ved en balansegang mellom pris og etterspørsel. Dersom Elkjøp-butikken du snakker om velger å selge et modem for 495,- så er det antageligvis en pris som ikke er høy nok til å skremme unna veldig mange. Ulike produkter har ulik pris-sensitivitet, og det kan også variere fra sted til sted avhengig av hva slags konkurrerende butikker som finnes i nærheten.

Så belærende du er :hrm: Tilogmed jeg vet at en butikk må tjene penger - men ved å skremme vekk kunder pga. høye priser, så tjener ikke butikken ei jævla krone. Elkjøp-butikken jeg snakker om, ligger sentralt i Oslo-området, faktisk med flere rene datautstyrsbutikker i gangavstand. Disse selger tilsvarende vare til under prisen av Elkjøp sin nettbutikk. Sikkert en grunn til at varene var nedstøvede i hylla. Hmm.. *tenke-tenke*.. kanskje det var prisen som bestemte tykkelsen på støvlaget?

 

Eksempelet ditt med McDonalds er jo søtt, men McDonalds har jo en begrenset meny mens Elkjøp har et meget stort sortiment og det er ikke mulig å holde like priser i samme grad.

Gjelder dette Rema, Rimi, Kiwi osv? Som har et forholdsvis stort sortiment de også - men likevel klarer de å holde samme pris over hele landet? Elkjøp er en kjede, og alle butikkene nyter godt av fordelen ved store innkjøp som presses på pris. Men ikke alle butikkene gir denne fordelen videre til sine kunder.

 

Det er dumt å betale for mye. :tease:

 

EDIT: Jeg er egentlig ferdig med å diskutere hele Elkjøp - jeg er ikke kunde der lenger :w00t:

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Elkjøp er en kjede, og alle butikkene nyter godt av fordelen ved store innkjøp som presses på pris. Men ikke alle butikkene gir denne fordelen videre til sine kunder.

 

Har fundert litt på dette jeg også. Elkjøp skryter jo av hvor billig det blir når de kjøper inn til hele norden, likevel klarer en lokal "kjede" med to utsalg og slå Elkjøp på pris på like produkter.

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke på alle produkter, men etter hva jeg har opplevd på en god del av produktene som føres begge steder.

Lenke til kommentar
Eksempelet ditt med McDonalds er jo søtt, men McDonalds har jo en begrenset meny mens Elkjøp har et meget stort sortiment og det er ikke mulig å holde like priser i samme grad.

Gjelder dette Rema, Rimi, Kiwi osv? Som har et forholdsvis stort sortiment de også - men likevel klarer de å holde samme pris over hele landet? Elkjøp er en kjede, og alle butikkene nyter godt av fordelen ved store innkjøp som presses på pris. Men ikke alle butikkene gir denne fordelen videre til sine kunder.

Jeg beklager hvis du oppfattet meg som litt sur og grinete, men jeg hadde akkurat kommet hjem fra en nærmere 12 timers arbeidsdag. Nå har jeg imidlertid fått i meg litt mat, og er litt mindre ør i hodet.

 

Nå vet ikke jeg hvordan eierforholdet i butikkene i de store dagligvarekjedene er, men normalt sett er vel disse i større grad kjede-eid enn elektrokjedene. Det vil si at kjeden har vesentlig mer innflytelse og detaljstyrer priser. Mange elektrobutikker er ikke eid av kjeden de er med i, de har en leveringsavtale slik at de får varer fra samme lager, og de nyter av kjedens markedsføring på godt og vondt (mange varer annonseres med svært lav inntjening og ofte tap). Disse butikkene står imidlertid langt friere til å sette egne priser så lenge det ikke gjelder produkter som er annonsert. I tillegg har slike butikker mye større muligheter til å ta inn produkter fra tredjeparts leverandører som kjeden normalt ikke får varer fra. Et eksempel på noe slikt kan f.eks. være en Expert-forretning som selger iPod. Expert forhandler normalt ikke iPod, men en "uavhengig" butikk vil kanskje ha mulighet til å få tak i denne varen fra en tredjeparts leverandør, og da sier det seg selv at det kan bli vanskelig å samkjøre priser på dette produktet da det også er åpent for at den enkelte butikk kan forhandle seg frem til ulike innkjøpspriser.

 

At modemet har samlet støv kan jo i seg selv være en grunn til at det er dyrt. Butikken har kjøpt modemet dyrt for en tid tilbake og nå sitter de med skjegget i postkassa fordi de må tape penger for å selge ut modemene til samme pris som butikkene rundt seg. Det er imidlertid ganske dumt gjort av butikken, fordi det er jo ikke et problem som forsvinner av seg selv for å si det sånn. Det er imidlertid ikke noe verre for deg som kunde enn å gå til naboen for å kjøpe det produktet til en rimeligere pris.

 

Jeg er også interessert i å vite om dagligvarekjedene har dønn like priser på alle produkter innen kjeden. Jeg er ikke helt sikker på at det er slik, men jeg vil ikke påstå noe. Det er også relativt ulike bransjer, jeg har i alle fall aldri prutet i en dagligvarehandel eller vært i en salgs-samtale med en ansatt om hvilken melk jeg burde kjøpe.

 

Jeg tror det har litt med vane å gjøre, vi klager jo ikke så mye på bensinstasjonen når prisene går opp og ned som en strikk og vi kanskje kunne fått bensinen vesentlig billigere på kvelden etter jobb, enn på morgenen før jobb.. Vi bare slår oss til ro med det, og alle Statoil stasjoner har langt fra like priser på bensin og det beviser vel at det er vanskelig å finne sammenlignbare bransjer.

Lenke til kommentar
Var innom elkjøp for en dag siden.. Da så jeg at de hadde suttet prisen på HL2 opp fra 299 til 399 ?

Det er vel ingen lov som forbyr det. Hvis man først skal ha en ting på tilbud så er det vel greit at tilbudet tar slutt en gang. De med litt omgang i hodet har vel kjøpt HL2 for lenge siden til 299 og spilt seg ferdig for lenge sien.

Lenke til kommentar

Har nå sittet å lest igjennom så å si ALLE innleggene som er her. Er litt tidlig eller sent, vet ikke helt hva jeg skal kalle det, så kan komme en del småleifer.

 

Jeg jobbet i Elkjøp før, det er nå en goood stund siden. Men da jeg jobbet der, så jobbet jeg med service og utlevering.

 

Forstår godt at det er mange som er missfornøyde med elkjøp. Mange som sier at det er elendig service og folk som kan lite. Noe av det er jeg faktisk enig i. Mange som jobber i elkjøp yter svært lite service. Men der jeg jobbet, så prøvde vi konstant å yte vårt beste. Vi visste at elkjøp hadde et dårlig rykte angående service og vi ville gjøre noe med det. Men av og til så ser jo ikke kunden det, at vi gjør vårt beste.

 

At jeg tok imot masse service, innebar masse sure folk. Men jeg prøvde så godt jeg kunne å smile og gi han god service. Saken er at det er ikke så lett å yte god service, når noe av det første som skjer når du kommer på jobb er at du får en forbanna kunde kjeftende oppi trynet ditt, det kan ødelegge resten av dagen. At han ikke vil høre hva jeg har å si gjør jo ikke at jeg kommer til å gi kunden noe god service.

 

Av og til så trakk jeg på smilebåndet mens en kunde sto og kjeftet, bare på trass. Sure kunder får som fortjent, sure kunder som ikke har peil men tror de har peil, får som fortjent. Men saken er jo det at disse menneskene som hele tida MÅ kjefte, er mennesker som jeg føler har problemer ellers. Folk som sliter hjemme, på jobben kanskje osv osv, de kommer til butikken hvor de føler at de har rett og kan gjøre som de vil. Ja kunden skal ha rett, men det gir jo dem ingen rett i å kjefte. En deltidsarbeider er ikke hele kjeden, en deltidsarbeider prøver å bare gjøre jobben sin.

 

Som sjefen min sa, når en tar imot en del service så får en en del kjeft, sånt kan jeg takle fint, han sa videre også at med en gang kunden gikk personlig så kunne jeg fint kjefte på han. Og jeg husker hvertfall en episode hvor det skjedde. Han hakket ned på kjeden, greit for meg, siden jeg ikke bryr meg. MEN da han begynte å dra meg inn i det, rant begeret over. Her står jeg, prøver å gjøre mitt beste for å hjelpe han, også kaller han meg for ting. Om det hadde skjedd i den "perfekte" butikken din oh-noo, så tviler jeg på om dere hadde klart å hjelpe kunden på en proft måte.

 

Det er en motto jeg har lært: "vær mot andre, på samme måte som du vil at andre skal være mot deg". En glad kunde får en glad lagerarbeider og god service og en latter, en sur kunde får en sur lagerarbeider. Er du sur og sinna, så kan du jo ikke forvente deg å få en som står og gliser fra øre til øre til å hjelpe deg med sitt beste.

 

Men uansett, elkjøp selger f.eks masse tver til en billig pris, at noen folk forventer en sykelig kvalitet av disse tvene, er jo sjukt. Kjøper man f.eks en 32" til kr3500, så vet man jo godt at det ikke er den beste tven som fins, at folk da kjefter og klager at den ikke holdt og at ting var dårlig med den er uvitende. Man får det man betaler. Sånn har det jo alltid vært, man krever ikke mercedes kvalitet når en har kjøpt en nissan micra f.eks.

 

 

Når det gjelder disse tilbudene som Elkjøp har, så er mange av dem bare lokke-tilbud. DVS at de bare tar inn en liten del av denne varen, og når de har gått tomme for det, og en kunde skal ha den varen så blir kunden tilbytt en annen vare som er dyrere men "bedre". Og at selgeren trekker fra en liten sum hjelper jo på. Saken er det at folk vet jo dette, men fortsatt så handler de hos elkjøp.

 

Å selge elektronikk varer er ikke akkurat det samme som å selge matvarer, matvarer er noe man MÅ ha. Mens elektronikk mener jeg er en luksus man uner seg selv. Det er ikke alltid at en tv selger av seg selv, derfor er selgerne der, mat selger av seg selv. At noen elkjøp butikker har selgere som er blottet for info, fins det nok mange av. Selgere som ikke kan noe, men bare prater tull til kunder som også ikke har peil. Men saken er at disse kundene som ikke har peil, det er jo de elkjøp vil ha. Fordi sånne kunder er lette å overtale til å kjøpe dyre ting. Mens "vi" som har peil, vet godt hva vi skal ha, da går vi inn i butikken tar det vi skal ha, betaler og går ut igjen. Verre er det jo ikke.

 

Til oh-noo: skulle gjerne vist hvilken kjede du jobber for.

Du sier at pga at dere har så mye peil og er så bra oppdatert, gjør at dere ikke har køer, vil jeg tro bare er tull. Og at du sier at du ved en forklaring har hjulpet kunden nok og at kunden har forstått tviler jeg. Kanskje på noen, men på alle, tviler. Noen kunder vet litt, andre har ikke peiling i det hele tatt. Videre vil det da si at de har masse spm, spm som er ganske opplagte og dumme. Spm som kommer underveis. Kø er kø. Kunnskap hjelper kanskje på en del, men det gjør jo ikke at det er mindre kø. Syns det er litt komisk at du sier at pga deres enorme kunnskap, så er det ikke noe kø i butikken din.

Som sagt skulle gjerne vist hvilken butikk du jobbet for.

 

Dette var et langt innlegg tidlig på julaften.

Til sist så må jeg si at jeg som sagt ikke jobber lenger i elkjøp, det er over 1 år siden jeg jobbet der. Er ikke noe anti elkjøp, men ser ikke på elkjøp som noen gud heller.

Nå skal jeg legge meg :tease: Takk

Lenke til kommentar
Elkjøp er en kjede, og alle butikkene nyter godt av fordelen ved store innkjøp som presses på pris. Men ikke alle butikkene gir denne fordelen videre til sine kunder.

 

Har fundert litt på dette jeg også. Elkjøp skryter jo av hvor billig det blir når de kjøper inn til hele norden, likevel klarer en lokal "kjede" med to utsalg og slå Elkjøp på pris på like produkter.

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke på alle produkter, men etter hva jeg har opplevd på en god del av produktene som føres begge steder.

Svaret er som følger-

 

Enkelte varer handles av en leverandør i Norge som har et agentur på en vare.

 

La oss bare for sammenligningen ta IPOD Mini som et eksempel. Denne varen distribueres og leveres av Scribona. Med dette agenturet som Scribona har fått fra Apple kommer det også forpliktelser i forhold til pris.

 

Apple gjør dette for at 'alle' skal ha lik sjangs til å selge IPOD Mini, de gjør med andre ord ingen forskjell på de store eller små kjedene.

 

Grunnen til at Apple kan gjøre dette er pga. deres unike markedsposisjon. Det som driver markedet er etterspørsl; og akkurat nå har det aldri vært større etterspørsel for IPOD produkter.

 

IPOD er et produkt som det tjenes svært lite penger på fra butikkenes side- som følge av Apple sin holdning ovenfor butikkene. Apple vet at folk vil ha produktet dems og de trenger derfor ikke å endre prisene sine fordi de selger som hakka dritt uansett!

 

Så alle de firmaer som har avtale med scribona ang. kjøp av varer kan i realiteten konkurrere med de større butikkene ettersom det er apple som leverer gjennom scribona.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva dere klager over!

Elkjøp har jo den BESTE garantien jeg har vært borti: ALLE pengene tilbake innen 30 dager etter du kjøpte produktet!!! Uansett grunn du måtte ha for å returnere det!

 

Liker du ikke prisen du fikk: RETURNER skiten!

Liker du ikke trynet på Elkjøp: RETURNER skiten!

Liker du ikke produktet lenger, er lei (innen 30 dager): RETURNER skiten!

 

For et par år siden, når DVD brennere kostet 3000,- og jeg hadde nesten hundre DVD filmer liggende på harddisken som jeg hadde lastet ned fra nettet (ja det er faktisk lov det), kjøpte jeg en HP 300 på Elkjøp og brente ut alle filmene, og returnerte den etter 29 dager, og fikk pengen igjen. Selgeren var like blid, og ønsket meg velkommen igjen!

 

Trenger du et kjempeanlegg til 100.000,- til nyttårsfesten, kjøp det på Elkjøp, og returner det etter nyttår og få alle pengene igjen :D

 

Umoralsk sier du? Nei dette er noe Eljøp kalkulerer med, og tar høyde for. De trekker kunder på å ha en slik garanti, da må de også tåle at den blir brukt! De er ikke så naiv at de tror du har hatt produktet stående innpakket i 30 dager... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...