asb Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er det noen som har tips/råd. Jeg tok i går kveld strømmen av den eksterne hardisken. I dag når jeg koblet til igjen var det bare tikke lyder i den og den viser ikke i min datamaskin.. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jge har to ganger hatt tikkelyder i harddisker. Disken har da enten vært død eller dødd kort tid etter. Sorry. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 R.I.P asb's eksterne harddisk Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er vel ikke en maxtor disk? Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ta backup med en gang og håp på at den ikke dør i prosessen... etterpå henvender du deg til der du kjøpte den og får en ny:) Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ta backup med en gang og håp på at den ikke dør i prosessen...etterpå henvender du deg til der du kjøpte den og får en ny:) Litt vanskelig å ta backup når den ikke viser i utforsker... Den er nok død ja. Men test selve disken først direkte på IDE kabel internt i PC'en. Tikke og klaprelyder er sikre tegn på at en disk er eller vil krasje! Lenke til kommentar
asb Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Det er en Maxtor disk ja. Er det mulig å få den opp i bios? selv om den ikke viser i min datamaskin? Har snakket med Ibas i dag, men de skulle ha 8900,- for Recovery. Har vert å kjøpt ny WD2000 er den bedre? Det verste oppi det hele er følgende: Jeg leste på en data side for noen dager siden at fildeling ect. kan korte ned på levetiden? Når jeg tok kveld i går låg jeg å tenkte på at jeg skulle brenne ut viktige ting til DVD siden jeg har laste litt mye opp og ned det siste året Og trudde jeg var lur det hadde jeg vert om jeg gjorde det i går Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 ikke for å gjøre dette til en maxtor vs. the world tråd, men maxtor disker er godt kjent for slike problemer, og spes. noe eldre eksterndisker med plastkabinett. Hvis jeg skulle kjøpt eksterndisk nå hadde jeg gått for WD eller lacie. Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Fildeling har vel neppe noe med harddisklevetiden din, med mindre du laster ned veldig intelligent virus som ødelegger platene i disken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå