Gå til innhold

nForce 4 - Dual Channel Memory Architecture

Dastardly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da detter hastigheten pga 2t command rate, testa med 4x512 ocz pc3200 e.l rev2 brikker og da datt hastigheten med over 1000Mb/s, pcen var også ustabil med 4 brikker i.

Det er på nforce3 jeg har testa men det er ikke noen endringer på det til nforce4 pga innebygd minnekontroller i cpu og eneste endringene fra nforce3 og 4 er pci express støtte og s-ata2 kontroller etter det jeg har lest rundt om på nettet

her er 2 screenshot av memory bandwidth test av 1Gb og 2Gb ram, begge testene er tatt med samme ram.

post-24-1103071286_thumb.jpg

Endret av sub1343
Lenke til kommentar
Det skal gå fint ja, i følge manualen til Asus A8N-SLI.

Manualen ja :blush:

Lasta den ned fra Asus, og det ser ut som om de mener det skal funke fint. På nForce3 så ble det vel med en gang sagt ifra om at Dual Channel bare ville virke med to brikker. Men det er vel sånn at de fleste HK med nForce3 bare har tre minnesokler?

Uansett, takk for hjelpen :yes:

Lenke til kommentar
nForce 4 - Dual Channel Memory Architecture

Ingen Athlon64, Athlon64FX eller Opteron brikkesett støtter minne. Brikkesettet har ingenting med minnet å gjøre. Det blir derfor kunstig å prate om kombinasjoner av minne og brikkesett.

Spørsmålet bør vel heller handle om hvilke CPU'er som støtter hva og hvilke hovedkort som har stabile minnebaner og en bios som støtter de forskjellige minnehastighetene ved hvilke konfigurasjoner.

Jeg vil tro det skal gå fint med PC3200-hastighet på alle hovedkort til K8 med doble minnekanaler uansett antall minnemoduler. Grunnen er at det kun er to minnemoduler per kanal. På Socket 754 er det derimot kun en minnekanal og tre minneplasser. Så vidt jeg vet er det kun der hastgiheten settes ned til PC2700 dersom man bruker 3 moduler. Jeg har ennå ikke sett noen hovedkort med doble minnekanaler som har 3 minneplasser per kanal.

Lenke til kommentar
Ble mange slike poster nå, men hvis ikke besvart.. (orker ikke lete gjennom hele tråden) Jeg skal bestille S939 Asus A8N til kamerat, kunne noen venligst fortelle om den har 4 hull rundt socket?

Klarte faktisk å poste i feil tråd :dontgetit:

Jeg må være den første... Leste i tråden om vannkjøling - juletilbudet, og uten jeg hadde merket det, så må denne tråden poppet opp :whistle:

Ganske lol da... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...