graks Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 hva synes dere er det fps med best ai? her er min top 3 liste: farcry sof2 half-life2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Far Cry. Half-Life 2 og SoF2 sin AI har jeg egentlig ikke så mye å si om. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Hmmm......var ikke klar over at det var blitt laget noen god AI ennå.. Far Cry sin hadde jo noen gode sider, men det ble litt merkelig til tider. Hadde en episode der jeg snek meg innpå 2 stykker som sto vakt ved en brygge. Blåste ut hjernemassen på den ene med rifla og hører den andre sier "Did your hear something?" mens han står og kikker rundt seg Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 FarCry sin er både bra og dårlig.. Har plaffa ned 5 stk så kommer det en til og sier It was a cat.. eller no i den duren... Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Half Life 2 sin AI er koselig og fin. Max payne sin.- Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Half Life 2 sin AI er nå ikke mye å skryte av egentlig. Veldig forutsigbar. Eneste jeg kommer på der fiendene oppfører seg som de skal er Doom 3, for monstre skal jo ikke være noe lure Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Farcry har vel den smarteste AI? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Half Life 2 sin AI er nå ikke mye å skryte av egentlig. Veldig forutsigbar. Eneste jeg kommer på der fiendene oppfører seg som de skal er Doom 3, for monstre skal jo ikke være noe lure Monstre i Far Cry er ikke dumme av den grunn. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 FarCry.... ganske bra.... men litt dumme til tider de å ja... Lenke til kommentar
Obo Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Far cry og Operation Flashpoint Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Syns Halo har ganske bra AI, for å være et spill fra 2001. Endret 15. desember 2004 av Spidy Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Synes faktisk Swat 3 har en kjempegod AI, også med tanke på hvor gammelt spillet egentlig er. Tror Brothers in Arms og Stalker vil ha en overraskende god AI. Gleder meg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Syns Halo har ganske bra AI, for å være et spill som er fra 2001 Det kan jeg si meg enig i. Far Cry sin er også veldig god, men ustabil. Dersom noen lagret utenfor checkpoint'ene så ville AI'en noen ganger slå seg av ved noen tilfeller. Heldigvis så gikk jeg gjennom uten å lagre Syns HL2 sin var god, men skiller seg ikke så veldig ut som Far Cry sin. Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Synes faktisk Swat 3 har en kjempegod AI, også med tanke på hvor gammelt spillet egentlig er. Tror Brothers in Arms og Stalker vil ha en overraskende god AI. Gleder meg. enig!!! gleder meg til stalker og BIA. men syns stalker ser veldig fin ut i grafikken Lenke til kommentar
PoW Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Synes faktisk Swat 3 har en kjempegod AI, også med tanke på hvor gammelt spillet egentlig er. Ja! Helt enig. Elsker det spillet. Synes også at AI'en i HL2 er veldig bra Lenke til kommentar
Campari Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Litt vanskelig å si egentlig. I Half-Life 2 stoler man veldig på skriptede hendelser, så AI'en tabber seg sjeldent ut eller virker utroverdig. I Far Cry derimot er lite skriptet så utviklerne stoler veldig på den kunstige intelligensen. Da skjer det mye rart i løpet av spillet, ja la oss si hjernedødt. Likevel er AI'en meget god i Far Cry, og jeg ble imponert til tider over hvordan motstanderen flanker deg og kommuniserer med hverandre. Det skal sies at AI'en i mange spill varierer enormt fra utendørsbaner til innendørsbaner, så jeg håper utviklerne kan forbedre den delen. Så har vi jo selvfølgelig en rekke andre spill, som feks Call of Duty og Doom 3. I CoD løper de fiendtlige soldatene rundt som de fått ordrer om, så det virker troverdig nok ettersom spillet utspiller seg fra 2 Verdenskrig. AI'en til lagkameratene derimot er veldig dårlig. De blokkerer veien, oppfører seg rart og reagerer ofte ikke på granater eller fiendenes skuddsalver. I Doom 3 møter man som sagt kun spawna monstre i mørke korridorer, så det virker ikke som spillet har så veldig mye AI. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Synes faktisk Swat 3 har en kjempegod AI, også med tanke på hvor gammelt spillet egentlig er. Helt enig Den AI'en kan være temmelig hard...for en gang skyld så oppfører lagkameratene seg intelligent og. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Tja...var det ikkje i FarCry ein kar drepte ein haug med folk og den siste kjem med den geniale komentaren "It was probably just a cat" Lenke til kommentar
Campari Skrevet 15. desember 2004 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2004 Tja...var det ikkje i FarCry ein kar drepte ein haug med folk og den siste kjem med den geniale komentaren "It was probably just a cat" Ja, som en tidligere i tråden nettopp sa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå