Gå til innhold

Elkjøp prøver seg hele tiden!


Anbefalte innlegg

Var å tittet på en MP-3 spiller med flashminne på 256MB, selgeren sa at på den får jeg plass til hele platesamlinga! Salgstriksene deres er rett å slett lugubre...

Den var litt drøy :yes:

 

Men så kan det være at selgeren har en veldig liten platesamling da.

 

(Ja det var ironi, så slipper jeg skrive det på etterhånd)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var å tittet på en MP-3 spiller med flashminne på 256MB, selgeren sa at på den får jeg plass til hele platesamlinga! Salgstriksene deres er rett å slett lugubre...

Den var litt drøy :yes:

 

Men så kan det være at selgeren har en veldig liten platesamling da.

 

(Ja det var ironi, så slipper jeg skrive det på etterhånd)

Mente han virkelig det han sa hvis jeg hadde vært kunden så hadde jeg nesten ledd han ut.. :!:

 

Som sagt det kommer ann på plate samlingen og jeg har en svær en...

 

håper jeg ikke tar feil men har regnet litt på det hvis hver sang tar 5mb: 256 / 5 =51.2 mp3??

 

Edit: rettet regnestykke...

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Det er en ørliten forskjell på multiplikasjon og divisjon. For oss som fullførte barneskolen burde dette være ganske innlysende :D

 

Men 256*5=1280, ganske så korrekt.

 

256/5=51.2, noe som nok tilsvarer en brøkdel av platesamlinga. Kanskje han på Elkjøp innehar samme matematiske kunnskaper som deg? :)

Lenke til kommentar
Det er en ørliten forskjell på multiplikasjon og divisjon. For oss som fullførte barneskolen burde dette være ganske innlysende  :D

 

Men 256*5=1280, ganske så korrekt.

 

256/5=51.2, noe som nok tilsvarer en brøkdel av platesamlinga. Kanskje han på Elkjøp innehar samme matematiske kunnskaper som deg? :)

oppsann, tenkte mer enn jeg skrev ned :lol:

 

Men det er riktig som du sier, det er bare en brøkdel av samlinga til folk... Men dert var gøy å høre om det om virkelig selgeren mente det... (begynner å henge han ut allerede..! ;) )

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Og en Pc butikk har et MYE mindre utvalg av produkter enn et elkjøp senter.

Eg vil gjerne se deg prøve å selge et kjøleskap eller en Moccamaster...

Det var mitt poeng... vi kan vår avdeling..

men å kunne alt om foodprosseorer, strykejern, kjøleskap, vaskemaskiner, tver, stereoanlegg, pcer, videokamera, telefoner etc etc...

det må vel sies å være litt i overkant av hva en kan forvente seg.

 

God jul

herre min naut!

 

nå, hva er det du ikke skjønte med databutikk? Moccamaster? Strykejern? :nei:

og at en pc butikk har MYE mindre utvalg av produkter enn et elkjøp senter var veldig klokt sagt, det trodde jeg ikke :ohmy:

 

Ja, dere kan sikkert mye om deres avdelinger, har ikke sagt noe annet. Jeg skjønner at ikke dere kan vite ALT om slike ting! Vi, derimot, kan 99% om VÅRE PRODUKTER! Vi har selskaper som kommer over og forteller om produktene sine, vi for med brosjyrer hjem, vi har løpende dialog med produktleverandører osv.

 

PS: husk å quote ordentlig!

Lenke til kommentar
jeg jobber selv i en databutikk og vil gi no tips til El-kjøps avdelingsleder

 

- Brøler kunder på oss, hjelper vi dem etter beste evne, UANSETT.

Jobber selv i en fotobutikk... kunder som brøler får det de har krav på i følge kjøpsloven... stiort sett ingenting mer. Kunder som legger frem problemet på en saklig og høflig måte får gjerne et plaster på såret selv om de ikke har krav på det. Kall det "dårlig kundebehandling" om du vil, men poenget er at det er lettere å være serviceinnstilt overfor hyggelige kunder. Det finnes nemlig kunder som brøler med en eneste gang noe er feil... uten at vi har fått sjanse til å forsvare oss eller rette opp i problemet. Sånne folk gjør meg rett og slett kvalm... også er det mange av de som tror de kan kjøpsloven så utrolig godt. De fleste som "vet" at de kan kjøpsloven, tar som oftest helt feil. Har mange eksempler her, men skal ikke dra de frem. Uansett... når de "vet" at de har krav på ditt og datt når de ikke har det, så får de det ikke. Kunder som spør om ditt og datt er mulig, får ofte det de spør om hvis det er innenfor rimelighetens grenser. Vi er mennesker vi også, og prøver du å innbille meg at du ALDRI lar deg påvirke av kundens humør og personlighet, så kan jeg ikke annet enn å si at det er å lure seg selv.

 

Og for å avkrefte mistanken om at butikken jeg jobber i har dårlig kundebehandling... kunder som oppfører seg normalt, er stort sett veldig fornøyd med servicen... det har skjedd flere ganger at kunder har kommet tilbake til butikken med kaffe eller annet til alle de ansatte som takk for god service og hjelp... eneste er at det nesten kan være litt flaut når en kunde står og skamroser oss foran de andre ansatte i butikken. Hva skal man svare da liksom?

 

- Vi har også dårlige dager, dette går derimot ikke utover kunden.

Det er riktig... at VI har en dårlig dag skal ikke kunden lide for... men har kunden en dårlig dag, så hender det at de selv lider for det.

 

- Alle ansatte har veldig god kompetanse i det vi driver med så køer danner seg  så og si aldri. Skal kunden ha hjelp, hjelper vi dem uansett hva slags produkt det skal være. Vi tar hånd om kundens interesse.

 

Alle fast ansatte der jeg jobber har mange års erfaring, og vi vet mye. Men det danner seg jo vanligvis køer allikevel. Butikken er liten, og vi har ikke plass til flere ansatte. Hehe. Men poenget... samme hvor mye man kan, så kan det danne seg køer om butikken er populær. Så at man kan det man driver med, har ingenting med kødannelse å gjøre... kan heller si det slik at om vi kan det vi driver med, så er det større sjanse for at køer danner seg for da kommer folk innom oss pga. god service og hjelp, og vi har da også mye mer å fortelle kunden om det produktet vi selger, slik at vi bruker lenger tid på hver kunde.

Lenke til kommentar

Den gang jeg jobbet i butikk, så ga jeg alltid brølapene samme kundeservice som de hyggelige og saklige. Jeg ga alltid noe ekstra som plaster på såret hvis vi hadde gjort en feil.

Ikke fordi jeg syntes brølapene fortjente det, men jeg syntes det var moro å være veldig blid og yte god service slik at brølapene forlot butikken med dårlig samvittighet.

Det fungerer hver gang!

Lenke til kommentar

Er enig med de fleste her at når en er hyggelig og forklarer problemet så får man bedre kundeservice. Brøler man så kan man få like god sevice men kanskje ikke så god..

 

En ting er at kundens vare har gått i stykker og kontakter support/kundeservice. Joda, de skal se på det, eller de setter deg over til noen andre, eller at de drøyer det litt (alt har en forklaring) Men når kunden nesten prøvd utallige ganger og fått lite service så tar jo tålmodigheten slutt og da begynner en å bli rimelig lei av det. Da kan det godt hende at kunden brøler en del og er gretten, og ikke minst at service folkene har hatt dårlig dag så kan alt bli verre..

 

Men hvis man tar en hyggelig tone og holder sinnet inne så får man hjelp og mulig et plaster på såret..

 

Dette er da min mening ut fra det jeg har lest her og hvis jeg tar feil så beklager jeg.... ;)

Lenke til kommentar
Og en Pc butikk har et MYE mindre utvalg av produkter enn et elkjøp senter.

Eg vil gjerne se deg prøve å selge et kjøleskap eller en Moccamaster...

Det var mitt poeng... vi kan vår avdeling..

men å kunne alt om foodprosseorer, strykejern, kjøleskap, vaskemaskiner, tver, stereoanlegg, pcer, videokamera, telefoner etc etc...

det må vel sies å være litt i overkant av hva en kan forvente seg.

 

God jul

herre min naut!

 

nå, hva er det du ikke skjønte med databutikk? Moccamaster? Strykejern? :nei:

og at en pc butikk har MYE mindre utvalg av produkter enn et elkjøp senter var veldig klokt sagt, det trodde jeg ikke :ohmy:

 

Ja, dere kan sikkert mye om deres avdelinger, har ikke sagt noe annet. Jeg skjønner at ikke dere kan vite ALT om slike ting! Vi, derimot, kan 99% om VÅRE PRODUKTER! Vi har selskaper som kommer over og forteller om produktene sine, vi for med brosjyrer hjem, vi har løpende dialog med produktleverandører osv.

 

PS: husk å quote ordentlig!

Jeg vet ikke om jeg burde ha sagt no her fordi den bli argumenter mot argumenter og vil heller ikke ødelegge for andre.

 

Men: selgerene på el-kjøp har veldig god erfaring når det gjelder dataprodukter men kommer det en som gjerne vil vite litt mer og grave litt dypere i en ting, feks skjermkort så kan det hende at selgeren enten står litt fast eller tviler.. Ikke no galt med det men det er jo litt greit å vite det isteden for å fly rundt eller lete på pc etter spes... Nå sier jeg ikke at selgeren skal kunne dette heller da...

 

 

Som ohh-noo sitt innlegg har vi et lite eksempel. Ikke heng ut andre selv om de tror det er riktig men vær litt mer høflig og forklar hvorfor det og det.. Men nå nok si meg litt enig med ohh-noo. Jobber man mye med data og hw så kan man mer og det er ikke så mye å holde rede på. F.eks: Selgeren på el-kjøp skal holde rede på hvitevarer samt data produkter og da blir det mye mer å huske på enn hvis man bare holder på med data...

 

Som sagt ønsker jeg ikke å være frekk mot noen eller støte de.. ;)

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
jeg jobber selv i en databutikk og vil gi no tips til El-kjøps avdelingsleder

 

- Brøler kunder på oss, hjelper vi dem etter beste evne, UANSETT.

 

- Vi har også dårlige dager, dette går derimot ikke utover kunden.

 

- Alle ansatte har veldig god kompetanse i det vi driver med så køer danner seg så og si aldri. Skal kunden ha hjelp, hjelper vi dem uansett hva slags produkt det skal være. Vi tar hånd om kundens interesse.

 

- Service er god i alle våre butikker, veldig høy arbeidsmoral (og høy lønn kan være en faktor her:P)

 

- Vi har bare ansatt folk med veldig god kompetanse så vi er 99% up-to-date på teknologifronten (thx hw.no inkl. forum, ComputerWorld og PCWorld)

 

 

....MEN...

 

..hmm, nei det var ikke no men her :s

 

Ha en god dag!

wtf... :whistle:

 

Høres ut som drømmebutikken.

 

Hvilken kjede er dette? Køfrie butikker.., alle selgere kan alt,

alt skjer i kundens beste interresse.

 

Høres fint ut. Må ta meg en tur.

Men hvor?

Lenke til kommentar
jeg jobber selv i en databutikk og vil gi no tips til El-kjøps avdelingsleder

 

- Brøler kunder på oss, hjelper vi dem etter beste evne, UANSETT.

 

- Vi har også dårlige dager, dette går derimot ikke utover kunden.

 

- Alle ansatte har veldig god kompetanse i det vi driver med så køer danner seg  så og si aldri. Skal kunden ha hjelp, hjelper vi dem uansett hva slags produkt det skal være. Vi tar hånd om kundens interesse.

 

- Service er god i alle våre butikker, veldig høy arbeidsmoral (og høy lønn  kan være en faktor her:P)

 

- Vi har bare ansatt folk med veldig god kompetanse så vi er 99% up-to-date på teknologifronten (thx hw.no inkl. forum, ComputerWorld og PCWorld)

 

 

....MEN...

 

..hmm, nei det var ikke no men her :s

 

Ha en god dag!

wtf... :whistle:

 

Høres ut som drømmebutikken.

 

Hvilken kjede er dette? Køfrie butikker.., alle selgere kan alt,

alt skjer i kundens beste interresse.

 

Høres fint ut. Må ta meg en tur.

Men hvor?

Godt skrevet ohh-noo :thumbup:

 

Det er bra at service folkene hjelper gretne kunder og er innstilt på det. Kan jo hende at kunden går storfornøyd ut av butikken og tenker -her skal jeg handle igjen-. Ok, kanskje butikken tapte litt penger på kunden men de har ikke mistet kunden og sjansen er større dor at de skal kommer igjen..

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Det er bra at service folkene hjelper gretne kunder og er innstilt på det. Kan jo hende at kunden går storfornøyd ut av butikken og tenker -her skal jeg handle igjen-. Ok, kanskje butikken tapte litt penger på kunden men de har ikke mistet kunden og sjansen er større dor at de skal kommer igjen..

Erfaring tilsier at kunder som er gretne og sure en gang, gjerne er det ofte... og hvis de aldri handler der jeg jobber igjen, så er det helt greit for meg. Da slipper jeg å bli i dårlig humør av den personen igjen, og kan yte de andre kundene mye bedre service :)

 

Sure kunder kan føre til at butikken taper økonomisk også, så tror det går opp i opp om kunden forsvinner eller ikke.

Lenke til kommentar
Det er bra at service folkene hjelper gretne kunder og er innstilt på det. Kan jo hende at kunden går storfornøyd ut av butikken og tenker -her skal jeg handle igjen-. Ok, kanskje butikken tapte litt penger på kunden men de har ikke mistet kunden og sjansen er større dor at de skal kommer igjen..

Erfaring tilsier at kunder som er gretne og sure en gang, gjerne er det ofte... og hvis de aldri handler der jeg jobber igjen, så er det helt greit for meg. Da slipper jeg å bli i dårlig humør av den personen igjen, og kan yte de andre kundene mye bedre service :)

 

Sure kunder kan føre til at butikken taper økonomisk også, så tror det går opp i opp om kunden forsvinner eller ikke.

Jo, er enig der. Men jeg syns det hadde vært litt morro ogfå en gretten kunde til å bli fornøyd og det kan hende at han anbefaler andre til å handle der. Det spørs å mye du vil ofre deg for kunden...

Lenke til kommentar
samme hvor mye man kan, så kan det danne seg køer om butikken er populær. Så at man kan det man driver med, har ingenting med kødannelse å gjøre...

jo, jeg sa at køer danner seg så og si aldri men det forekommer i disse dager pga MAD rush!

 

Jo, kan man det man driver med, kan kødannelse minske kraftig! Når en kunde spør meg om en ting, forklarer jeg såpass grundig til at de ikke har noe annet å spørre! høres nesten banalt ut men får ofte ikke to spørsmål. Svarer på det kunden spør om og litt ekstra, som hadde sikkert blitt sagt på oppfølgende spørsmål.

 

MEN..

 

..ja, her er det et men...

 

kan godt hende at dette gjelder bare meg! følger seff ikke med på andre slelgere men det jeg vet er at alle selgere har ekstrem god kompetanse! studenter, ferdigutdannede osv..

 

........................

 

og det med kundebrølere: liker å hjelpe dem etter beste evne, kanskje mer enn andre. Har opplevd flere ganger at de føler seg driti ut når jeg er så jævli positiv og hjelpevillig. Kan godt hende at noen stapper en lykkepille i brødskiven min på jobb men tviler på dette..

Lenke til kommentar

Det er som regel langt billigere å holde på de kundene man har, enn å skaffe nye kunder.

 

Husk at fornøyde kunder er gull verdt i markedsføringsøyemed. Men en misfornøyd kunde er noe av det verste man kan skaffe seg - bare tenk på forumet her, f.eks.... dårlig reklame er IKKE bra for butikken.

 

Som auditman skrev, så er det moro å få sure kunder fornøyde - og man tjener så utrolig på det i ettertid. Det er ikke lett - det er en kunst - men hvis man selv klarer å være voksen nok, og sørge for at problemene faktisk blir løst, så vil selv den sureste av de sure kundene bli fornøyd.

 

Og klarer man det, ja da har du en god kunde som virkelig gir deg god reklame. Dette har jeg gjort gang på gang på gang på gang...

 

Bend over backwards - og vis at du er der for kunden sin skyld.

Lenke til kommentar
Konklusjon A: Elkjøp har elendig database med priser.
Virker sånn, men har en sterk mistanke om at dette er et gjengående problem hos flere bedrifter i Norge.

 

Konklusjon B: De prøver med vilje å svindle oss!
Det er denne jeg også mener er mest relevant til "jeg hater Elkjøp"-greia.

 

Når jeg ser folk som sier at Elkjøp-ansatte blir trent til å sette tilbudsvarer i et litt negativt lys, og heller framhever et tilsvarende (men noe dyrere produkt), da blir jeg litt skeptisk. Når jeg ser folk som sier at Elkjøp med vitende vilje sender ut få tilbudsvarer til ymse lagre i landet, for så (når tilbudsvarene er solgt) friste med tilsvarende (ikke-tilbudsvarer) som ER på lager, da blir jeg enda mer skeptisk. Jeg syns bare hele denne "lure kunden til å bruke mer penger enn nødvendig" er småkjipt gjort. Hvordan ville du reagert hvis du hadde bestilt en switch til 4500,- på Komplett som du visste dugde helt og godt til sitt formål, for så å få en telefon/mail fra Komplett der en selger oppfordret deg til å "kjøre på" med en tusenlapp til eller to for å få en med "turbo-link-boostcontrol" eller noe annet morsomt "teknisk faguttrykk".

 

Eller når kundebehandleren åpenbart ikke har tilstrekkelig kunnskap om emnet, og prøver seg i ren George W. Bush stil og plaprer i vei om gull og grønne skoger, hvorfor kan han da ikke bare si at han er usikker på dette, er det flaut? Og misledende reklame (som den mp3-spilleren), hvor hører dette hjemme? Jeg hadde lastet over platesamlingen min (til det sa stopp), notert hvor mange plater som manglet, og dratt avgårde til butikken og krevd utvidet plass da jeg ble lovet en kapasitet som jeg ennå ikke hadde fått.

 

Man kan si ALT fram eller tilbake, man kan forsvare den ene eller den andre, og joda alle gjør feil. Men villedende reklame, fiktive tilbud eller kampanjer og forsøk på direkte svindel, det blir for drøyt.

 

Og nei, jeg handler ikke på Elkjøp. Grunnen står mange mange steder her på forum.hw.no. Det som er så umenneskelig kjipt er at andre folk i god tro blir lurt daglig til å bruke mye mer penger enn de trenger, det kan ikke forsvares.

 

Mesteparten av det over er bare å se bort fra hvis "teoriene" om Elkjøp ikke stemmer. Har selv vært med på å få "varen er ikke på lager" på samtlige tilbuds-rush jeg har vært med på (10-20 stykker sikkert).

 

Elkjøp virker i det store og hele på meg som en bedrift som, tja, forbauser meg. Mest fordi TV2 Hjelper Deg eller FBI ikke har tatt dem ennå. Men men.

Lenke til kommentar

Har ikke Elkjøp en annonsegaranti der de garanterer at DU skal få varen innen 3 dager da? Og i tillegg har man muligheten til å returnere greia innen 30 dager dersom du ikke er fornøyd? Er det noen som bruker disse mulighetene?

 

Men det skuffer meg litt å se hvor få av dere som har en fot innenfor butikkdrift. Jeg tør påstå at samtlige butikker gjør hva de kan, ved ulike hjelpemidler, for å få kundene til å kjøpe mest mulig mens de er innom...

 

Hvorfor står alltid Brus og snacks først i matvarebutikken? Hvorfor står alltid melk og brød lengst inne i butikken? Hvorfor er det masse sjokkis, ukeblader og annet rask ved kassene? Fordi det er praktisk? I enkelte tilfeller, kanskje - men i de fleste tilfeller er det ren og skjær "butikkdrift"...

 

Hvor mange av dere handler _kun_ kjøttdeig når prixen på hjørnet har tilbud? De fleste drar med seg "noko attåt". Hvis ikke en viss andel av kundene hadde gjort dette, hadde det jo neppe vært særlig lønnsomt å hatt varer på "tilbud" ? Tilbud har i mine øyne kun én funksjon - å "lokke" kundene" til butikken, vise denne frem slik at kunden kommer også neste gang. Det blir for dumt å tro at ulike butikkjeder har tilbud for å være "greie"!? De driver jo butikk og ikke veldedighet? Arrest me if I'm wrong...

 

Å selge varer med lavere fortjeneste blir endel av markedsføringskostnadene!?

Endret av Mezzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...