Haraldson Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hei. Sitter her på skolen, og irriterer meg grønn over at muligheten til å låse dataen er fjernet. Å låse dataen er veldig kjekt, spesielt siden vi her (på media) driver med en del prosjekter, og om noen skulle komme til å finne på noe tull med dataen, vil sannsynligvis mange arbeidstimer gå i dunken. Sitter på Win XP Pro. Noen som vet om måter å låse datamaskinen, uten å bruke WinKey+L? For øvrig er meldinger av typen «administrator har satt det slik, respekter det» og lignende uønsket. Jeg går Medier og kommunikasjon, og at vi låser maskina er noe litt annet enn at allmenklassene låser maskinene etter timen, og går. Vi er her stort sett hele dager, så sånn sett er ikke det noe problem. Edit: Glemte å google. *teste kommandolinje jeg fant* rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation ..i en bat-fil funker fett. Skal google neste gang. Endret 15. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kan du ikke bare opprette en brukerkonto med passord da? Hvis du vil ha administratorrettigheter må du vel diskutere det med han som er adm, slik at du kan få en konto med utvidede brukerrettigheter... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Har ikke administratorrettigheter her på skola, akkurat. Men se edit i forrige post, det funka fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå