Gå til innhold

Skjermkort-, prosessorkrav ved internettspilling

bureaucrator

Anbefalte innlegg

Mitt system er som følger:

MSI KT3 Ultra Aru hovedkort

AMD 2000 @2200 prosessor

Crucial 2700 512MB minne

Abit Geforce 4200 ti 64MB skjermkort @ 300 / 625

Alle spill utenom de aller nyeste fungerer helt ok, men alle delene er åpenbart klare for utskifting. Men selv om jeg egentlig kunne tenke meg å bytte ut alt, lurer jeg på følgende: hvor stor prosessorkraft (og evt. minne) trengs egentlig for å spille helt flytende f.eks. UT2004 over nett? Slik jeg forstår det så er det ganske lite. Hvis jeg da bare bytter ut skjermkort i første omgang, vil jeg da kunne spille helt flytende på høyeste oppløsning?

Jeg har sjekket mitt eget system på 640 x 480, med laveste grafikkdetalj på alle måter, og uten boter. Hvis jeg i spectate-modus flyr rundt f.eks. i "DM - Rankin" (i UT2004-demoen), ligger fps stort sett på et sted mellom 100 og 150, men det er ett sted hvor det går ned i ca 75. Så lenge det holder seg over 85, vil det være totalt flytende. Vil jeg kunne oppnå dette ved internettspilling uten å oppgradere minne og prosessor (og hovedkort, selvfølgelig)? Noen som vet....?

(Det er hipp som happ om jeg skriver dette her eller i prosessor/minne-kategorien...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...