punzel Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Helt enig.. Samme skjedde med meg.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Et tv til 10000 koster de sikkert 2-3 tusen, pluss litt frakt. Ja, sikkert... for å backe opp det de andre sier her. Der jeg jobber, har vi kanskje 4-500 kroner fortjeneste på kamera til flere tusen kroner. Elkjøp ligger gjerne på en hundrelapp mer eller en hundrelapp mindre på de samme produktene. Konkurransen gjør at vi ikke kan tillate oss å ta høyere priser enn det vi gjør. Skal jeg kjøpe ett kamera til innkjøpspris, så sparer jeg kanskje ett par hundre kroner. En lærer jeg hadde engang i tiden på VG. Hadde en jobb som importør av altmulig elektriske dritt greier. Eks headsett. Men uansett, mens han var i hongkong skulle han fikse noen minidisk spillere. Han fikk da de nyeste modellene til 7-800kr. I norge lå de pent på 5-6 tusen. Hvis du hadde visst litt om handelen i Hong Kong eller verdensøkonomien, så hadde du ikke giddet å dra frem det eksempelet. Du påstår altså at dere har en bruttofortjeneste på ca 10% på produktene dere selger? Som skal dekke husleie, lønn og alle andre kostnader? Da driver dere elendig butikk, og vil være konkurs om kort tid. Jeg tipper dere har en bruttofortjeneste på mellom 30 og 40% At dere har en bruttofortjeneste på 10% på noen få produkter kan sikkert stemme, men i gjennomsnitt har dere en langt høyere prosent. Dette er forøvrig ingen sak å sjekke, da selskapenes regnskaper er offentlige. Hvem som helst kan altså finne ut hva selskapene i snitt tjener på produktene. Bruttofortjenesten er som kjent varesalg - varekjøp. Prosentregningen stoler jeg på at dere klarer selv. Lykke til! REDIGERT: Jeg går ut fra det du skriver lenger ned om at du får et kamera til innkjøpspris, og da betaler 4 500,- for et kamera dere selger til 5 000,- Ja de har nok 10% på kameraer. Men om du har vært i en fotobutikk en gang vet du at de også selger tilbehør som vesker, minnekort, film. Gjerne også fremkalling av film. Så fortjenesten kan nok stige opp til 15-20%. Men det er max. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ja de har nok 10% på kameraer. Men om du har vært i en fotobutikk en gang vet du at de også selger tilbehør som vesker, minnekort, film. Gjerne også fremkalling av film. Så fortjenesten kan nok stige opp til 15-20%. Men det er max. Les hele tråden da. Det grunnet i en misforståelse. Velkommen etter...... Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Gidder ikke lese 12 sider med tråder for å sjekke om noen kanskje har sagt det samme som meg.. Er vel ikke verdens undergang at det nevnes to ganger. Lenke til kommentar
snole Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Gidder ikke lese 12 sider med tråder for å sjekke om noen kanskje har sagt det samme som meg.. Er vel ikke verdens undergang at det nevnes to ganger. Hvis folk tenker slikt blir det jo plutselig 24 sider å lese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå