Sozinho Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er enig med deg der... men hvorfor ha kølapp-system i en butikk når det aldri er 20 stk. der som skal ha hjelp på samme avdeling? Og hvis kølappsystemet skulle funke måtte man ha droppet kølappen for å betale, for er det ikke normalt at den som har hjulpet den med å finne fram til varen også tar i mot betalingen? Er ikke alle de små Elkjøp butikkene som har kølappsystem i det hele tatt. Var innom den lille lokale Elkjøp-sjappa for en stund siden, og det var 5 stykker i kø. Av gammel vane ruslet jeg litt rundt i butikken slik man kan gjøre med kølapp-butikker. Selvfølgelige rant det inn ett par kunder til og vips var jeg lengre bak i køen. Er ikke alltid selgeren holder styr på hvilke kunder som kom først inn. Men akkurat i kassen er kølapp "på trynet". Man skal gjerne være ferdig med å handle når man går til kassen og da får man stå pent i kø og vente på sin tur. Så sparer også de i kassen litt tid på å trykke nummer og rope bingotallene sine. Når det gjelder betaling og den som hjelper deg med varen så er det jo litt forskjellig fra type butikk til butikk. På Elkjøp er det gjort slik at de har bemannet folk fast til å stå i kassen, og folk rundt på respektive avdelinger (med mindre det er knøttsmå butikker hvor de har folk som kan veksle mellom avdelinger). På den måten kan selgeren finne ut av hva du skal ha og ordne dette og så sende deg i kassen. Er det noe i en hylle du skal ha, kan du gå rett i kassen med varen, istedetfor å vente på at selgeren blir ledig og kan løpe den halve kilometeren opp til kassen (i store Elkjøp varehus). I klesbutikker er det jo typisk at selger finner buskse og sokker til deg og så blir han med deg i kassen og slår inn dette. Men jeg er vel ikke alene om å ha stått LENGE i kø for å få kjøpt ett par sokker fordi en av selgerne har forelsket seg i en kunde som skal handle halve butikken ? Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 syns bare at Elkjøp burde ta tak i sin kundebehandlig. Det ser ut til at du har lyst å bekskytte Elkjøp, for all det gjør det, jeg bare deler min erfaring. OK.. bare så det ikke misforstås. Jeg har ikke noe spesielt for eller imot Ellkjøp... annet enn det jeg skrev i ett innlegg her.. De er svært dårlige på å levere varer bestilt via Webshop'n.. og det er Webshop'er vi diskuterer her i dette forumet. At det varierer en del med kundeservice dr**er jeg i..egentlig.. Jeg veit hva jeg skal hå når jeg går i en butikk og kjøper det uansett butikk.. Vel.. blir jeg dårlig behandlet.. så mister de meg som kunde.. uten at jeg tror en stor kjede som Elkjøp går konk av den grunn.. Er det så vanskelig å fatte? Og er det så vanskelig å akseptere at trådstarter og dere andre "whinere" har ett annet syn på det å tape kr.40 enn undertegnede? Og at det er mer enn svakt å bruke slike argumenter om at dersom noen ikke er enige med deg så "beskytter man Elkjøkp".. Til info: Vi har ett forum her som heter "Søppel". Der hører slikt preik og sutring hjemme.. Jeg tror du begynner å ta dette for langt...dette innleget var ikke ment som "whine", Som sagt var det ikke 40kr som var problemet,det var prinsipet i det hele at de prøvde å vri seg unna, noe som jeg ikke godtok.! Det med webshop å det der. les en gang til "Webshop & butikkdiskusjoner" Vis du ikke har noe andre meninger med å skrive " whine " i hver post du skriver synes jeg ikke du burde skrive i det hele tatt! Vis du har noe du har lyst å dele med resten av oss at Elkjøp er bra osv osv, så lag din egen post, tror jeg har sagt 4 ganger dette inlegget var ikke om penger ect ect som du påpeker! Det er måten de behandler kundene, som du har sett er det ikke bare meg som har fått dårlig kundebehandlig. Dersom det er noen som tar det for langt her..er det *du* og "hoffet" ditt her som tydelig har ett problem i forhold til Elkjøp.. Jeg har ikke ett slikt problem.. Elkjøp er en stor kjede som selger el.artikler.. og som alle store kjeder har de mange ansatte hvorav en del av dem oppfører seg arrogant og uvennlig.. De har også ansatte som er dyktige og behandler kundene bra.. OK.. du har rett i at dette forumet ikke bare er for å diskutere Webshops..der må jeg innse at jeg har feilet i denne saken Dersom du ikke vil ha annet enn "hoffet-som-hater-Elkjøp" til å svare kan *du* la være å poste.. Jeg har ett helt nøytralt forhold til kjeden.. og ga deg noen svar i en tråd som du ikke liker.. Synd for deg... Jeg har forøvrig gitt deg (og andre) ett svar på at dersom dette ikke dreier som om "Onkel Skrue/Scrooge-mentalitet", men er ett korstog mot en sleip kjede... da er det greit.. Men jeg forbeholder meg retten til å ikke være enig i konspirasjonsteorien din.. Alle her er velkommen med komentarer om det jeg skriver! Har ikke sagt noe på det. Du svarte på postene og jeg argumenterte, er ikke det lov? Har du sett at jeg har flamet noen andre her som har agrumenter min post ? nei! Jeg har skrevet min erfaring, ferdig med det. Uansett orker jeg ikke krangle over det Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Først og fremst - dette er ikke til forsvar for hverken Elkjøp, Lefdal, Expert eller andre - men "min" oppfatning av saken: Nå er det ikke så ofte vi butikkansatte får så god behandlig av kundene heller. Enkelte tror vi er "übermenschen", noe vi altså ikke er. Undertegnede inkludert. Å jo, det er klart det er ledelsen som setter standarden for bedriftskulturen - på godt og vondt. Hvis det er noen som føler seg lurt så er det jo sannsynlig at det er bedriftskulturen som helhet, og ikke den enkelte selger, som står bak? Dette kan jeg med trygghet si, med ulik erfaring fra et halvt dusin arbeidsgivere, ulike prosjektoppgaver og forelesninger om emnet. Men jeg er naturlig nok enig i alle de prinsipper om kundebehandling som trådstarter nevner, og hadde selv funnet det helt uakseptabelt å bli behandlet på den måten. 0,50 eller 40,- spenncash er irrellevant i denne sammenheng. De forhold som her har blitt nevnt er jeg vel kjent med, og det er på min arbeidsplass veldig ofte tilsvarende problemer. Det er sjelden "gutta på gulvet" sin feil - men det er naturligvis "vi" som møter kunden og har ansvaret for å ordne opp. Men jeg tør påstå at samtlige ansatte i såvel ledelse som selgere, gjør sitt ytterste for at ting skal være i orden der hvor jeg jobber. Det gjør jo vår arbeidsdag desto mer komfortabel? [Litt off-topic] Det kommer også mange n00bes innom som skal "teste" oss med alle mulige irrelevante tekniske spørsmål. Jeg skal vedde balla mine vekk på at det er _ingen_ på dette forumet som hadde greid å pugge datablader, priser og egenskaper for samtlige "100.000" produkter som de store el-kjedene forhandler. Komplett idioti umulig! Sannsynligvis kan de fleste butikkansatte mye om få produkter - ofte "voluumprodukter" som det selges mye av osv.. Entuasiaster har som oftest sine spesialsjapper hvor deres religion kan diskuteres på et høyere plan.. Enkelte av dere har tydeligvis aldri stått på baksiden av salgsdisken selv, og har følgelig heller ingen forståelse av folk gjør feil. De som er noenlunde oppegående er ydmyke nok til å innrømme dette, uten å gjøre noe nummer ut av det... Ja - og det gjelder begge parter! I nevnte tilfelle burde naturlig nok selger ordnet dette på en alminnelige måte allerede ved første henvendelse, som trådstarter også var inne på. Det hadde vært undertegnede en fornøyelse å sett en og hver av dere en uke på jobb en av el-kjedene. Jeg tror det er veldig få ting som hadde blitt forandret på grunn av det. Og JA - vi har mye og mange å snakke om på det årlige julebordet! [/Litt off-topic] Det er heldigvis så greit i "noregs langstrekte" land at vi selv velger hvor vi vil handle. "Support your local Hells Angels" er vel kanskje en måte å uttrykke det på..... ? PS: Husk at det geniale med forum som dette er at ledelsen for de alle fleste store bedrifter har "antenner" som fanger opp det som rører seg blant "folk". Det å ta iniativ, slik som trådstarter, er en enormt sunn form for tilbakemelding til ulike bedrifter. Enkelte webshopper er som sikkert de fleste av dere har sett aktivt med i endel forum rundtom, noe som gir dem sjansen til å vise et "ansikt" utad. Meget bra! Kanskje vi skulle utfordret de store el-kjedene til å gjøre det samme? GOD JUL! Takk for et veldig bra innlegg, dette innlegget var alene verdt lidelsen av å lese de 40 andre useriøse inleggene.. Lenke til kommentar
psv021 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg slenger meg gjerne på Elkjøp-hetsen, selv om jeg sannsynligvis får kjeft nå for malplassert innlegg. Kjøpte ny TV for en mnd siden, flott flatskjerm-TV og alt, veldig fornøyd. Helt til en tirsdag for 3 uker siden, da den i en reklamepause sluknet og begynte å brenne. Brenne ja. Kortslutning i en eller annen dings baki TV'en. Produserte røyk og jævlig vond lukt. Uansett, sånt skjer, statistisk sett begynner vel en og annen TV å brenne av og til. Forsøkte dagen etterpå å kontakte Elkjøp, etter 2 timers venting på telefonen gav jeg opp, og sendte en mail. Fikk øyeblikkelig tilbake en auto-reply, som sa at min melding var mottatt og gått til behandling. Etter nok en uke, ringte jeg igjen, fast bestemt på å vente helt til noen svarte. Etter rundt en time fikk jeg svar, forklarte situasjonen, og ble fortalt at jeg skulle bli kontaktet "i morgen" av en representant for teknisk hjemmeservice eller noe i den dur. Etter nok en uke, uten at noen ringte, ringte jeg tilbake. 2 timers venting, og nok en gang: "Oi, sier du det ja, vel jeg sender dem en mail, så ringer de tilbake til deg i morgen og avtaler". Det er en uke siden. I dag har jeg sendt mail nr 4, og fått min fjerde auto-reply tilbake. Men TV'en står like forbanna i stua mi, uten å fungere. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Rart butikken har fått kallenavnet "El-kjip" !??!?! Rart at de i det hele tatt overlever med så dårlig kunde service og med så dårlige prinsipper. Kunden har alltid rett (omtrent) Håper bare nok folk greier å la være å kjøpe der mer slik at de merker det på tallene sine at de bør gjøre noe!! -MortenGj Lenke til kommentar
Mezzy Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Send en mail til f.eks. brunevarer.[butikk]@elkjop.no - da kommer du direkte til avdelingslederen for brunevarer på nevnte varehus. Eventuellt kan du jo sende mail direkte til varehussjef.[butikk]@elkjop.no ? Der er det bare å si det som det er, og enkelt og greit kreve omlevering/reperasjon snarest. Sannsynligvis må du nok selv sørge for transport til og fra butikken, ikke wait jeg. Eventuellt kan du jo ta direkte kontakt med f.eks. strax som fikset mitt elkjøp-kjøpte tv da bilderøret røk på denne etter ca. 1,5 år. Phillips ordnet alt, jeg holdt forsinkende ledd som forhandler utenfor, og fikk ordnet det hele på en relativt smertefri måte. Naturlig nok stinker jo strax sin kundeservice også; de svarer hverken på telefon eller mail. De fikk riktignok mailene for disse lå pent utskrevet i en bunke oppå tven... Personlig oppmøte kan kanskje være greit i begge tilfeller, hvis det er muligheter for det ? Lenke til kommentar
psv021 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Genialt, det blir neste steg. Jeg fikk selvsagt melding første gangen om at jeg må ta med meg TV'en til nærmeste varehus, men jeg har da ingen bil. Og det blir vanskelig å ta med på bussen, så de lovet å ordne hjemmeservice. Men hvis det ikke skjer noe innen rimelig tid var det jo gode tips å sende mail direkte til varehus-sjef e.l. Takk for det Lenke til kommentar
Poltergeist Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hei alle sammen Eg e avdelingsleder for brunevarer i en nystartet Elkjøp butikk og vil gjerne si noen ord på vegne av oss.. Vår pri 1 er at alle kunder skal, om mulig, gå fornøyde ut av vår butikk. Si hva dere vil, men det er holdningen vår. Men.. det er alltid et men Me e mennesker me og som de fleste andre her.. vi har våre dårlige dager, vi begår feil som alle andre.. er det så vanskelig å ta til seg? Hvis en kunde kommer inn og brøler oss opp i trynet for noe som er gått i stykker så mister vi mye av lysten til å hjelpe... (igjen.. me e mennesker me og, med følelser). Mange klager over at de blir sendt fra kø til kø... Neste gang du går i en butikk.. ikke gå bort til bilde/lyd avdelingen og forvent å få hjelp til å finne en støvsugerpose... tenk litt selv.. Servicen varier fra butikk til butikk, det er sant.. men kan en vente annet? Me e alle forskjellige, e me ikkje? Me kan ikkje alt om alt, me og må lære ting, men me prøve å holde følge. Men prøv å få med alt som skjer på teknologifronten nå til dags og du har fått deg heltidsjobb allerede.... Til de som er misfornøyde med servicen vår... så må eg bare beklage og si at det er noe vi hele tiden legger mye ressurser i og hele tiden prøver å bli bedre på... takk for meg Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Som om du noen gang har hørt om en elkjøp butikk med god service? Ja faktisk så har jeg det. EL kjøp på Hønefoss. Her fikk jeg utmerket service. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jeg jobber selv i en databutikk og vil gi no tips til El-kjøps avdelingsleder - Brøler kunder på oss, hjelper vi dem etter beste evne, UANSETT. - Vi har også dårlige dager, dette går derimot ikke utover kunden. - Alle ansatte har veldig god kompetanse i det vi driver med så køer danner seg så og si aldri. Skal kunden ha hjelp, hjelper vi dem uansett hva slags produkt det skal være. Vi tar hånd om kundens interesse. - Service er god i alle våre butikker, veldig høy arbeidsmoral (og høy lønn kan være en faktor her:P) - Vi har bare ansatt folk med veldig god kompetanse så vi er 99% up-to-date på teknologifronten (thx hw.no inkl. forum, ComputerWorld og PCWorld) ....MEN... ..hmm, nei det var ikke no men her :s Ha en god dag! Lenke til kommentar
particlebug Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Engang var det noe som hette "kunden har alltid rett"... Endret 19. desember 2004 av particlebug Lenke til kommentar
tozer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Synes Elkjøp er en fin butikker jeg. Fine og hyggelige priser til forbrukerne. Da vil du like prisene på internett Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Engang var det noe som hette "kunden har alltid rett"... har kunden alltid rett i en databutikk blir det nok vært veldig mye i retur.. Endret 19. desember 2004 av ohh-noo Lenke til kommentar
Thel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Elkjøp er en stor kjede, og stort sett alle her på forumet hater de, akkurat som de hater alt som er ledende (windows, internet explorer, telenor+++) Selv har jeg en del dårlige erfaringer med elkjøp, men generelt går det greit. Elkjøp har av og til svært gode tilbud på feks mobiler osv. Jeg måtte for en måned siden levere inn MD min som streiket. Jeg fikk beskjed i butikken om at de måtte sende den til Sony Norge i oslo, og at det kom til å ta ca 1,5 uke. Fikk den tilbake uten noen reperasjon kostnad, selv om _jeg_ trur det egentlig var brukerfeil. Jeg kjøpte også en mobil der, måtte signe nytt mobilabbonomang, fyren skrev alt inn på dataen og alt så ut til å være i sjønneste orden, helt til jeg kom hjem, netcom fikk aldrig aktivert sim kortet! Jeg sendte de mail, og netcom sa de ikke hadde noe på mitt navn. Jeg tjente på deres feil, egentlig trengte jeg ikke det abbonomanget Jeg har ikke noe imot å kjøpe ting på elkjøp, men en ting jeg aldrig har gjort, og aldrig kommer til å gjøre er å kjøpe PC derifra:P Selvbygd er vellbygd Men jeg sjønner familier som ikke kan noe om PC kjøper der, ikke forvent at de skal sette den sammen;) H.kon Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Elkjøp har av og til svært gode tilbud på feks ja, de har av og til gode tilbud men dette er ikke kjernen i diskusjonen. Her snakker vi service-instilling.. dessuten, hvem har nevt hat mot el-kjøp? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 - Brøler kunder på oss, hjelper vi dem etter beste evne, UANSETT. - Vi har også dårlige dager, dette går derimot ikke utover kunden. - Alle ansatte har veldig god kompetanse i det vi driver med så køer danner seg så og si aldri. Skal kunden ha hjelp, hjelper vi dem uansett hva slags produkt det skal være. Vi tar hånd om kundens interesse. - Service er god i alle våre butikker, veldig høy arbeidsmoral (og høy lønn kan være en faktor her:P) - Vi har bare ansatt folk med veldig god kompetanse så vi er 99% up-to-date på teknologifronten (thx hw.no inkl. forum, ComputerWorld og PCWorld) Dæven steike - her er det faktisk noen som virkelig har skjønt betydningen av ordet "kundeservice" !!!! Sjelden kost i Norge! Lenke til kommentar
olechrt Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Engang var det noe som hette "kunden har alltid rett"... har kunden alltid rett i en databutikk blir det nok vært veldig mye i retur.. Ha..ha... :!: Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg kjøpte også en mobil der, måtte signe nytt mobilabbonomang, fyren skrev alt inn på dataen og alt så ut til å være i sjønneste orden, helt til jeg kom hjem, netcom fikk aldrig aktivert sim kortet! Jeg sendte de mail, og netcom sa de ikke hadde noe på mitt navn. Jeg tjente på deres feil, egentlig trengte jeg ikke det abbonomanget Off topic: Det samme skjedde faktisk med meg på SIBA for to år siden... tror det var Nokia 3330... Fikk aldri regning fra netcom om denne.... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Var å tittet på en MP-3 spiller med flashminne på 256MB, selgeren sa at på den får jeg plass til hele platesamlinga! Salgstriksene deres er rett å slett lugubre... Lenke til kommentar
Poltergeist Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jeg jobber selv i en databutikk og vil gi no tips til El-kjøps avdelingsleder - Brøler kunder på oss, hjelper vi dem etter beste evne, UANSETT. - Vi har også dårlige dager, dette går derimot ikke utover kunden. - Alle ansatte har veldig god kompetanse i det vi driver med så køer danner seg så og si aldri. Skal kunden ha hjelp, hjelper vi dem uansett hva slags produkt det skal være. Vi tar hånd om kundens interesse. - Service er god i alle våre butikker, veldig høy arbeidsmoral (og høy lønn kan være en faktor her:P) - Vi har bare ansatt folk med veldig god kompetanse så vi er 99% up-to-date på teknologifronten (thx hw.no inkl. forum, ComputerWorld og PCWorld) ....MEN... ..hmm, nei det var ikke no men her :s Ha en god dag! hei igjen Ahh..enda en "betterwisser" Hvem sa noe om at me IKKJE hjelper kunder som brøler til oss? Prøvde bare å fortelle at med et smil kan mye løses... Har selv erfaring med databutikker som har elendig service og ikkje kan hjelpe med evnt problemer... Les og brukererfaringer om nettbutikker i webshopguiden og se selv at dere har mange svin på skogen dere og... Og en Pc butikk har et MYE mindre utvalg av produkter enn et elkjøp senter. Eg vil gjerne se deg prøve å selge et kjøleskap eller en Moccamaster... Det var mitt poeng... vi kan vår avdeling.. men å kunne alt om foodprosseorer, strykejern, kjøleskap, vaskemaskiner, tver, stereoanlegg, pcer, videokamera, telefoner etc etc... det må vel sies å være litt i overkant av hva en kan forvente seg. God jul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå