Gå til innhold

Geil vs OCZ


MRD

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nye rambrikker, men vet ikke hvilken av disse som er best. Fint med litt hjelp. Hva betyr egentlig (5-3-3-7) og er det stor forskjell på CL2 og CL2,5

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S. PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz (kr 1290 netshop)

 

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHSDual Channel 2,6-2,9 (kr 1550 psdata)

 

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.5-2.95V Dual Channel (kr 1215 psdata)

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ulike verdiene kalles for "timings" og representerer hvor lang tid minnet bruker på ulike operasjoner/oppgaver, f.eks hvor lang tid det tar fra den spør om data, til den lagrer det osv... (er nok andre her som har MYE mer detaljert kunnskap enn meg på akkurat det området).

Sånn konkret sett så er regelen; jo mindre tall, jo raskere minne (og dermed "bedre"). Men forskjellene derimot, de er marginale...

 

CL (Cas Latecy?) 2 og 2,5 er det første tallet i timings-rekka, og som sagt, utgjør marginale forskjeller. Du merker ikke noe spesielt forskjell fra den ene brikke til den andre. Hovedsaklig er det de som overklokker som ser nøyere på disse verdiene, slik at de har litt mer å gå på.

 

Sånn personlig sett ville jeg ikke gått for ValueRAM siden det er "billig-versjoner" av de dyrere og raskere minne-brikkene.

Hvis valget stod mellom de tre pakkene ville jeg gått for OCZ's minnebrikker (men er litt skeptisk til at det ikke følger med heatsinks - minne skaper endel varme..noen som har synspunkter/erfaringer med det?).

Hadde eventuelt gått for den i midten... Geil til 1550 :thumbup:

Du kan jo også legge til noen hundrinser og kjøpe OCZ brikkene MED heatsink... :cool:

 

 

-Peat

Endret av Peat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...