Dagmund Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei... Har et spørsmål her... Kjøpte meg for litt siden en NEC Multisync LCD2080UX+ (fra Netshop btw) og har nå funnet et par pixel feil! Så det jeg lurer på er hvor mange pixel-feil/døde pixler må man regne med på en LCD skjerm? Og et enda viktigere spørsmål er: Hvor mange døde pixler kvallifiserer for returnering av skjermen for en ny en? (Er det noen fast grense?) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tror standarden tilsier at det skal komme maks 3 døde piksler med skjermen som ny. Når det gjelder reklamasjonsretten din, blir det alltid litt vagt, for hvor lenge skal en piksel leve? Hvor mange har du funnet, da? Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Enda en god grunn til å kjøpe CRT Lenke til kommentar
Dagmund Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Høres kanskje litt dumt ut men har funnet 3 ordentlige... og 2 som jeg er litt usiker på... Skjermen er under 3 uker gammel så pixler bør jo leve litt lengre enn det... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvor har du quoten fra signaturen din ifra? Det er ikke en 'forkortelse' av denne; "Pain heals. Chicks dig scars. Glory... lasts forever" tilfeldigvis? Lenke til kommentar
Dagmund Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Hehe! Husker ikke hvor jeg har den fra... Har hatt den som sig så lenge jeg husker overalt... Tror jeg plukket den opp i vektløfter/hockey miljøet... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Høres kanskje litt dumt ut men har funnet 3 ordentlige... og 2 som jeg er litt usiker på... Skjermen er under 3 uker gammel så pixler bør jo leve litt lengre enn det... Så lenge ikke produsenten eller leverandøren har garantert færre døde piksler er jeg redd du ikke har noe å stille opp med. Du kan kjøre det via forbrukerkjøpslovens paragraf 27 om reklamasjon, men leverandøren har i dette tilfellet sitt på det rene... Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 bittelitt fuktig klut, gni på pixlen med fingeren din slik du ville gnidd en klitoris så dukker den magisk opp av seg selv igjen leste jeg på www.storedyret.com en gang, eller var det her? samma det. Gjør et søk på disse fora og se om du kan finne tråden. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Massasjemetoden fungerer kun om den har "hengt seg opp", ikke hvis den er død (såvidt meg bekjent i det minste). Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Massasjemetoden fungerer kun om den har "hengt seg opp", ikke hvis den er død (såvidt meg bekjent i det minste). ok, som du ser på posten min var jeg ikke skråsikker Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 hvis skjermen er under 14 dager gammel kan du benytte angreretten for å returnere den ; http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=1119 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ISO 13406-2 er svaret på kor mange pixelfeil ein skal kunne tolerere før det er ei reklamasjonssak. Denne oppgis iforhold til feil pr mill pixler. 1600x1200= 1.92Mill pixler Her har eg satt opp feiltoleranse iforhold til dei forskjellige klassene (LCD-skjermer er solgt definert som klasse 2) Ei enkel utrekning vil gi for ein 1600x1200 døde pixler (kvite/svarte type I) 3 (4 vil gi reklamasjonsrett) døde subpixler (rød/grønn/blå type III) 9 (10 vil gi returrett) Cluster (type II) 0 (reklamajson uansett) Cluster type II 3 (reklamasjon med 4 cluster) Men det ein må huske på er at om ein har 3 døde og 7 døde sub er dette reklamasjonsrett likevel då det er totalt antall døde pixler/subpixler som blir talt. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Dagmund Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 hmmm... Ok! Man må ha 10 døde pixel-feil for reklamasjon altså (hvis noen har farge og er spredt)? Det syndes som om det var litt mye egentlig... men men regler er vell regler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå