Gunder1 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kjøpte meg et 6800NU fra Club kortet fungerer glimmrende, kan b.la annet åpne alle pipelines og shadere... Problemet er: når jeg tar på en film i full skjerm, så kommer det striper i hele bildet. Samme om jeg bruker mediaplayeren eller en annen avspiller. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Antagelig "tearings". Prøv å sette på vsync, så hjelper det kanskje. For du har crt, og ikke lcd? Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Stripene behøver nødvendigvis ikke bety at det er noe galt med skjermkortet. Har selv gainware 6800gt gs og 20" lcd skjerm bare for å nevne noe hardware. Starter jeg å se en film i fullscreen så blir det bare striper og stress. Bruker forøvrig windvd og mediaplayer 10. Løsningen er ganske enkel mener jeg. en film har lavere oppløsning enn skjermen dvs skjerm kjører på 1600 x 1200 og filmen er si for eksempel (husker ikke i farten hva som er standard pal ) men si for enkelhetskyld 800 x 600. Løsningen er så enkel i mitt tilfelle at jeg setter ned oppløsningen på skjermen til nettopp 800x 600 når jeg skal se film. Eventuell bruke en player som har en slik funksjon innebygd, mener at mediaplayer classic har noe slikt innebygd Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Stripene behøver nødvendigvis ikke bety at det er noe galt med skjermkortet. Har selv gainware 6800gt gs og 20" lcd skjerm bare for å nevne noe hardware. Starter jeg å se en film i fullscreen så blir det bare striper og stress. Bruker forøvrig windvd og mediaplayer 10. Løsningen er ganske enkel mener jeg. en film har lavere oppløsning enn skjermen dvs skjerm kjører på 1600 x 1200 og filmen er si for eksempel (husker ikke i farten hva som er standard pal ) men si for enkelhetskyld 800 x 600. Løsningen er så enkel i mitt tilfelle at jeg setter ned oppløsningen på skjermen til nettopp 800x 600 når jeg skal se film. Eventuell bruke en player som har en slik funksjon innebygd, mener at mediaplayer classic har noe slikt innebygd Jeg har Lcd, har satt på Vsync. Ellers har jeg på mitt forrige skjermkort alltid kunnet kjøre fullskjerm i native (1280x1024) uten noen problem med bildet. Men etter at jeg byttet ut med 6800NU kom problemet, har også formatert... men samme skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå