Gå til innhold

beste ai i fps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm......var ikke klar over at det var blitt laget noen god AI ennå..

 

Far Cry sin hadde jo noen gode sider, men det ble litt merkelig til tider. Hadde en episode der jeg snek meg innpå 2 stykker som sto vakt ved en brygge. Blåste ut hjernemassen på den ene med rifla og hører den andre sier "Did your hear something?" mens han står og kikker rundt seg ;)

Lenke til kommentar
Syns Halo har ganske bra AI, for å være et spill som er fra 2001

Det kan jeg si meg enig i.

 

Far Cry sin er også veldig god, men ustabil. Dersom noen lagret utenfor checkpoint'ene så ville AI'en noen ganger slå seg av ved noen tilfeller. Heldigvis så gikk jeg gjennom uten å lagre :)

 

Syns HL2 sin var god, men skiller seg ikke så veldig ut som Far Cry sin.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å si egentlig. I Half-Life 2 stoler man veldig på skriptede hendelser, så AI'en tabber seg sjeldent ut eller virker utroverdig. I Far Cry derimot er lite skriptet så utviklerne stoler veldig på den kunstige intelligensen. Da skjer det mye rart i løpet av spillet, ja la oss si hjernedødt. Likevel er AI'en meget god i Far Cry, og jeg ble imponert til tider over hvordan motstanderen flanker deg og kommuniserer med hverandre. Det skal sies at AI'en i mange spill varierer enormt fra utendørsbaner til innendørsbaner, så jeg håper utviklerne kan forbedre den delen.

 

Så har vi jo selvfølgelig en rekke andre spill, som feks Call of Duty og Doom 3. I CoD løper de fiendtlige soldatene rundt som de fått ordrer om, så det virker troverdig nok ettersom spillet utspiller seg fra 2 Verdenskrig. AI'en til lagkameratene derimot er veldig dårlig. De blokkerer veien, oppfører seg rart og reagerer ofte ikke på granater eller fiendenes skuddsalver. I Doom 3 møter man som sagt kun spawna monstre i mørke korridorer, så det virker ikke som spillet har så veldig mye AI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...