Spillorakelet Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Plutselig fryser min pc og skjermen fylles med farger. Dette skjer både ved spilling og ved vanlig internettbruk. Noen ganger skjer det med en gang mens andre ganger skjer det ikke i det hele tatt. Jeg har en misstanke om at det skyldes CPU`en da SiSandra gir beskjed om at Vcore Volt`en er for høy (noe den ikke er da den står på det laveste (1.650)) Dette startet så vidt jeg vet etter jeg stilte litt i min Bios, jeg valgte innstilningen aggresiv istede for optimal. Har gjort dette tidligere også men da skjedde det ingenting... Cpu`er en AMD XP2600+, resten av mine specs står i profilen.. Håper noen av dere har noen gode svar på hva feilen kan være, er kjedelig å kjøpe ny prosessor vis feilen ikke ligger der.. Vis jeg må kjøpe ny prosessor har jeg lest at DENNE prossesoren er å foretrekke framfor en XP3200+ da den lett kan klokkes til samme hastighet, er dere enige i dette?! (Ser det finnes en 35w utgave av samme prosessor som er dyrere, er den verdt de ekstra kronene?) Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Erstatt med en mobile prosessor ja, hvis dette skulle bli nødvendig. Har ikke peiling på hva som kan være galt Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Hva er forskjellen på disse Mobile prosessorene fra vanlige Barton? Jeg har nå kjørt et par timer men Everquest2, et ganske krevende spill.. Det "frosnet" to ganger i begynnelsen men etter det spillte jeg et par timer uten problemer, mystisk.. Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er ikke helt sikker, men jeg tror at mobile har ulåst MP, mens vanlig Barton har låst MP, dette gjør den mindre overklokkingsvennlig. Siden MHz på core = MP*FSB Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg ville vel først prøvd å sette bios profilen tilbake til Optimal. Det ser ut til at cpu'en din kanskje blir for varm. XP-M 2400+ er en bra prosessor. Jeg har selv 35w utgaven og den trasker av gårde på 2.4 ghz på 1.6 vcore uten problemer på en helt vanlig Shuttle med lufkjøling (heatpipe sakene). Siden den har ulåst multiplier og PowerNow teknologi så er det en meget fleksibel prosessor. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hadde et linkende problem med et HK fra Aopen. Hele PC'n låste seg fra tid til annen men jeg fikk ikke farger på skjermen. Etter hvert tiltok dette og til slutt ville ikke PC'n starte. HK hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå