Gå til innhold

WD 74,5gb eller Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-AT

Krizz80

Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier så vurderer jeg en ny hardisk. Det står mellom WD 74,5gb S-AT eller Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-AT.

Har et Asus a78nx deluxe hovedkort samt 2 s-ata porter+xp2500 barton@2,2ghtz. Fra før av har jeg en SB 160gb S-Ata og er meget fornøyd med det.

Kan fortelle litt om mine bruksområder. Det primært evn. spill og lagring. I det siste har jeg funnet en liten interesse i å lage .avi filmer fra ET. Bruker da Quake Video Maker.

Siden videoredigering da tar ganske stor plass vurderer jeg derfor en anskaffelse av en ny disk.

Vil WD 74,5gd ha en slik ekstrem fordel i henhold til videoredigering at det kan forsvare prisen/lav gb, eller vil cpun' min være en flaskehals? Har hørt at man booter raskere på Windows samt prog., men jeg venter heller de få sekundene hvis jeg må.

Bør jeg da heller gå for Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-AT faktisk er litt billiger og nyte de nærmere 180gb mer i forhold til raptor disken.

Håper jeg kan få noen innspill her.

Krizz

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut :yes:

Får håpe du får psun' din, slik at du får testet ytelsesforskjellene mellom disse 2. Er særlig intressert i henhold til videoredigering. F.eks .tga til avi, siden denne pros. tar litt tid.

Undres om hvor mye Raptorn' vil booste opp der.

Endret av Krizz80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...