Gå til innhold

For høy temp på mitt skjermkort?

kenny^

Anbefalte innlegg

Jeg har et POV 6800gt og lurer på om en temp på 70-78 :dontgetit: under load er høyt? jeg klokker ikke og har orginal kjøler. kjører driver 66.93, idletemp ca

45-50.

tanken slo meg at kansje ikke føleren har bra nok kontakt.....venter på svar så får vi se om dette er normalt :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet skal fint tåle denne temperaturen.

Under lang tid også? Dvs flere måneder/år?

Sliter med høy temp på mitt Radeon 9800Pro, vet ikke hva som er vanlig. Vanskelig å finne hvilke driftstemperaturer kortet klarer uten problemer. 70-78 grader høres unektelig høyt ut!

Lenke til kommentar
Jeg har et POV 6800gt og lurer på om en temp på 70-78 :dontgetit: under load er høyt? jeg klokker ikke og har orginal kjøler. kjører driver 66.93, idletemp ca

45-50.

tanken slo meg at kansje ikke føleren har bra nok kontakt.....venter på svar så får vi se om dette er normalt :whistle:

Dette er helt normalt på ett kort med slik ytelse ,ati 800xt kortene er langt varmere

Lenke til kommentar

Langt varmere???

Mitt x800 Pro vivo@XT PE kjører på etparogåtti grader under spilling ved 525/570 med stock kjøler, og det er et feilet XT kort (AD kjerne).

Et originalt XT PE kort, altså et som har bestått kriteriene til varmgang i forhold til frekvens burde da altså gå lavere enn dette.

Men tilbake til topic:

Idle tempen din ser grei ut iallefall, en kompis av meg har det samme kortet, og det ligger på 50+ idle, load tempen er jeg ikke sikker på akkurat nå, men skal prøve å finne det ut i løpet av dagen.

EDIT: Han sa at temperaturen lå på rundt 56 grader, når han sjekket temperaturmonitoren i nVidias kontrollpanel rett etter at han avsluttet spillet.

Hvor nøyaktig denne målingen er kan nok diskuteres, er det noen som vet av en bedre måte å sjekke temperaturene på slike kort, gjerne med en loggføringsfunksjon?

Hans specs: EPoX 8kda3j hovedkort med vannkjølt A64 2800+, 2x512MB TwinMos pc3200 DDR dimm, 2x vannkjølte 36GB Raptor s-ata.

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
Langt varmere???

Mitt x800 Pro vivo@XT PE kjører på etparogåtti grader under spilling ved 525/570 med stock kjøler, og det er et feilet XT kort (AD kjerne).

Et originalt XT PE kort, altså et som har bestått kriteriene til varmgang i forhold til frekvens burde da altså gå lavere enn dette.

Men tilbake til topic:

Idle tempen din ser grei ut iallefall, en kompis av meg har det samme kortet, og det ligger på 50+ idle, load tempen er jeg ikke sikker på akkurat nå, men skal prøve å finne det ut i løpet av dagen.

Hans specs: EPoX 8kda3j hovedkort med vannkjølt A64 2800+, 2x512MB TwinMos pc3200 DDR dimm, 2x vannkjølte 36GB Raptor s-ata.

Har aldrig hatt ett 800xt kort ,har lest i noen reviewes at det ligger ca 20 grader over nvidia 6800 gt kortet.

Lenke til kommentar

takker for mange raske svar :thumbup: jeg ligger ca på 72C på NFSU2 fint og høre at dette er mer eller mindre et normalt fenomen med ca 70 C ;)

kansje værdt og nevne at jeg har 2 kabinettvifter en ut og en inn.

tempen faller rask så fort jeg begynner og idler.

romtempen var vel ca 25-27 når jeg sjekket tempen fyrer i peisen jeg se :D

Endret av kenny^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...