Oljens Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hvilket kamera er best hvis man legger mest vekt på bildekvalitet i prisklassen rundt 3000 kr? Nikon 5200, Olympus C-60, Panasonic FX7 eller andre? Og hvilket kamera er rimeligst hvis man skal ha med minimum 128 mb minnekort og ekstra oppladbart batteri? Endret 22. mars 2009 av Oljens Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Det står Panasonic FX7 i mitt første innlegg, det skulle være FX2 som er nærmere prisklassen rundt 3000 kr. Jeg prøver en gang til: Hvilket kamera rundt 3000 kr har best bildekvalitet, Panasonic Lumix DMC-FX2, Olympus Camedia C-60, Nikon Coolpix 5200 eller andre? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva med Canon Ixus 500 til 2.999 kr? Produktbeskrivelse Canon Digital IXUS 500 - digitalkamera Produkttype Digitalkamera Dimensjoner (BxDxH) 8.7 cm x 2.8 cm x 5.7 cm Vekt 185 g Flash-minne 32 MB Flashminnestøtte CompactFlash Bildepunkter/oppløsning 5.0 megapiksel Opptaksmodi Bildefilmmodus Blenderåpning F/2.8-4.9 Fokusjustering Automatisk Nærgrense 46 cm Min/Maks brennvidde (zoomområde) 7.4 mm - 22.2 mm Optisk zoom 3 x Digital Zoom 4.1 x Kamerablitz Innebygd blitz Røde øyne-reduksjon Ja Mikrofon Mikrofon - innebygget Kamerasøker Optisk - virkelig bilde-zoom Skjerm LCD display - TFT aktiv matrise - 1.5" - farge Supported Battery 1 x Li-ion oppladbart batteri - 840 mAh ( inkludert ) Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Hva med Canon Ixus 500 til 2.999 kr? Produktbeskrivelse Canon Digital IXUS 500 - digitalkamera Produkttype Digitalkamera Dimensjoner (BxDxH) 8.7 cm x 2.8 cm x 5.7 cm Vekt 185 g Flash-minne 32 MB Flashminnestøtte CompactFlash Bildepunkter/oppløsning 5.0 megapiksel Opptaksmodi Bildefilmmodus Blenderåpning F/2.8-4.9 Fokusjustering Automatisk Nærgrense 46 cm Min/Maks brennvidde (zoomområde) 7.4 mm - 22.2 mm Optisk zoom 3 x Digital Zoom 4.1 x Kamerablitz Innebygd blitz Røde øyne-reduksjon Ja Mikrofon Mikrofon - innebygget Kamerasøker Optisk - virkelig bilde-zoom Skjerm LCD display - TFT aktiv matrise - 1.5" - farge Supported Battery 1 x Li-ion oppladbart batteri - 840 mAh ( inkludert ) Nikon 5200 kommer bedre ut på bildekvalitet enn Canon S60 i test hos Akam. Har Canon Ixus 500 bedre bildekvalitet enn Canon S60? Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Her var det ikke mange svar å få. Jeg har nylig sett en del bilder tatt med Fujifilm FinePix 810 som jeg synes så meget bra ut, inkludert fargegjengivelsen (jeg foretrekker nøytral fargegjengivelse). Kameraet er noe dyrere en de tidligere nevnte men det er kanskje verd å gå litt opp i pris å få mye igjen for de siste kronene man legger til. Da er også Panasonic Lumix DMC-FX7 aktuelt. Av kameraene jeg vurderer har dette minst bildesensor men optisk bildestabilisator oppveier vel det? Hvilket kamera bør jeg velge når jeg legger mest vekt på bildekvalitet etterfulgt av korrekt fargegjengivelse og hurtig autofokus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå