Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switchen virker ikke helt, garanti?

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte 2 BenQ SP0008 switcher av IT-butikken i april i 2003, men nå virker den ene veldig dårlig. Må ha en 10 Mbps til en annen hub i port nr 8 for at noe i det hele tatt skulle virke. Da virket alt, men hvis du tar ut den fra nr 8 lyser åtteren bare grønt og blinker akkurat som om det skulle være trafikk på denne, men ingen dataer for kontakt gjennom switchen. Denne switchen har slik at den krysser kablene automatisk hvis de er kryssset eller motsatt. (Heter vel auto crossover?). Noen som vet hvor lang garanti jeg burde forvente på denne? Kan noen satidig forklare hva Auto negoatiation og auto crossover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Kjøpte 2 BenQ SP0008 switcher av IT-butikken i april i 2003, men nå virker den ene veldig dårlig. Må ha en 10 Mbps til en annen hub i port nr 8 for at noe i det hele tatt skulle virke. Da virket alt, men hvis du tar ut den fra nr 8 lyser åtteren bare grønt og blinker akkurat som om det skulle være trafikk på denne, men ingen dataer for kontakt gjennom switchen. Denne switchen har slik at den krysser kablene automatisk hvis de er kryssset eller motsatt. (Heter vel auto crossover?). Noen som vet hvor lang garanti jeg burde forvente på denne? Kan noen satidig forklare hva Auto negoatiation og auto crossover?

Kjøpte du den i 2003 og det er problemer med den nå som du ikke står ansvarlig for er det fremdeles garanti på den..

Auto-crossover og auto-negotiation er det samme såvidt meg bekjent. Dette betyr jo hovedsaklig at switchen selv finner utav om det er en rett eller krysset tilkobling. Og at den justerer seg deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...